Csak a felszínen övezi viszonylagos csend a legnagyobb magyar kerékpárversenyt: a május 12–16. közötti Tour de Hongrie szervezői gőzerővel dolgoznak azon, hogy az eddigieknél is színvonalasabb eseményt hozzanak létre. A magyar körversenyt szervező Vuelta Sportiroda Eisenkrammer Károly vezette stábja a rangos nemzetközi mezőnyhöz méltó útvonalat állított össze, amelyet hamarosan a nagyközönség is megismerhet.
A Tour de Hongrie 1925 óta íródó történelmében eddig hetvenkét település volt a körverseny szakaszainak rajt- vagy célállomása. A legtöbbször – összesen hetvenhat alkalommal – a főváros volt „érintett”, a képzeletbeli dobogóra még Miskolc (33) és Debrecen (25) került fel. 2020-ban Sárospatak iratkozott fel a listára, s a szervezők egyelőre annyit árultak el, hogy 2021-ben is felkerül majd új város a magyar körverseny házigazdáinak listájára.
Magyarország tizenkilenc megyeszékhelye közül eddig tizennyolc volt rajt- vagy célállomás házigazdája, más kérdés, hogy a Tour de Hongrie mezőnye csak tizenhét városba jutott el: 2017-ben Zalaegerszeg lett volna az első szakasz befutójának a helyszíne, a célterületet annak rendje és módja szerint fel is építették, ám egy hatalmas vihar miatt útközben a mezőnyt meg kellett állítani, a szakasz félbeszakadt, a karaván nem jutott el a zalai fővárosba. Sosem járt még a magyar körverseny Tatabányán, legalábbis rajt vagy cél nem volt Komárom-Esztergom megye székhelyén, mi több, a megyében először 2019-ben volt befutó: Esztergomban, a bazilikához vezető macskaköves emelkedőn az olasz Manuel Belletti szerezte meg az etapsikert.
A Tour de Hongrie négy kiírásában lépett át Magyarország mai határain (az 1920 előtti ország területét egyszer sem hagyta el), először a II. világháború idején – amikor az 1940-es második bécsi döntéssel Magyarország 43 492 négyzetkilométernyi területet kapott vissza, Észak-Erdélyt, benne a Székelyfölddel –, az akkori hangulatban magától értetődő volt, hogy a régi-új országrészben versenyezzenek a kerékpárosok. 1942-ben és 1943-ban is a Budapest–Nagyvárad–Kolozsvár útvonalon haladt a magyar körverseny.