„A Hungaroring 1985-ben épült, és már nem tudjuk tovább halogatni a modernizációt. Elavult a pálya egész elektromos hálózata, a vízelvezető rendszere és az aszfalt minősége, valamint a digitális átállás miatt olyan dolgokat kell végrehajtanunk, amelyek nem hagynak időt nekünk” – jelentette ki Gyulay Zsolt, hozzátéve, hogy a pályával kapcsolatos komoly feladatok miatt a Hungaroring vezetése egész embert kíván.
Jelezte: stábjával készített egy előterjesztést a kormánynak a 2014–21-es időszakra, amely a sportszakmai feladatok mellett az infrastrukturális fejlesztéseket is tartalmazza. Ez utóbbira szerinte a nézők és a sportszakma miatt is feltétlenül szükség van.
Az anyagiakkal kapcsolatban elmondta, hogy a Hungaroring Sport Zrt. az elmúlt három évben nyereséges volt, tavaly közel 100 millió forintos plusszal zárt, de a fejlesztésekhez közel egymilliárd forintos gyorssegélyre lenne szüksége.
A Hungaroring szerződését tavaly, a 28. Magyar Nagydíj rajtja előtt hosszabbították meg öt évvel, így 2021-ig biztosítva van a magyar világbajnoki futam jövője. Az erről szóló megállapodást az F1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone és a magyar kormány részéről Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter írta alá. Az eddig érvényes megállapodás 2016-ig szólt, Ecclestone kérésére 2014-ben további fejlesztések és módosítások várhatók a Hungaroringen.
2013-ban egyébként a mogyoródi versenyre 125 millió forint értékben épült új ambulancia, valamint a célegyenesben törmelékfelfogó-kerítés, amely 42 millió forintba került. 50 millió forintból felújították a sajtóközpontot, valamint egyes lelátók és jegyárusító helyek is megújultak.
A kormány 2012-ben 6,446 milliárd forintot fordított a költségvetésből a Magyar Nagydíjra, míg 2013 és 2016 között nagyságrendileg 6-7 milliárd forint körül mozog ez az összeg. 2017-ben 38,3 millió dolláros (8,4 milliárd forintos) jogdíjat kell fizetni, amely évente 7,5 százalékkal emelkedik.
Gyulay arról is beszélt a Ma reggelben, hogy biztosan nem indul újra a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöki posztjáért, melyről a héten mondott le. Az MNASZ éléről a Hungaroringgel kapcsolatos elfoglaltságai mellett azért távozott, mert Szamos Miklós sportszakmai alelnök – akit Gyulay a saját jobb kezének nevezett – lemondása után úgy vélte, a szakmai irányítás már nem volt gördülékeny a szövetségen belül, s ez megosztottsághoz vezetett.