Magnussen: apja fia, nem zöldfülű kezdő

Legutóbb 2007-ben Lewis Hamilton volt képes arra, amire most a dán ifjú: első F1-es futamán dobogóra állni.

Radványi Benedek
2014. 03. 19. 9:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Úgy érzem, készen állok, minden sorozatban nyertem már, ahol eddig elindultam, miért szakadna meg ez a széria a Forma–1-ben?” – mondta Kevin Magnussen, amikor a száguldó cirkuszba költözött. Enyhén szólva is önbizalomtól duzzadó nyilatkozat, ám a lehető leghamarabb igazolta, hogy nem áll messze az igazságtól: a hétvégi ausztráliai futamon a harmadik helyen ért célba, s Daniel Ricciardo kizárása miatt végül a másodikért járó 18 pontot írják neki jóvá.

A szezon előtt azt mondták róla, bár gyors, nagy hátránya, hogy F1-es tapasztalata a szimulátorozáson kívül alig van. Ám hiába: azon bő két tucat versenyző közé került, akik dobogóra állhattak életük első Forma–1-es futamán (legutóbb 2007-ben Hamilton tett hasonlóan). „Ennél többet nem is kívánhattam volna, olyan, mintha az első lennék, most jöttem csak rá, milyen szerencsés vagyok” – mondta a futam után, amikor hivatalosan még harmadik volt. Figyelemre méltó, hogy az időmérőn és a versenyen is megelőzte csapattársát, a 2009-es világbajnokot, Jenson Buttont.

A McLarentől Sergio Perezt egy év – és egy gyengén sikerült szezon – után elküldték, az ő helyére jött Magnussen. A még csak 21 éves dán versenyző kemény felkészítésen ment keresztül: „A téli alapozás fantasztikusan sikerült, pedig manapság nagyon kevés idő jut a gyakorlásra.” A McLaren sportigazgatója, Sam Michael már az első teszt után is rendkívül pozitívan nyilatkozott: „Teljesítménye nem azt mutatja, mintha ez a srác ezelőtt még sosem versenyzett volna a Forma–1-ben.”

Volt kitől tanulnia, hiszen édesapja, Jan Magnussen számára szintén nem ismeretlen az F1 világa (a McLarennél és a Stewartnál összesen 25 futamon vett részt, 1 pontot gyűjtött), négyszer nyerte meg a Le Mans-i 24 órás autóversenyt – meg is könnyezte fia vasárnapi teljesítményét. Kevin gokarttal kezdte – az első járgányát kétéves korában még nagybátyja építette, mivel akkora méretben nem lehetett kapni –, majd egyre feljebb lépett, s amikor 2009-ben második lett a Formula Renault 2.0 észak-európai versenyében, a McLaren szerződtette pilótaképző programjába. Formula–3-as évek következtek, majd Formula Renault 3.5-ös sorozatban indult, amelyet tavaly – 60 pontos előnnyel – meg is nyert.

Ám történetünk szempontjából fontosabb, hogy 2012 novemberében kipróbálhatta a McLaren az évi modelljét, a háromnapos tesztelés során Magnussen körideje volt a legjobb az abu-dzabi pályán, s az FIA szuperlicencét is megszerezte. Innen pedig már egyenes volt az út, ahogy édesapja, úgy ő is a McLarennél debütált. Gyakorlatilag ugyanott és ugyanúgy mutatkozott be, mint 2007-ben Lewis Hamilton. Akár azt is mondhatnánk, karrierje úgy halad előre, hogy nem sok lépés van már feljebb. És bár arról már lekésett, hogy ő legyen a legfiatalabb, aki valaha Forma–1-es futamot nyert – Vettel a 2008-as Olasz Nagydíj alkalmával 21 éves és bő két hónapos volt –, ha más irányból közelítünk a számok felé, jók az előjelek. Az idei szezontól ugyanis minden pilóta maga választhatja meg rajtszámát, Magnussené a 20-as lett – ezzel nyerte meg a Formula Renault 3.5-ös sorozatot tavaly.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.