időjárás 5°C Melinda, Vivien 2021. December 2.
logo

A balliberális újságíróknak az agyára húzódott az előválasztás

Bácskai Balázs (MWH)
2021.10.15. 15:06 2021.10.16. 19:42
A balliberális újságíróknak az agyára húzódott az előválasztás

Olvasom a baloldali médiát, a 444-et, a Telexet és csak mosolygok magamban. Az előválasztás első fordulójának végeztével nagy oknyomozásba kezdtek többek közt ezek a portálok és a következő világmegfejtés született: a kormánykommunikációt alakító Miniszterelnöki Kabinetirodán óriási zavart okozott, hogy Márki-Zay Péter is bejutott az elővoksolás második fordulójába, mert őt aztán nem tudják „összegyurcsányozni”, következésképp őt kell támogatni, mert ellene nincs stratégia. A jeles publicisták odáig mentek, hogy már képzeletben Márki-Zay Péter a miniszterelnöki esküt is letette, miközben még az előválasztás második fordulója el sem kezdődött. A kollégák olyan átéléssel tudták ezeket a sorokat írni, hogy a laikus közönség úgy látszik, elhitte – a friss hírek szerint vezet Márki-Zay.

Én azért javaslok egy gondolatkísérletet. Önök szerint elképzelhető – merthogy ezt akarják önökkel elhitetni –, hogy Rogán Antal kabinetirodát vezető miniszter ül az asztalánál, és gondterhelt arccal bámul maga elé, és talán hangosan kérdezi önnönmagától kétségbeesésében, hogy „Úristen! Most mi lesz? Hogy fogunk nyerni Gyurcsány Ferenc felesége, vagy egy eszelős, fanatikus, magát kiválasztottnak képzelő polgármester ellen, aki minden második mondatával ellentmond a korábbi véleményének?„ – mormolja a tárcavezető, miközben mind a tíz körmét lerágja.

Számomra ez inkább tűnik vágyvezérelt újságírásnak, mint valódi ténynek, de lelkük rajta.

Sajnos azonban a baloldali kollégákon más jelek is mutatkoznak. Mielőtt ezekre rátérnénk, érdemes kiemelni: nagy nyomás alatt vannak. Én még külső szemlélőként is kapkodom a fejem. Az egyik hazaárulózik, a másik kikéri magának, aztán az egyik visszavonja, aztán mégsem, aztán mégis, aztán mégsem. Meg aztán ott van a zsarolás. Az egyik bemondja, a másik megerősíti, hogy tényleg volt zsarolás. A harmadik is ráerősít. Aztán a második szerint mégsem zsarolás volt, csak fenyegetés. Aztán már az sem. Aztán az első is visszavonja. Aztán a harmadikat feljelentik. És mindez csak egy-egy ügy volt a sokaságban.

Szóval mindezek az események komolyan megviselték a kollégákat, engem is megviseltek volna, ha valóban szurkolnék valakinek. Legalábbis nehéz mással magyarázni, hogy amikor kinyitottam a Telexet, és beléptem a „Tényleg egyre keményebben tapossa Márki-Zay Pétert a Fidesz-közeli média” című írásba, akkor a sok sületlenség után egy akkora hazugságot találtam, amit már lehetetlen kimagyarázni. Ez volt ugyanis a cikk utolsó mondata: „A Pesti Hírlapnál egyébként nyár óta hirtelen mintha végtelen pénz termett volna: egy hete jelentették be, hogy vidéki laphálózatot hoznak létre.”

Na most, egy picit máshogy emlékeztem a történtekre, ezért megnyitottam a linket, ami alapján a szerző leírta ezt a mondatot. Az eredeti hírben nemhogy bejelentés nem volt, de a Pesti Hírlap tulajdonosa nem is kommentálta azt a sajtóértesülést, hogy vidéki laphálózatot indítanak.

A Pesti Hírlap neve ugyanúgy merült fel az előválasztás kapcsán, mint a Magyar Nemzeté, mondván, hogy Dobrev Klára esélyeit akarjuk javítani Márki-Zay Péter esélyeivel szemben.

A 444-en és a Telexen is született megfejtés ezzel kapcsolatban, mégis, ez utóbbit érdemes idézni, mert az lett igazán erős. Az online újságírás veteránja, Rovó Attila páratlan magabiztossággal indított írásában, amikor arról értekezett: „A pártlapok cikkeit általában azért szórakoztató olvasni, mert lehet tippelgetni, hogy éppen ki üzen kinek a holdudvarban, milyen harcok, tervek, irányok, törésvonalak vannak elrejtve a sorok között” – utalt a Magyar Nemzetre.

Rovó azt hiányolja, hogy lapunk írásában „Nincs például az, hogy az ellenzéki előválasztás egy színjáték. A moslékkoalíció színjátéka. Egy bohóckodás. Aztán nincs benne leírva Gyurcsány Ferenc neve, így az a szó sem, hogy feleség.” Majd ezután úgy ír, mintha kollégánk jellemezné pozitív jelzőkkel Dobrev Klárát, miközben csupán közleményekből idézett, amelyeket idézőjellel és más módon leválasztott az írásáról egy laikus számára is látható módon.

Rovó Attilának valószínűleg szintén az agyára ment az előválasztás. Ráadásul írása arról is tanúskodik, hogy fogalma nincs róla, hogy milyen lapot olvas. A Magyar Nemzetnél élesebben elválik a hírújságírás a vélemény-újságírástól. Érdemes beírni a lapunk keresőjébe például Bákonyi Ádám kollégánk nevét, aki jellemzően a baloldallal (MSZP, DK, Dobrev, stb.) kapcsolatos tudósításokon munkálkodik. Ezekbe a cikkekbe nincs vélemény belecsempészve, de erre akár fogadni is mernék: ha találnak egy olyan mondatot Bákonyi kolléga bármelyik cikkében, amelyben mondjuk hazaárulónak vagy effélének titulálja Dobrevet az elmúlt évtizedekben, és ezt a mondatot a forrással megjelölve elküldik a [email protected], akkor küldök érte egy hatdarabos Corona sörpakkot.

Nem irigylem a balos kollégákat, mert a jövő héttől majd azt kell bizonygatniuk, hogy Dobrev mellől átálltunk (mi, a jobboldali sajtó) Márki-Zay mögé – ahogy ma Dobrev Klára sugalmazta. Minden bizonnyal tudják még fokozni a hülyeséget, sok sikert hozzá.

...

Ha az összes Poszt-traumát látni szeretné, kattintson IDE!

Borítókép: Karnok Csaba/Délmagyarország