A világ talán leglátványosabb attrakciója a Red Bull Air Race, amely idén ismét hódító útjára indult. Három év kihagyás után, ebben az évben nyolc város tapsolhat a pilóták legjobbjainak. Igazi show ez! A légi Forma–1-nek is aposztrofált viadal a feléhez érkezett el vasárnap, az idei negyedik futamot Lengyelország egyik legnépszerűbb üdülőhelyén, a Balti-tenger partján fekvő Gdyniában rendezik. Sok minden változott 2010 óta! A gépek motorjai egységesek lettek. Mindegyikben Lycoming 540-es 300 lóerős motor repíti a pilótát a levegőbe. A mezőnyben háromféle repülőtípus verseng. A legtöbben az amerikai Edge 540 V-3-as géppel repülnek, csupán Nigel Lamb és Matt Hall szárnyal MXS-R-rel, no és persze Besenyei Péter, aki a magyar fejlesztésű Corvus Racer 540-es repülőjével próbál a dobogó legfelső fokára repülni.
A ballonok magassága is öt méterrel nőtt a szabályok szerint 2010 óta. Két, a pályát érintő változás is történt, eltörölték a quvadrót, valamint a „késben” való repülést is, amikor a repülő szárnyai merőlegesek a talajra! Több kapu között is így kellett repülniük a pilótáknak a régi szabály szerint.
Újdonság még, hogy Challenger Cup néven a Red Bull utánpótlás sorozatot hozott létre, lehetőséget biztosítva a tehetséges fiatal pilótáknak, hogy ők is a Mesterek között vívhassanak majd a világbajnoki címért! A sorozat két legjobbja jövőre már a Master Cupban bizonyíthat!
A szombati szabadedzést kiadós eső zavarta meg, sőt akkora égi áldás zúdult a reptérre, hogy jóval a tervezett idő után tudott csak az első gép felszállni. A versenyzők ismerkedtek a pályával. A nehézségi fokát mi sem bizonyítja jobban a kitűzött pályának, mint, hogy ez idáig a gyors beavatkozó hajó legénységének több mint huszonöt alkalommal kellett egy-egy ballont újraépítenie.
A pálya gyors, de egyben taktikás is. Figyelni kell arra is, hogy egy-egy fordulónál a 10 G-t ne lépjék át a versenyzők, mert annak kizárás a vége. A szűk fordulók meglehetősen próbára teszik a pilótákat.
Besenyei Péter, a magyar résztvevő elmondása szerint gépe a szűk fordulókban kissé lelassul, és csak az egyenesekben tudja felvenni azt a gyorsaságot, amit a Corvus valójában tud. Ez hátrányt jelent a többiekkel szemben, amikor kiélezett versenyfutás zajlik a századmásodpercekért is!