Rajt kétségek között

A hétvégén az Ausztrál Nagydíjjal megkezdődik a 71. Formu­la–1-es világbajnokság, és a tavaly elfogadott versenynaptár szerint idén rekordszámú, 22 futam várna ránk. Ám a koronavírus terjedése itt is átírta a programot, az áprilisi Kínai Nagydíj már kiesett belőle – egyelőre csak elhalasztották –, s ki tudja, végül hány állomáson rajtolhat majd el a mezőny.

2020. 03. 12. 9:45
Media opp for F1 Grand Prix of Australia
Verstappen és Albon érkezik. Egyelőre nincs nagy felhajtás az Ausztrál Nagydíjon Fotó: SCOTT BARBOUR Forrás: MTI/EPA/Scott Barbour
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Kínai Nagydíj Sanghajban április 19-én a vb negyedik futama lett volna, február elején azonban eldőlt, hogy ebben az időpontban biztosan nem rendezik meg, és kérdéses, későbbi dátummal visszakerül-e a versenynaptárba. A jövő hét végén a Bahreini Nagydíjat a nézők kizárásával tartják meg, a Forma–1 hetvenéves históriájában ilyen még nem fordult elő! Április 5-én Hanoiban az első vietnami futam debütálna, ám ekörül is nagy a bizonytalanság, és nemcsak azért, mert a helyi kormány visszavonta az olasz állampolgárok vízummentességét. Ha nem rendezik meg a versenyt, amiről a héten döntenek, akkor elképzelhető, hogy Bahreinben egy füst alatt két futamot bonyolítanak le.

A koronavírus itáliai terjedése, az ottani karantén a melbourne-i idénynyitót is veszélybe sodorta. Túl azon, hogy a Ferrari és az Alpha Tauri (az eddigi Toro Rosso) központja egyaránt Észak-Olaszországban található, az Alfa Romeó­nak és a Haasnak is rengeteg olasz alkalmazottja van, az F1 gumiszállítójának, a Pirellinek pedig Milánóban található a székhelye. (Az Alfa Romeo, amely korábban Sauber néven volt ismert, az F1-ben svájci istálló.) A csapatok végül engedéllyel elhagyták Olaszországot, az ausztrálok pedig engedélyezték a belépésüket. A helyi kormány szerdától megtiltotta az olasz állampolgárok beutazását, de akkorra mindenki befutott. S most van is riadalom Melbourne-ben; a Haas két, a McLaren egy munkatársán, akik tegnap belázasodtak, vírustesztet végeztek, majd az érintettek a szállodájukban karanténba kerültek.

Verstappen és Albon érkezik. Egyelőre nincs nagy felhajtás az Ausztrál Nagydíjon
Fotó: MTI/EPA/Scott Barbour

Biztonsági intézkedésként a pilóták nem adnak autogramokat a szurkolóknak, nem állnak oda közös fotók elkészítésére, és felhívták a figyelmüket arra, hogy az újságíróktól is tartsanak két méter távolságot. A Renault tegnapi sajtótájékoztatóján, amelyen az új autó­jának festését leplezték le, nem vett részt a csapat két pilótája, Daniel Ricciardo és Esteban Ocon, a vezetőség a körülményekre való tekintettel a média megértését kérte. Az Albert Parkban lefújták Miley Cyrus pénteki koncertjét, az amerikai popdíva el sem utazott Ausztráliába.

Sajnos ilyen hírek vezetik fel az idei világbajnokságot, és most kevésbé az afféle találgatások, mint hogy folytatódik-e a Mercedes nagy sorozata, vajon Lewis Hamilton megszerzi-e a hetedik vb-címét, amivel utolérné a rekorder Michael Schumachert vagy esetleg Max Verstappen (Red Bull) ér révbe, aki ekkor még mindig a Formula–1 legfiatalabb világbajnoka lenne. Jövőre már nem, mert 2010-ben Sebastian Vettelt 23 évesen és 134 naposan koronázták meg. Mivel a technikai szabályok jelentősen nem módosultak, az idei autók alapvetően a tavalyiak továbbfejlesztései, és a versenyzői listán sem történt sok változás. Esteban Ocon visszatért az F1-be, a 23 éves francia pilóta Nico Hülkenberget váltotta a Renault-nál. A Williams elköszönt Robert Kubicától, aki az Alfa Romeo tesztpilótájaként folytatja, a veterán lengyel helyére az eddig tesztpilóta, a 24 éves kanadai Nicholas Latifi lépett elő a grove-i istállónál. Szóval csak ennyi a változás, az idei szezon mégis egészen más lesz, mint a tavalyi.

Csapatok, pilóták

Az idei mezőny. Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas; Ferrari: Sebastian Vettel, Charles Leclerc; Red Bull: Max Verstappen, Alexander Albon; McLaren: Lando Norris, Carlos Sainz; Renault: Daniel Ricciardo, Esteban Ocon; Alpha Tauri: Pierre Gasly, Danyiil Kvjat; Racing Point: Sergio Pérez, Lance Stroll; Alfa Romeo: Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi; Haas: Romain Gros­jean, Kevin Magnussen; Williams: George Russell, Nicholas Latifi.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.