Krízishelyzet, katasztrófa a Ferrarinál

Nemhogy a Mercedesszel vagy a Red Bull-lal csatázna, az ötödik helyet foglalják el a konstruktőrök között.

Magyar Nemzet
2020. 07. 15. 11:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemhogy a Mercedesszel vagy legalább a Red Bull-lal csatázna, a Formula–1-es világbajnokságon két futam után csupán az ötödik helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében a Ferrari, és ennek nem csak az az oka, hogy múlt vasárnap a Stájer Nagydíjon Charles Leclerc hatalmasat hibázott. A nagy reménység, a 22 éves monacói pilóta – Maranellóban rá építik a jövőt – rögtön a rajt után megtorpedózta csapattársa, Sebastian Vettel autóját. A négyszeres világbajnok, akire 2021-ben már nem számít az istálló, ezzel ki is szállt a versenyből, de Leclerc sem húzta sokáig a sérült autójával – ez a „dupla nullás” produkció története.

Egy héttel korábban az Osztrák Nagydíjon Leclerc második, Vettel tizedik lett, így jön ki a Ferrari 19 pontja, amivel a csapat a Mercedes (80), a McLaren (39), a Red Bull (27) és a Racing Point (22) mögött a középmezőnyben van, ide süllyedt a patinás istálló. S azt, hogy jelenleg valóban itt van a helye, a két spielbergi verseny időmérője is alátámasztja: Leclerc 7. és 11., Vettel 11. és 10. helyeket jegyzett. (A monacói a Stájer Nagydíjon még összeszedett egy három rajthelyes büntetést is.)

Fotó: MTI/EPA/Franck Robichon

Mattia Binotto csapatfőnök már az Osztrák Nagydíj szabadedzésein elismerte, hogy komoly problémák merültek fel az idei autójukkal, aerodinamikai­lag nem azokat az eredményeket kapják, amire a tervezésnél számítottak. Ugyanakkor a Ferrari-motor teljesítménye a tavalyihoz képest jelentősen visszaesett, ami egy „sötét” történet következménye. A 2019-es szezonban látványosan erős volt a Ferrari erőforrása, viszont vélhetően nem volt teljesen szabályos. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a szezon után újra górcső alá vette a motort, s ugyan nem marasztalta el az istállót – sok esetben vékony a mezsgye aközött, hogy mi az, ami szabályos és mi az, ami már nem az –, a színfalak mögött rápiríthatott, és a bezárult kiskapuk vezethettek a teljesítmény csökkenéséhez. A FIA nem tudta bizonyítani, hogy a Ferrari szabályt szegett volna, de 2021-re „titkos” megállapodást kötött vele. Ezt a FIA nyilvánosságra hozná, az istálló azonban nem egyezik bele. A magyarázat az, hogy a fejlesztés a saját szellemi terméke, amit nem kíván másokkal megosztani.

Ebből az innovációból mindenesetre idén már nem profitálhat, és a maranellóiak Ausztriából úgy érkeztek meg a Hungaroringre, a hétvégi Magyar Nagydíj helyszínére, hogy az olasz sajtó is a Ferrari kríziséről cikkezik. Arrafelé nem beszélnek mellé.

– A jó hír az, hogy nem kell sokat várnom arra, hogy újra autóba ülhessek, és remélem, Magyarországon jobban alakulnak a dolgaink – jegyezte meg a Stájer Nagydíj után Vettel.

Nos, rosszabbul már nem nagyon alakulhatnak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.