A szombati időmérőn bravúros harmadik helyet ért el a Hungaroringen Michelisz Norbert a Hyundai Elentra N TCR-rel, amelyet az érvényben lévő teljesítménykiegyenlítő rendszer következtében egyedül ő tudott versenyképessé tenni a márka hét versenyzője közül. Azonban a vasárnapi két futamon nem tudta learatni a babérokat Michelisz.
Pedig nem kezdődött rosszul a nap, hiszen a fordított rajtrácsos futamon, amelyen az időmérő első tíz helyezettjét megfordítják, a nyolcadik helyről rajtolva hatodik lett. Fontos pontok kerültek a zsákba, amelyet azonban a második versenyen lehetett volna teletömni.
Az esély csak tovább nőtt, miután az időmérőn győztes Rob Huff nem tudta elfoglalni a helyét a pole pozícióban. A brit világbajnok még az első versenyen nekiment az egyik gumibálának, amely kiszakította a bal első kerekét, a javítást pedig nem lehetett időben elvégezni, így Huffnak a mezőny után kellett rajtolnia a bokszutcából.
Michelisz előtt így máris csak az uruguayi Santiago Urrutia volt a rajtnál, ám a hazai dobogóban csak az első kanyarig lehetett reménykedni. Az első három-négy autó szinte egyszerre fordult el, miközben a hondás Néstor Girolami kiforgatta Micheliszt, aki a pályán keresztbe állva a mezőny legvégére esett vissza.
Fél kör hátrányból, a 21. helyről eredt a mezőny után a magyar versenyző, aki nagy tempót diktálva nemcsak utolérte a többieket, hanem a pontszerző 14. helyig tört előre. Ez persze nem vigasztalta a leintés után.
– Nem így szerettem volna befejezni a hétvégét – fogalmazott Michelisz. – A rajtom a közepesnél rosszabb volt, de ott voltam a második-harmadik hely környékén, aztán az első kanyar féktávján összeértünk ketten-hárman, és én húztam a rövidebbet. Lett volna jó esély a dobogóra, hazai pályán különösen fájó, hogy így alakult.
Folytatódott tehát Michelisz 2021-es vesszőfutása. Az első három forduló mindegyikében csak az egyik futamot tudta befejezni, kétszer kilökték, egyszer defektet kapott, ezúttal pedig egy dobogóesély szállt el rögtön az első kanyarban. Nagyon hiányoznak ezek a pontok, ugyanis Michelisz felzárkózhatott volna az élmezőnyhöz, így viszont 55 pontjával csak a tizennegyedik. Pedig már az idény felénél járunk.
A másik két magyar versenyző sorsa tulajdonképpen már a szombati időmérőn megpecsételődött. Tassi Attila, aki a bajnokság hatodik helyéről várta a hazai hétvégét, mindkét futamot a 14. helyről kezdte a Hondával, és végül kilenc pontot gyűjtött a Hungaroringen. A Zengő Motorsport pilótája, Boldizs Bence ugyanakkor a futamokon is maradt a sereghajtók között a Cuprával.
A WTCR október 9–10-én folytatódik Csehországban.