Nemhogy a Mercedesszel vagy legalább a Red Bull-lal csatázna, a Formula–1-es világbajnokságon két futam után csupán az ötödik helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében a Ferrari, és ennek nem csak az az oka, hogy múlt vasárnap a Stájer Nagydíjon Charles Leclerc hatalmasat hibázott. A nagy reménység, a 22 éves monacói pilóta – Maranellóban rá építik a jövőt – rögtön a rajt után megtorpedózta csapattársa, Sebastian Vettel autóját. A négyszeres világbajnok, akire 2021-ben már nem számít az istálló, ezzel ki is szállt a versenyből, de Leclerc sem húzta sokáig a sérült autójával – ez a „dupla nullás” produkció története.
Egy héttel korábban az Osztrák Nagydíjon Leclerc második, Vettel tizedik lett, így jön ki a Ferrari 19 pontja, amivel a csapat a Mercedes (80), a McLaren (39), a Red Bull (27) és a Racing Point (22) mögött a középmezőnyben van, ide süllyedt a patinás istálló. S azt, hogy jelenleg valóban itt van a helye, a két spielbergi verseny időmérője is alátámasztja: Leclerc 7. és 11., Vettel 11. és 10. helyeket jegyzett. (A monacói a Stájer Nagydíjon még összeszedett egy három rajthelyes büntetést is.)

Mattia Binotto csapatfőnök már az Osztrák Nagydíj szabadedzésein elismerte, hogy komoly problémák merültek fel az idei autójukkal, aerodinamikailag nem azokat az eredményeket kapják, amire a tervezésnél számítottak. Ugyanakkor a Ferrari-motor teljesítménye a tavalyihoz képest jelentősen visszaesett, ami egy „sötét” történet következménye. A 2019-es szezonban látványosan erős volt a Ferrari erőforrása, viszont vélhetően nem volt teljesen szabályos. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a szezon után újra górcső alá vette a motort, s ugyan nem marasztalta el az istállót – sok esetben vékony a mezsgye aközött, hogy mi az, ami szabályos és mi az, ami már nem az –, a színfalak mögött rápiríthatott, és a bezárult kiskapuk vezethettek a teljesítmény csökkenéséhez. A FIA nem tudta bizonyítani, hogy a Ferrari szabályt szegett volna, de 2021-re „titkos” megállapodást kötött vele. Ezt a FIA nyilvánosságra hozná, az istálló azonban nem egyezik bele. A magyarázat az, hogy a fejlesztés a saját szellemi terméke, amit nem kíván másokkal megosztani.