A legeredetibb magyar borászok egyike Miklós Csabi, akinek sajátos stílusa, közvetlensége, humora, nyíltsága és hitelessége párját ritkító. Amikor ő azt mondja, hogy jó dolog ma Magyarországon borásznak lenni, akkor az embernek eszébe sem jut ebben kételkedni, mint ahogy abban sem, amikor arról beszél, hogy ha valaki megkérdezné tőle, hogy hol szeretne lenni és mit szeretne épp csinálni, akkor azt válaszolná, hogy itt szeretne lenni és azt szeretné csinálni, amit épp tesz, borkóstolót tartani.
Nincs annál nagyobb sorsajándék, mint ha az ember azonosulni tud a maga szerepköreivel, legyen a családi vagy szakmai dimenziójú. A Miklós Csabi által leírt létállapot, tételesen, hogy ott érzem jól magam, ahol épp vagyok, egyes pillanatokban besűrűsödik, koncentrálódik, katarzisközeli töménységet kap. Lehet szó egy családi ünnepről, Retyezáti kirándulásról, egy régen vágyott rockkoncert csúcspontjáról vagy egy különleges gasztronómiai kalandról. A nemrégiben ilyen élményben volt részem Budapest legmagasabban fekvő éttermében, a MOL torony tetején működő Virtu-ban.

Az étterem a megnyitásakor került a célpont-listámra, kellett egy év, hogy eljussak oda, ha nem számítjuk azt a remek sajtóreggelit, amelyen a Bormarketing Ügynök jóvoltából vehettem részt. Van, amikor utánaolvasunk a helynek, amit célba veszünk, van, hogy hagyjuk magunkat meglepni. „Lassen sie sich überraschen” – ez az első számú magyar borszakértők egyikének, a saját boriskolát működtető borakadémikusnak, Dr. Csizmadia Andrásnak a szavajárása. Így voltam a Virtuval, utólag raktam össze magamban, hogy milyen komponensei voltak ennek a minden tekintetben különleges élménynek, amit még a hibákra igen érzékeny, magával és környezetével szemben egyaránt maximális elvárásokat támasztó asztaltársam is tökéletesnek minősített.
Meghatározó elem volt ebben az étterem megfogalmazása szerinti „fine service”. Bevallom, nem ismertem e fogalmat, rá is kerestem, de úgy tűnik, hogy ez eredeti, saját szókép, amely egyébiránt nagyon találó. Ha létezik „fine dining”, akkor kell, hogy létezzen „fine service”. Amikor a vendég tényleg elkényeztetve érzi magát, odafigyelnek rá, kommunikálnak vele, elkapva a megfelelő hullámhosszt, az adekvát személyességi, közvetlenségi fokot.