A világ talán leglátványosabb attrakciója a Red Bull Air Race, amely idén ismét hódító útjára indult. Három év kihagyás után, ebben az évben nyolc város tapsolhat a pilóták legjobbjainak. Igazi show ez! A légi Forma–1-nek is aposztrofált viadal a feléhez érkezett el vasárnap, az idei negyedik futamot Lengyelország egyik legnépszerűbb üdülőhelyén, a Balti-tenger partján fekvő Gdyniában rendezik. Sok minden változott 2010 óta! A gépek motorjai egységesek lettek. Mindegyikben Lycoming 540-es 300 lóerős motor repíti a pilótát a levegőbe. A mezőnyben háromféle repülőtípus verseng. A legtöbben az amerikai Edge 540 V-3-as géppel repülnek, csupán Nigel Lamb és Matt Hall szárnyal MXS-R-rel, no és persze Besenyei Péter, aki a magyar fejlesztésű Corvus Racer 540-es repülőjével próbál a dobogó legfelső fokára repülni.
A ballonok magassága is öt méterrel nőtt a szabályok szerint 2010 óta. Két, a pályát érintő változás is történt, eltörölték a quvadrót, valamint a „késben” való repülést is, amikor a repülő szárnyai merőlegesek a talajra! Több kapu között is így kellett repülniük a pilótáknak a régi szabály szerint.
Újdonság még, hogy Challenger Cup néven a Red Bull utánpótlás sorozatot hozott létre, lehetőséget biztosítva a tehetséges fiatal pilótáknak, hogy ők is a Mesterek között vívhassanak majd a világbajnoki címért! A sorozat két legjobbja jövőre már a Master Cupban bizonyíthat!
A szombati szabadedzést kiadós eső zavarta meg, sőt akkora égi áldás zúdult a reptérre, hogy jóval a tervezett idő után tudott csak az első gép felszállni. A versenyzők ismerkedtek a pályával. A nehézségi fokát mi sem bizonyítja jobban a kitűzött pályának, mint, hogy ez idáig a gyors beavatkozó hajó legénységének több mint huszonöt alkalommal kellett egy-egy ballont újraépítenie.
A pálya gyors, de egyben taktikás is. Figyelni kell arra is, hogy egy-egy fordulónál a 10 G-t ne lépjék át a versenyzők, mert annak kizárás a vége. A szűk fordulók meglehetősen próbára teszik a pilótákat.
Besenyei Péter, a magyar résztvevő elmondása szerint gépe a szűk fordulókban kissé lelassul, és csak az egyenesekben tudja felvenni azt a gyorsaságot, amit a Corvus valójában tud. Ez hátrányt jelent a többiekkel szemben, amikor kiélezett versenyfutás zajlik a századmásodpercekért is!
A szombat délutáni kvalifikációt a bő egy kilométeres partszakaszon több mint százezer ember izgulhatta végig a több alkalommal is rázendítő eső ellenére. Azért a versenyzők arcán is fellelhető volt némi izgatottság. Szerencsére a rajtra elállt az égi áldás.
Besenyeinek nem ment igazán jól már az említett problémák miatt sem. Az első fordulóban 6, míg a második megméretésnél 2 másodperces büntetést szedett össze, szabálytalan kapuáthaladás miatt. Szerencsére, ennek nem sok jelentősége volt a vasárnapi versenyt illetően, csupán az dőlt el, hogy milyen sorrendben kezdődjék a hétvégi verseny. Pontosabban, ki kivel mérkőzzön, ugyanis az első megy az utolsóval, a második az utolsó előttivel, és így sorjában. A legjobb továbbjut, a vesztes kiesik. Persze csak elméletileg, mert a két legjobb vesztes is bekerül a legjobb nyolc közé! Onnan a legjobb négy, már kieséses rendszerben folytatja a küzdelmet, de már a dobogós helyekért.
Vasárnap Besenyei a 2010-es Világbajnokkal, Paul Bonhomme-mal futott páros versenyt. Az angol több mint 4 másodperccel volt gyorsabb szombaton Péternél, így ő volt az esélyesebb, s ezt valóra is váltotta. Az angol ugyan nyert, de Péter fantasztikus összpontosítással végrehajtott futamával bekerült a legjobb nyolcba! Itt már egyenes kiesésben küzdöttek tovább a pilóták. Mivel ő került be nyolcadikként, vele folytatódott a verseny. Sajnos, nem tudta megfutni előző remek idejét, mert összeszedett egy 2 másodperces büntetést helytelen kapuáthajtás miatt. Ezzel elszálltak az esélyek a legjobb négybe kerüléshez, de mivel a fiatal Pete McLeod pályát tévesztett, Besenyei Péter végül a hetedik helyen végzett, begyűjtve ezzel újabb értékes két pontot. Érdekesség, hogy Paul Bonhomme nem került be a fináléba, mert ő is rontott, így csak ötödikként zárta a lengyelországi futamot!
A végső győzelmet, az osztrák Hannes Arch szerezte meg az angol Nigel Lamb és az ausztrál Matt Hall előtt.Folytatás az angliai Ascotban.
A világbajnokság állása: Arch 42 pont, Bonhomme 29 pont, Lamb 26 pont, Hall 21 pont, McLeod 17 pont, Ivanoff 8 pont, Sonka 8 pont, Muroya 7 pont, Chambliss 5 pont, Besenyei 4 pont, Dolderer 4 pont, Goulian 0 pont.