Egymilliárdos segélyre szorul a Hungaroring

A tavalyi 100 millió forintos nyereség ellenére Gyulay Zsolt szerint körülbelül ekkora segítségre van szükség.

KG
2014. 01. 17. 13:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A Hungaroring 1985-ben épült, és már nem tudjuk tovább halogatni a modernizációt. Elavult a pálya egész elektromos hálózata, a vízelvezető rendszere és az aszfalt minősége, valamint a digitális átállás miatt olyan dolgokat kell végrehajtanunk, amelyek nem hagynak időt nekünk” – jelentette ki Gyulay Zsolt, hozzátéve, hogy a pályával kapcsolatos komoly feladatok miatt a Hungaroring vezetése egész embert kíván.

Jelezte: stábjával készített egy előterjesztést a kormánynak a 2014–21-es időszakra, amely a sportszakmai feladatok mellett az infrastrukturális fejlesztéseket is tartalmazza. Ez utóbbira szerinte a nézők és a sportszakma miatt is feltétlenül szükség van.

Az anyagiakkal kapcsolatban elmondta, hogy a Hungaroring Sport Zrt. az elmúlt három évben nyereséges volt, tavaly közel 100 millió forintos plusszal zárt, de a fejlesztésekhez közel egymilliárd forintos gyorssegélyre lenne szüksége.

A Hungaroring szerződését tavaly, a 28. Magyar Nagydíj rajtja előtt hosszabbították meg öt évvel, így 2021-ig biztosítva van a magyar világbajnoki futam jövője. Az erről szóló megállapodást az F1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone és a magyar kormány részéről Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter írta alá. Az eddig érvényes megállapodás 2016-ig szólt, Ecclestone kérésére 2014-ben további fejlesztések és módosítások várhatók a Hungaroringen.

2013-ban egyébként a mogyoródi versenyre 125 millió forint értékben épült új ambulancia, valamint a célegyenesben törmelékfelfogó-kerítés, amely 42 millió forintba került. 50 millió forintból felújították a sajtóközpontot, valamint egyes lelátók és jegyárusító helyek is megújultak.

A kormány 2012-ben 6,446 milliárd forintot fordított a költségvetésből a Magyar Nagydíjra, míg 2013 és 2016 között nagyságrendileg 6-7 milliárd forint körül mozog ez az összeg. 2017-ben 38,3 millió dolláros (8,4 milliárd forintos) jogdíjat kell fizetni, amely évente 7,5 százalékkal emelkedik.

Gyulay arról is beszélt a Ma reggelben, hogy biztosan nem indul újra a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöki posztjáért, melyről a héten mondott le. Az MNASZ éléről a Hungaroringgel kapcsolatos elfoglaltságai mellett azért távozott, mert Szamos Miklós sportszakmai alelnök – akit Gyulay a saját jobb kezének nevezett – lemondása után úgy vélte, a szakmai irányítás már nem volt gördülékeny a szövetségen belül, s ez megosztottsághoz vezetett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.