Manapság már azon a híren sem lepődik meg az ember, főleg ha az autósportban tekintélyes német Motorsport-Total közli, hogy a Formula–1-es mezőny valamennyi szereplőjét, a szerelőktől Lewis Hamiltonig kéthetes önkéntes karantén után elszigetelnék a Le Castellet-i pályán – amely tesztpálya is a franciáknál, többféleképpen kialakítható vonalvezetéssel –, és itt zárt kapuk mögött több futamot megrendeznének az egyelőre még el sem kezdődött világbajnokságon. Ám az mégiscsak gyanakvásra adott okot, hogy a lap szerint tízhetes karanténról lenne szó, a hír pedig április elsejei keltezésű.
Az viszont nagyon is komoly, hogy néhány helyszínen lehetne két futamot rendezni, szombaton és vasárnap is. A Brit Nagydíjon pedig a második versenyt a megfordított vonalvezetésű pályán, az óramutató járásával ellentétesen bonyolítanák le. Silverstone-ban erre megvan a lehetőség, ezt Stuart Pringle, a pálya igazgatója vetette fel, és Lando Norris, a McLaren brit pilótája már jelezte, hogy neki tetszik az ötlet. Az Olasz Nagydíj rendezői ugyanakkor kategorikusan elzárkóznak attól, hogy a monzai pályát „megfordítsák”, és főleg a biztonsági szempontokra hivatkoznak. Az alapvető problémát a bukóterek jelentik, amelyek Monzában az óramű járásával meggyező vonalvezetéshez illeszkednek.

Fotó: MTI/Varga György
Ám egyelőre a legnagyobb kérdés az, hogy mikor kezdődhet el a vb, s azután, hogy az első kilenc futamot már törölték vagy elhalasztották, Emmanuel Macron bejelentése hallatán a tizediknek is erősen rezeg a léc. A francia elnök közölte, hogy a koronavírus-járvány megfékezése érdekében július közepéig nem lehet nagy tömegeket vonzó eseményeket rendezni az országban. A Francia Nagydíjra tavaly 135 ezren látogattak ki, idén viszont így június 26–28. között csak a nézők kizárásával lehetne lebonyolítani a versenyt Le Castellet-ben.
Ez minden rendezőnek hatalmas érvágás, hiszen jelentős jogdíjat kell kifizetniük a jogtulajdonos Liberty Mediának, a jegybevételtől pedig elesnek. A kialakult helyzetben persze lehet alkudozni, de célszerűbb a halasztás mellett állást foglalni, és a versenyt akkor megrendezni, amikor majd helyre áll a rend. Ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy valóban sikerül új időpontot találni a versenynaptárban. A Francia Nagydíj után a követő futam az Osztrák Nagydíj (július 3–5), utána jönne a Brit Nagydíj (július 17–19.), majd a Magyar Nagydíj (július 31. – augusztus 2.).