Totális káosz a Ferrarinál, a biztonsági öv is kifog rajtuk

Még a legrosszabb várakozásokat is alulmúlja, hat futam után csupán az ötödik helyen áll a konstruktőrök között a Ferrari, és a fél világ találgatja: mi az ördög folyik a Formula–1 emblematikus istállójánál?! A múlt vasárnapi Spanyol Nagydíj tökéletesen rávilágított a maranellói káoszra.

2020. 08. 19. 8:28
Bahrain Grand Prix
Vettel autója megpördült az aszfalton Fotó: REUTERS/Thaier Al-Sudani
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Barcelonában a harmincadik Spanyol Nagydíjat rendezték meg, és az elsőt, amelyen egyik Ferrari sem sorolhatott be a rajtrácson az első nyolc hely valamelyikére – már ez is mutatja a vörösök idei vesszőfutását. A csapat 22 éves monacói üdvöskéje, Charles Leclerc a kilencedik helyről indult, hogy aztán a 37. körben leblokkoljon az autója, s ugyan sokadszori próbálkozásra sikerült életet lehelnie a motorba, addigra kikapcsolta a biztonsági övét. Az újraindítás után két kört így tett meg (!), amikor beszólt a csapatrádión, hogy „ennek senki sem fog örülni”, és új csatot kért, mert nem tudja visszakapcsolni az övet. A probléma azonban megoldhatatlannak bizonyult a Ferrari számára, Leclercnek fel kellett adnia a versenyt. Mi tagadás, nem akármilyen blamázs.

Bohózatba illő a tizenegyedik helyről rajtoló Sebastian Vettel rádiós párbeszéde is versenymérnökével, Riccardo Adamival, de ez a történet végeredményben legalább jól sült el. A német pilótának kétkiállásos stratégiát terveztek, és a második etapján arra biztatták, hogy bátran nyomja a gázt, nem kell kímélnie a gumikat, úgyis kap még újakat. Vettel azonban ráérzett arra, hogy egy kiállással is végigmehet, ezt jelezte is, és a nagy zűrzavarban ő maga hozta meg a döntést, hogy így is tesz. A verseny alatt volt három kör, amikor a Ferrari stratégáinak halvány fogalmuk sem volt arról, mit kellene csinálniuk. Vettel végül bejött a hetedik helyre, ami a hungaroringi hatodik helye után idén a második legjobb eredménye – manapság ilyen apró sikerekkel kell beérnie. Az utóbb a teljes rádióforgalmazást nyilvánosságra hozó Mattia Binotto csapatfőnök persze nem azt mondta, hogy elveszítették a fonalat, hanem azt: lám, náluk ilyen nyílt a kommunikáció, és az építő párbeszédekből sokat profitálhatnak.

A Ferrari és Vettel között azonban nem nagyon beszélhetünk párbeszédről azóta, hogy májusban a négyszeres világbajnokot lapátra tették, bejelentették, hogy jövőre már nem számítanak rá. Ráadásul Binotto az elválást először közös megegyezésként tálalta, amiről szó sem volt. Vettel a történtek után érthetően nehezen találja a helyét a csapatnál, és lassan elszakad nála a cérna. A mindenkori csapatához mindig lojális versenyző Silverstone-ban a 70. évforduló Nagydíján, amikor rosszkor hívták ki kerékcserére, mert a pályára visszatérve sűrű forgalomba került, nem köntörfalazott a rádión, „ezt elszúrtátok!”, szólt be. Barcelonában az időmérőn pedig egyetlen szóval sem reagált versenymérnöke tájékoztatásaira, ez is árulkodó a Ferrarinál uralkodó állapotokról.

Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője a Hungaroringen 2020. július 17-én
Fotó: . MTI/AP/AFP/Pool/Leonhard Föger

A hírek szerint a jövő héten a Belga Nagydíjon hivatalosan is bejelentik, hogy Vettel jövőre a Racing Pointból átalakuló Aston Martinnál folytatja, a felek gyakorlatilag már mindenben megállapodtak. Az olasz Gazzetta dello Sport című lap azt is tudni véli, hogy a pilóta éves fizetése 15 millió dollár, azaz közel 4,4 milliárd forint lesz. (A legújabb hírek szerint a csapattulajdonos kanadai milliárdos, Lawrence Stroll nem a mexikói Sergio Pérezt, hanem saját fiát, az amúgy nem kétbalkezes Lance Strollt cserélheti le, ez is érdekes sztori.)

Maranellóban a gondokat persze jövőre Vettel távozása és a spanyol Carlos Sainz érkezése a McLarentől sem oldja meg. Az idei autójuk a maguk szintjéhez képest botrányosan gyenge lett, és nem csak a tervezéssel nyúltak mellé, a szigorítások miatt motorerőben is jelentősen visszaestek. Jövőre alapvetően az idei konstrukciókkal versenyeznek majd, gyökeresen új autókat csak a 2022-es szezonban láthatunk. Addig nehéz időszak vár a Ferrarira.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.