Zsinórban a tizenegyedik évben rendezik meg a túraautó-világbajnokság, illetve -világkupa magyarországi fordulóját a Hungaroringen. A 2011-ben indult sorozatot tavaly a koronavírus-járvány sem tudta megtörni, de a hangulatot teljesen megölte az üres lelátókkal és a kihalt paddockkal. Michelisz Norbert különösen fájlalhatta, hogy így alakult, hiszen a 2019-es bajnoki címe után nem ünnepelhetett hazai pályán a magyar drukkerekkel.
– Nem tetszett a tavalyi hétvége, egy tesztnapra emlékeztetett az egész – fogalmazott Michelisz – Rádöbbentem, mit is jelentenek a szurkolók. Most szuper lenne az idénybeli első győzelmemet éppen magyar drukkerek előtt aratni, de ha dobogóra sem állnék, biztos csalódott lennék – fogalmazott a Hyundai Motorsport versenyzője, aki ebben az idényben eddig egyszer állt a pódiumon, Portugáliában, ahol a második futamon harmadik lett.
Ettől eltekintve igen balszerencsésen alakult Michelisznek az idény első három fordulója, hiszen a hatból mindössze három futamot tudott befejezni, kétszer vétlen fél volt egy-egy ütközésben, legutóbb pedig defektet kapott Spanyolországban. Ebből kifolyólag mindössze tizennegyedik a tabellán, a hátránya negyvenkét pont az éllovas, ugyancsak hyundaios Jean-Karl Vernay-vel szemben. Ez a különbség nem ledolgozhatatlan, papíron két futam alatt, szerencsés esetben egy versenyhétvégén eltüntethető.
– Hiába alakult rosszul az első három forduló, még mindig hosszú az idény, és továbbra is a kiegyensúlyozottság a leginkább kifizetődő – magyarázta Michelisz. – Tehát hiába szeretnék nyerni a Hungaroringen, ha ehhez túl nagy kockázatot kell vállalnom, nem biztos, hogy meg is teszem, hiszen mindkét futamra gondolnom kell, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsem.
Először fordul elő, hogy papíron nem Michelisz a legnagyobb magyar esélyes a Hungaroringen, hiszen a Honda versenyzője, Tassi Attila már egy győzelmet is aratott, és 57 pontjával a hatodik helyről várja a magyarországi hétvégét. – Tavaly feküdt az autónknak a pálya, akkor a háromból két futamot is a mi csapatunk nyert meg, erre a teljesítményre próbálunk építeni – árulta el a 22 éves autóversenyző. – Természetesen bizakodó vagyok, a dobogós helyezésekért szeretnék küzdeni.
Micheliszen és Tassin kívül is van magyar érdekeltség a WTCR-ben, hiszen a Zengő Motorsport négy versenyzővel áll rajthoz, akik azonban a tabella hátsó felében kapnak helyet. Mikel Azcona a 17., a korábbi világbajnok Rob Huff a 18., Jordi Gené a 19., Boldizs Bence pedig a 20. pozíciót foglalja el, noha az idény előtt a bajnoki címre jelentkezett be a Cuprákat üzemeltető magyar csapat. Ettől meglehetősen messze vannak, de talán a szombati és vasárnapi futamok meghozzák nekik a várt fordulatot a Hungaroringen.
De Vries az első elektromos világbajnok
Az elmúlt hétvégén Németországban ért véget a Formula–E idénye, amelynek a holland Nyck de Vries lett a bajnoka. Ő hivatalosan már világbajnok, hiszen az idei évtől vb-nek minősítette az elektromos bajnokságot a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Egy-két éven belül az idén életre hívott elektromos túraautó-bajnokság, az ETCR is megkapja a világbajnoki rangot. A világ jelenlegi legerősebb, 670 lóerős csúcsteljesítményre képes túraautói is a Hungaroringen versenyeznek a hétvégén. Nagy Dániel személyében hazai versenyző, valamint két hazai csapat, a Zengő Motorsport és a M1RA elektromos autói is ott lesznek a rajtrácson.