„Úgy érzem, készen állok, minden sorozatban nyertem már, ahol eddig elindultam, miért szakadna meg ez a széria a Forma–1-ben?” – mondta Kevin Magnussen, amikor a száguldó cirkuszba költözött. Enyhén szólva is önbizalomtól duzzadó nyilatkozat, ám a lehető leghamarabb igazolta, hogy nem áll messze az igazságtól: a hétvégi ausztráliai futamon a harmadik helyen ért célba, s Daniel Ricciardo kizárása miatt végül a másodikért járó 18 pontot írják neki jóvá.
A szezon előtt azt mondták róla, bár gyors, nagy hátránya, hogy F1-es tapasztalata a szimulátorozáson kívül alig van. Ám hiába: azon bő két tucat versenyző közé került, akik dobogóra állhattak életük első Forma–1-es futamán (legutóbb 2007-ben Hamilton tett hasonlóan). „Ennél többet nem is kívánhattam volna, olyan, mintha az első lennék, most jöttem csak rá, milyen szerencsés vagyok” – mondta a futam után, amikor hivatalosan még harmadik volt. Figyelemre méltó, hogy az időmérőn és a versenyen is megelőzte csapattársát, a 2009-es világbajnokot, Jenson Buttont.
A McLarentől Sergio Perezt egy év – és egy gyengén sikerült szezon – után elküldték, az ő helyére jött Magnussen. A még csak 21 éves dán versenyző kemény felkészítésen ment keresztül: „A téli alapozás fantasztikusan sikerült, pedig manapság nagyon kevés idő jut a gyakorlásra.” A McLaren sportigazgatója, Sam Michael már az első teszt után is rendkívül pozitívan nyilatkozott: „Teljesítménye nem azt mutatja, mintha ez a srác ezelőtt még sosem versenyzett volna a Forma–1-ben.”
Volt kitől tanulnia, hiszen édesapja, Jan Magnussen számára szintén nem ismeretlen az F1 világa (a McLarennél és a Stewartnál összesen 25 futamon vett részt, 1 pontot gyűjtött), négyszer nyerte meg a Le Mans-i 24 órás autóversenyt – meg is könnyezte fia vasárnapi teljesítményét. Kevin gokarttal kezdte – az első járgányát kétéves korában még nagybátyja építette, mivel akkora méretben nem lehetett kapni –, majd egyre feljebb lépett, s amikor 2009-ben második lett a Formula Renault 2.0 észak-európai versenyében, a McLaren szerződtette pilótaképző programjába. Formula–3-as évek következtek, majd Formula Renault 3.5-ös sorozatban indult, amelyet tavaly – 60 pontos előnnyel – meg is nyert.
Ám történetünk szempontjából fontosabb, hogy 2012 novemberében kipróbálhatta a McLaren az évi modelljét, a háromnapos tesztelés során Magnussen körideje volt a legjobb az abu-dzabi pályán, s az FIA szuperlicencét is megszerezte. Innen pedig már egyenes volt az út, ahogy édesapja, úgy ő is a McLarennél debütált. Gyakorlatilag ugyanott és ugyanúgy mutatkozott be, mint 2007-ben Lewis Hamilton. Akár azt is mondhatnánk, karrierje úgy halad előre, hogy nem sok lépés van már feljebb. És bár arról már lekésett, hogy ő legyen a legfiatalabb, aki valaha Forma–1-es futamot nyert – Vettel a 2008-as Olasz Nagydíj alkalmával 21 éves és bő két hónapos volt –, ha más irányból közelítünk a számok felé, jók az előjelek. Az idei szezontól ugyanis minden pilóta maga választhatja meg rajtszámát, Magnussené a 20-as lett – ezzel nyerte meg a Formula Renault 3.5-ös sorozatot tavaly.