Bizony, nemegyszer előfordul az autósport csúcskategóriájában, hogy unalmas körözgetést látunk, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezt elkerülendő, módosított az aerodinamikai szabályokon. Az első szárnyakat leegyszerűsítették, a hátsókat megnövelték, s anélkül, hogy elmélyednénk az áramlástan rejtelmeiben, a lényeg az, hogy a hátul haladó autónak könnyebb dolga lesz előzéskor.
Megpezsdíti a versenyeket az is, hogy a leggyorsabb kört jegyzőnek jár egy pont abban az esetben, ha az első tízben végez. Ezt amúgy az F1 hőskorában, 1950 és 1959 között már alkalmazták, és 1958-ban Mike Hawthorn ennek köszönhetően lett világbajnok. S ha 2008-ban is ez a rendszer, akkor nem Lewis Hamilton ér révbe, hanem Felipe Massa.
Tavaly nem volt egyszerű kiigazodni a gumikeverékek között, a száraz pályán bevethető hét keverék között akadt hiperlágy, szuperlágy és ultralágy is. Erre a szezonra öt keverék marad, de az adott versenyhétvégéken hivatalosan csak a lágy, a közepes és a kemény elnevezést használják, így csupán piros, sárga és fehér jelzéseket láthatunk.

Fotó: MTI/EPA/Diego Azubel
A pilótamezőny jóval sokszínűbb, Alexander Albon (Toro Rosso) személyében lesz thaiföldi versenyző is a mezőnyben, ugyancsak újonc a brit Lando Norris (McLaren) és George Russell (Williams), Robert Kubica (Williams) pedig a nagy visszatérő. A lengyel legutóbb 2010-ben versenyzett az F1-ben, és a 2011-es ralibalesete után a jobb keze már soha nem lesz a régi. Nem irigyeljük a rajtra éppen csak összetákolt gyenge Williamsben.
Fernando Alonso megunta a vesszőfutást a McLarenben, elköszönt az F1-től, Kimi Räikkönen a Ferraritól az Alfa Romeóhoz – amely eddig Sauber néven futott –, Daniel Ricciardo pedig a Red Bulltól a Renault-hoz került. A tíz csapatból csak kettőnél maradt meg a tavalyi felállás, a Mercedesnél és a Haasnál. A stuttgarti istálló behúzta a legutóbbi öt egyéni és konstruktőri világbajnoki címet, és Lewis Hamilton a hatodik vb-trófeájára törhet.
A szezon előtti barcelonai teszteken nagy ellenfele, Sebastian Vettel (Ferrari) érte el a legjobb köridőt, de a brit pilóta csak három ezredmásodperccel maradt el tőle. A vb-címvédő szerint az aerodinamikai szabályok megváltoztatása azzal járt, hogy a középmezőny idén sokkal közelebb került a topcsapatokhoz, vagyis a Mercedeshez, a Ferrarihoz és a Red Bullhoz. Kérdés, a maranellóiaknál mire megy Vettel mellett Charles Leclerc, a Red Bullnál a Max Verstappen mellé érkező Pierre Gasly, a Mercedesnél pedig Valtteri Bottas most lépést tud-e tartani Hamiltonnal.