Pályán kívül tartsd a távolságot!

Március 13-án már majdnem megkezdődött a Formula-1-es szezon: a melbourne-i Albert Parkban a szurkolók ott tolongtak a bejáratoknál, hogy bejussanak a világbajnokságot nyitó Ausztrál Nagydíj délelőtti szabadedzéseire, de a teljes zűrzavarban két órával a hivatalos kezdés előtt mindent lefújtak. A koronavírus-járvány az F1-et is berekesztette, mielőtt elkezdődött volna, ma azonban az Osztrák Nagydíj első két szabadedzésével mégiscsak zöldre vált a lámpa.

2020. 07. 03. 7:18
Austrian Grand Prix
Sebastian Vettel és a többi pilóta is betartja a szigorú óvintézkedéseket Spielbergben Fotó: Leonhard Foeger Forrás: Reuters
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Március közepén a járvány már nemcsak Kínában volt jelen, Olaszország északi részén is dübörgött; ugyan a Kínai Nagydíjat kivették a versenynaptárból, ám az autósport csúcskategóriájában túl nagy pénzek mozognak ahhoz, hogy a biztonságosnak hitt Ausztrá­liában könnyű szívvel kimondják a melbourne-i hétvége törlését. Ehhez a végső lökést az adta meg, hogy a McLaren egyik csapattagjának pozitív lett a koronavírustesztje – később az istálló további tizennégy tagja is karanténba került –, és a wokingiak bejelentették, hogy ők biztosan nem állnak rajthoz. A Formula-1-ben akkor lehet világbajnokot hirdetni, ha a szezonban legalább nyolc futamot rendeznek, ahhoz viszont, hogy a televíziós jogdíjakból a teljes összeg beérkezzen, tizenöt verseny kell. Nincs könnyű helyzetben a jogtulajdonos Liberty Media, a tervezett futamok sorban estek ki a naptárból, az első tízet halasztották vagy törölték – így például a vb-sorozat koronaékszerének számító Monacói Nagydíjat idén biztosan nem rendezik meg.

A terv az, hogy a meghosszabbított szezonban összejöjjön 15-18 verseny – eredetileg 22 lett volna –, de egyelőre csak nyolcnak van időpontja. Ezeket az előttünk álló tíz hétben rendezik meg: Spielbergben két egymást követő hétvégén két futamra kerül sor (július 5., július 12.), utána jön a Magyar Nagydíj (július 19.), Silverstone is duplázik (augusztus 2., augusztus 9.), majd Barcelona (augusztus 16.), Spa-Francorchamps (augusztus 30.) és Monza (szeptember 6.) következik. Persze meglehet, tanácsos lenne inkább feltételes módban fogalmazni… Ezeket a futamokat a szurkolók kizárásával tartják meg, s mivel a rendezők elesnek a jegybevételektől, a Liberty Media a megszokottnál jóval kisebb jogdíjat kérhet tőlük, ezt a békát azonban le kellett nyelnie.

Sebastian Vettel és a többi pilóta is betartja a szigorú óvintézkedéseket Spielbergben
Fotó: Reuters

Mondani sem kell, hogy jelenleg a járvány miatt a legfontosabb az egészség védelme. A csapatok csak nyolcvan fővel érkezhetnek a versenyszínhelyekre, szigorúan elzárják őket egymástól, folyamatos a tesztelés és a futamokon elmaradnak a megszokott pódium­ceremóniák. A dobogósok a rajtrácson vehetik át az előre odakészített trófeákat, egymástól tisztes távolságra. Spiel­bergben táblák hirdetik, hogy a két méter távolságot be kell tartani, és tegnap is úgy nyilatkozott a kiváltságos Sky Sports F1-nek – a média létszámát is a minimálisra korlátozták –, hogy a Red Bull garázsánál ő és a riporter két méterre ült egymástól. S természetesen mindketten maszkot viseltek.

Úgy néz ki, hogy a versenyzők a pályán az előzéseknél lehetnek egymáshoz a legközelebb! Az erőviszonyok a holt idényben aligha változtak, így a dobogós helyezésekért borítékolhatóan a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari harcol. A címvédő a hetedik vb-trófeájára tör, s ha sikerrel jár, akkor utoléri az örökrangsorban éllovas Michael Schumachert. A futamgyőzelmek tekintetében pedig akár meg is döntheti a 91 elsőséggel álló német legenda rekordját. Hamilton neve mellett a 84-es szám áll, így ez ügyben azért különösen igyekeznie kell a ki tudja milyen hosszú szezonban.

CSAPATOK, PILÓTÁK

Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas; Ferrari: Sebastian Vettel, Charles Leclerc; Red Bull: Max Verstappen, Alexander Albon; McLaren: Lando Norris, Carlos Sainz; Renault: Daniel Ricciardo, Este­ban Ocon; Alpha Tauri: Pierre Gasly, Danyiil Kvjat; Racing Point: Sergio Pérez, Lance Stroll; Alfa Romeo: Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi; Haas: Romain Gros­jean, Kevin Magnussen; Williams: George Russell, Nicholas Latifi.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.