Bottas-siker a kaotikus Osztrák Nagydíjon, hullottak az autók

Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótája nyerte meg a Formula–1-es vb-t nyitó Osztrák Nagydíjat, és a hatszoros világbajnok Lewis Hamiltont hiába intették le másodikként, büntetése miatt csak negyedik lett a kaotikus versenyben. A második helyen Charles Leclerc (Ferrari), a harmadikon Lando Norris (McLaren) végzett a spielbergi pályán, ahol a húsz autóból kilenc kiesett.

Magyar Nemzet
2020. 07. 05. 17:22
BOTTAS, Valtteri
Spielberg, 2020. július 5. Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Osztrák Nagydíján a spielbergi pályán 2020. július 5-én. MTI/AP/Getty/Mark Thompson Fotó: Mark Thompson Forrás: MTI/AP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Spielbergben a szombati időmérőt a várakozásoknak megfelelően a Mercedes uralta, ám meglepetésre Valtteri Bottas futotta a leggyorsabb kört, a hatszoros világbajnok Lewis Hamilton – aki mindhárom szabadedzést megnyerte – tizenkét ezredmásodperccel elmaradt tőle. Ám ezzel nem volt vége a történetnek, mert a brit pilótát beidézték a sportfelügyelők, és két vádpontot is megfogalmaztak. Szombaton az elsőben bűnösnek is találták, miszerint a leggyorsabb körén a 10-es kanyarban mind a négy kerékkel elhagyta a pályát, de abban felmentették, hogy a Q3 végén Bottas kicsúszásánál nem lassított a sárga zászlós figyelmeztetésnél. Így azzal a körével megtarthatta a második rajtpozícióját – egészen vasárnap kora délutánig. A Red Bull ugyanis óvott Hamilton ellen, és „jogerősen” igazat adtak az energiaitalos istállónak, a vb-címvédő háromhelyes rajtbüntetést kapott, így csak az ötödik helyről vághatott neki a 71 körös versenynek.

A rajtrácson az első sorba Bottas mellé Max Verstappen (Red Bull) került, a másodikba Lando Norris (McLaren) és Alexander Albon (Red Bull), a harmadikba Hamilton és Sergio Pérez (Racing Point), a negyedikre Charles Leclerc (Ferrari) és Carlos Sainz (McLaren), az ötödikre Lance Stroll (Racing Point) és Daniel Ricciardo (Renault) állhatott be. Ebből ki is tűnt, hogy a Ferrari háza táján komoly bajok vannak – a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel 11. lett az időmérőn –, és a maranellóiak is bevallották, úgy számolnak, hogy csak két hónap múlva, a Magyar Nagydíjra lesznek képesek ütőképes autóval előállni.

Verstappen az időmérőn úgy taktikázott, hogy a futamon közepesen kemény keverékű gumikkal indulhasson, az élmezőnyből mindenki más a jobban tapadó, de rövidebb élettartamú lágy gumikon rajtolt. Bottas szépen eljött a rajt után, a harmadik körben már két és fél másodperccel vezetett Verstappen előtt, majd Albon, Norris és Hamilton következett. A 9. körben azonban már Hamilton haladt a harmadik helyen, aki két körrel később úgy került a második helyre, hogy ez semmi erőfeszítésébe nem került. Ugyanis Verstappennek lerobbant az autója, így az a pilóta szállt ki a versenyből, akiről hihettük, hogy meglepheti a Mercedes pilótáit. Bottas előnye ekkor bő hét másodperc volt Hamilton előtt. A 18. körben technikai probléma miatt Daniel Ricciardo versenyének is vége lett, majd kisvártatva Stroll is így járt.

Fotó: MTI/AP

A 26. körben Kevin Magnussen (Haas) kisodródott a kavicságyra, bejött a biztonsági autó, többekkel együtt Bottas és Hamilton is letudta a kerékcseréjét kemény keverékre váltva; de ami a leglényegesebb volt: Bottas előnye hirtelen semmivé olvadt. A 31. körben indult újra az Osztrák Nagydíj, s Bottas, Hamilton, Albon, Norris, Pérez, Leclerc, Sainz és Vettel volt az első nyolc sorrendje. Vettel megpróbált bebújni Sainz mellé, de rajtavesztett, a koccanásnál megpörgött, és visszaesett a 15. helyre.

Hamilton szorosan ott volt Bottas nyomában, de támadást nem tudott indítani, és a csapatvezetés rádión mindkét pilótát arra kérte, hogy kímélje az autóját, ne használják a rázóköveket. Az 51. körben George Russell (Williams) kiesése után újra jött a biztonsági autó, Albon pedig lágy gumikra váltott, amivel izgalmat csempészett a versenybe. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) autójáról leszakadt a kerék, nem mondhattuk, hogy semmi sem történik, ekkor már a hetedik autó hullott ki a mezőnyből. A 61. körben a jobban tapadó gumikkal Albon bement Hamilton mellé, ütközés lett a vége, és a megpördülő thaiföldi az utolsó, 13. helyen találta magát.

A 66. körben kiderült, hogy az ütközésben bűnös Hamilton öt másodperces büntetést kap, ugyanekkor Leclerc megelőzte Pérezt, és feljött a harmadik helyre. Majd Pérezre egy korábbi bokszutcai gyorshajtásért sóztak öt másodpercet. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri) hátsó defekt miatt esett ki. Az őrült végjátékban Bottas megnyerte az Osztrák Nagydíjat, de Hamilton hiába ért célba másodikként, az öt másodperces büntetése miatt nemcsak Leclerc, hanem a végén a verseny leggyorsabb körét megfutó Norris is eléje került, a McLaren pilótája először végzett dobogón.

Az ötödik Sainz lett, s még Pérez, Pierre Gasly (Alpha Tauri), Esteban Ocon (Renault), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) és Vettel zárta a pontszerzők sorát a kaotikus Osztrák Nagydíjon.

Hatan nem térdeltek le

A Formula–1 a #WeRaceAsOne (Egyként versenyzünk) kampánnyal üzen hadat a rasszizmusnak, ám az Osztrák Nagydíj előtt az a kezdeményezés megosztotta a pilótákat, hogy fél térdre ereszkedjenek-e, ezzel is tiltakozva a faji megkülönböztetés ellen. A húsz pilótából hatan úgy döntöttek, hogy ezt nem teszik meg. A holland Max Verstappen (Red Bull) és a monacói Charles Leclerc (Ferrari) a verseny előtt a Twitter-oldalukon azt írták, hogy nem tartják megfelelő gesztusnak a térdelést, és a cselekvésekben hisznek. Rajtuk kívül a finn Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), a spanyol Carlos Sainz (McLaren), az orosz Danyiil Kvjat (Alpha Tauri) és az olasz Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) sem térdelt le az osztrák himnusz alatt.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.