Mindig levette a lábáról a lánya, ha zongorázott. Ha neki, az ő kedvére játszott. A Cisz-moll keringő pedig egyenesen a lelkéig hatolt. Jeromos szótlanul ült, hallgatta a melódiát, és befelé nyelte a könnyeit. Hiába készült rá, hiába mondta fel magában többször a gondosan megfogalmazott vallomást, érezte, nem fog menni. Most sem tudja elmondani, amit szeretne, amit pedig úgy kellene.
Hogy nem akart ő sohasem elválni, mint ahogy hivatalosan – ezt a lánya is tudta – nem is váltak el a feleségétől, csak éppen külön költöztek, helyesebben ő költözött el. Először csak egy jobb, kihagyhatatlan állásajánlat miatt albérletbe, egy másik városba, ahonnan aztán idővel elfelejtett hétvégenként hazajárni. Majd Pestre, hogy végre ne tanárként kuporogjon, hanem megvalósítsa önmagát. Sikerült, ismerte be keserűen. Elnyelte a nagyvárosi forgatag, elnémítva, elfojtva benne a kínzó érzéseket, s ő átadta magát a pesti élet csábító lüktetésének. Hogy magyarázza el sok év távlatából éppen a lányának, miként hatalmasodott el rajta a pánik amiatt, hogy mégsem illenek össze a feleségével, s ő többre vágyik annál, mint hogy tisztességes tanár legyen egy kisvárosban. Ám gyáva volt ahhoz, hogy ezt őszintén feltárja, miként ahhoz is, hogy új életet kezdjen. Inkább megmérgezte három ember életét. A feleségéét, a lányáét és persze a saját életét is.
Beleremegett, amikor visszatért a főmotívum, és a lánya átszellemülten kicsit előrehajolt, diszkrét kört írt le a felsőtestével, miközben – Jeromos ennyit azért konyított a zenéhez – a megfelelő ütemre szorgalmasan nyomta a pedált. Mint egy igazi zongoraművész, melengette keblét a büszkeség.