Kommandós küldetéssel Szaúd-Arábia sivatagos terepén

Koronavírus-járvány ide vagy oda, a Dakar-rali szervezői gőzerővel dolgoznak a 2021-es, szaúd-arábiai viadal előkészítésén. David Castera, a rali versenyigazgatója a napokban jó néhány részlet hozott nyilvánosságra.

Magyar Nemzet
Forrás: dakar.hu2020. 11. 02. 14:50
Szaúd-Arábia sok kihívást tartogat a mezőnynek Forrás: dakar.hu
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A rendkívüli év rendkívüli intézkedéseket tesz szükségessé a Dakaron is. Az előkészületek általában úgy zajlanak, hogy a csapat folyamatosan úton van ugyan, de marad ideje átgondolni az eseményeket és kipihenni magát, az idén azonban ez a munka inkább hasonlít egy kommandós küldetésre. Három csapatban összesen huszonöt ember járja Szaúd-Arábia dűnéit és sivatagi útjait majdnem másfél hónapja. Az első kontingens azért felelős, hogy véglegesítse az útvonalat, amelyet a térképen megrajzoltak, a második csapat felírja az itinert, a harmadik pedig azt az utat jelöli ki, amelyet a Dakar Classic mezőnye teljesít a verseny története során először. A küldetés nagy kitartást és éles koncentrációt igényel, ugyanakkor enged egy kis teret az improvizációnak és a remek pillanatoknak is. Ez a Dakar-rajt előtti esszenciája.”

A fentieket David Castera, a Dakar-rali versenyigazgatója írta a 2021-es viadal előtt, amelyről jó néhány új részlet látott napvilágot. Például az, hogy 400-500 kilométer megtétele másfél napba telik a pályabejáró csapatnak, hiszen megesik, hogy egy kősivatagos rész áthatolhatatlannak bizonyul, és akkor alternatív útvonalat kell találni, vissza kell ülni a térkép elé – olvashatjuk az Opel Dakar Team hírlevelében.

Hogy a lehető legtöbb időt tölthesse a pályán, napkeltétől napnyugtáig úton van a különítmény, amelynek munkáját nehezíti, hogy reggelente elég hideg van: az átlaghőmérséklet 10 Celsius-fok. Azután persze 35 fokig is felkúszik a hőmérő higanyszála, s mielőtt még újra hideg lesz, a nap utolsó sugarainál a csapat a semmi közepén rögtönzött tábort épít. Ez a sivatag igazi varázsa. A szaúdi sivatagot különböző színű és különböző magasságú dűnék alkotják, a talaj és a növényzet is óráról órára változik, folyamatos félelemben tartva a csapat tagjait.

Szaúd-Arábia sok kihívást tartogat a mezőnynek
Fotó: Dakar.hu

Természetesen ahogy a versenyzők, úgy a pályafelírók sem kerülhetik el a balszerencséjüket a Dakaron. Utóbbiakkal is megesik, hogy elakadnak egy trükkös dűnén, vagy leesnek róla, technikai gondjuk támad, esetleg eltörik valami az autóban, ami két-háromórás időveszteséget jelent. A csapattagok mind tapasztalt, sivatagi rókák, és a közös munka során jól kiegészítik egymást. A hétszeres Dakar-győztes Jean-Paul Cottret tapasztalata aranyat ér, amikor igazolja David Castera döntéseit. Sébastien Flute olimpiai bajnok íjász vezeti a másik terepjárót, esténként pedig főzőtudományát csillogtatja az előrecsomagolt ételek elkészítésében verhetetlen.

Másodszor Szaúd-Arábiában

A 2021-as Dakar-rali a Dakar-rali történetének 42. megmérettetése volt, és a második, amelyet Szaúd-Arábiában tartanak. A 2020-as verseny január 5-én rajtolt Dzsidda városából, és a tizenkettedik szakasszal január 17-én ért véget Rijádban. A versenyt az autósoknál Carlos Sainz nyerte meg, pályafutása során harmadik alkalommal. A motorosoknál az amerikai Ricky Brabec, a quadosoknál a chilei Ignacio Casale győzött. A román színekben versenyző Gyenes Emánul megnyerte az úgynevezett Malle Moto kategóriát, amit a nem profi háttérrel versenyző motorosoknak írtak ki, az összesítésben pedig 29. lett.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.