James Bonddal hangolunk a nagydíjra

Kiállították a James Bond-filmek megannyi autóját, kezdve azzal az 1937-es Rolls-Royce Phantom III-mal, ami már az 1964-ben Sean Conneryvel forgatott Goldfingerben is matuzsálem volt.

2019. 08. 03. 8:20
Délután Gasly autózta a legjobb köridőt Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azt mondja Gyulay Zsolt, a Hunga­roring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a köztévé kamerájába, hogy a Magyar Nagydíjon a négy nap nézőszámát összesítve idén is több mint 200 ezer szurkolóra számít – tavaly összesen 210 ezren jöttek ki Mogyoródra –, és ebből tegnapelőtt már akkor elkönyvelhettünk húszezret, amikor még nem is berregtek fel a motorok. A bérleteseknek megvan az a kiváltsága, hogy már a „nulladik” napon bejöhetnek a Hungaroringre, a bokszutca-látogatáson találkozhatnak a pilótákkal, fényképezkedhetnek velük, begyűjthetik az aláírásaikat. A főműsor azonban pénteken kezdődik.

Autóval kijutni a Hungaroringre türelemjáték, tömegközlekedéssel kalandtúrával ér fel. Reggel nyolc óra után már jókora a tömeg az Örs vezér terén, ahonnan az ingyenes szurkolói buszok indulnak. Amikor odaérünk, egy jármű éppen bent van a megállóban, egy Hamilton-sapkát sem lehetne már bedobni, annyira tele van, a busz mégsem indul, elvégre a menetrendet tartani kell… Még szerencse, hogy kőhajításnyira innen indul a HÉV, itt is gyülekezik a tömeg, sorok kígyóznak a kasszáknál. A pénztárosunk korrekt, minden külfölditől megkérdezi, van-e Budapest kártyája, mert azzal csak kiegészítő jegyet kell venni – a BKV nem akar extrabevételre szert tenni.

Az utastájékoztatás viszont erősen hagy kívánnivalót maga után. Cinkotánál átszállnak a szerelvényünkre azok, akik az Örsön a gödöllői hév helyett a csömörire ugrottak fel – egy különösen tréfás kedvű, buta vagy gonosz biztonsági őr a peronon bennünket is ahhoz irányított volna –, és Kerepesnél is nagy a tanácstalanság az utasok között, hogy vajon innen visznek-e tovább minket az ingyenes buszok a pályára. Innen bizony, ám egy HÉV-szerelvényt megtöltő utasnak kellene felférnie egyetlen buszra. Együtt érzünk azokkal, akik ott maradnak – valamikor majd csak jön egy másik busz –, jó néhányan nekivágnak a 3-4 kilométeres gyalogtúrának. Aki pedig eléri a kánaánt, az már nem néz vissza. A főbejáratnál ott sorakoznak a pilóták tablói, és meg sem lepődünk azon, hogy Kimi Räikkönen életnagyságú plakátja előtt sorban állnak a finnek, itt mindegyiküknek fotózkodnia kell.

Délután Gasly autózta a legjobb köridőt
Fotó: Mirkó István

Kicsit beljebb úgyszintén, mert az Ecclestone-érát múlt időbe tevő új tulajdonos, a Liberty Media a szórakoztatóiparban egészen más dimenzióba helyezte a Formula–1-et. Már tavaly is látványos volt a változás a szurkolói zóna kiépítésével, idén pedig nagyon nagy dobással rukkoltak ki itt az amerikaiak. Kiállították a James Bond-filmek megannyi autóját, kezdve azzal az 1937-es Rolls-Royce Phantom III-mal, ami már az 1964-ben Sean Conneryvel forgatott Goldfingerben is matuzsálem volt. De itt van az 1977-es A kém, aki szeretett engemből a Lotus Submarine Wet Nellie, ezzel Roger Moore a tenger alatt is tudott haladni, no és persze nem hiányozhatnak a legújabb Aston Martinok sem, amelyekkel már Daniel Craig üldözte az aktuális gonoszt (Casino Royale, A Quantum csendje, Spectre). Utóbbi csodaautók a 306-307 km/órás végsebességükkel kétségkívül ráhangolnak bennünket az autósport csúcskategóriájára.

Tegnap mindenesetre csínján kellett bánni a száguldozással, mert mindkét szabadedzésen szemerkélt az eső, és ilyenkor jobb az óvatosság. Alexander Albon ezt nem tartotta kellőképpen szem előtt, és délután a falban kötött ki a Toro Rossóval… Az első tréningen Hamilton (Mercedes), Verstappen (Red Bull), Vettel (Ferrari), a másodikon Gasly (Red Bull), Verstappen, Hamilton volt az első három sorrendje, ám a jobb köridők délelőtt születtek, így Hamilton vitte el a pálmát 1:17.233 perccel. Ma lehet javítani, már amennyiben az égiek is úgy gondolják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.