Március közepén a járvány már nemcsak Kínában volt jelen, Olaszország északi részén is dübörgött; ugyan a Kínai Nagydíjat kivették a versenynaptárból, ám az autósport csúcskategóriájában túl nagy pénzek mozognak ahhoz, hogy a biztonságosnak hitt Ausztráliában könnyű szívvel kimondják a melbourne-i hétvége törlését. Ehhez a végső lökést az adta meg, hogy a McLaren egyik csapattagjának pozitív lett a koronavírustesztje – később az istálló további tizennégy tagja is karanténba került –, és a wokingiak bejelentették, hogy ők biztosan nem állnak rajthoz. A Formula-1-ben akkor lehet világbajnokot hirdetni, ha a szezonban legalább nyolc futamot rendeznek, ahhoz viszont, hogy a televíziós jogdíjakból a teljes összeg beérkezzen, tizenöt verseny kell. Nincs könnyű helyzetben a jogtulajdonos Liberty Media, a tervezett futamok sorban estek ki a naptárból, az első tízet halasztották vagy törölték – így például a vb-sorozat koronaékszerének számító Monacói Nagydíjat idén biztosan nem rendezik meg.
A terv az, hogy a meghosszabbított szezonban összejöjjön 15-18 verseny – eredetileg 22 lett volna –, de egyelőre csak nyolcnak van időpontja. Ezeket az előttünk álló tíz hétben rendezik meg: Spielbergben két egymást követő hétvégén két futamra kerül sor (július 5., július 12.), utána jön a Magyar Nagydíj (július 19.), Silverstone is duplázik (augusztus 2., augusztus 9.), majd Barcelona (augusztus 16.), Spa-Francorchamps (augusztus 30.) és Monza (szeptember 6.) következik. Persze meglehet, tanácsos lenne inkább feltételes módban fogalmazni… Ezeket a futamokat a szurkolók kizárásával tartják meg, s mivel a rendezők elesnek a jegybevételektől, a Liberty Media a megszokottnál jóval kisebb jogdíjat kérhet tőlük, ezt a békát azonban le kellett nyelnie.

Fotó: Reuters
Mondani sem kell, hogy jelenleg a járvány miatt a legfontosabb az egészség védelme. A csapatok csak nyolcvan fővel érkezhetnek a versenyszínhelyekre, szigorúan elzárják őket egymástól, folyamatos a tesztelés és a futamokon elmaradnak a megszokott pódiumceremóniák. A dobogósok a rajtrácson vehetik át az előre odakészített trófeákat, egymástól tisztes távolságra. Spielbergben táblák hirdetik, hogy a két méter távolságot be kell tartani, és tegnap Max Verstappen is úgy nyilatkozott a kiváltságos Sky Sports F1-nek – a média létszámát is a minimálisra korlátozták –, hogy a Red Bull garázsánál ő és a riporter két méterre ült egymástól. S természetesen mindketten maszkot viseltek.