Tagadja a Mercedes a zsarolást, de a BBC biztosra veszi

Napra pontosan egy hónappal ezelőtt ért véget a 2021-es Formula–1-es világbajnokság, s nyerte meg első vb-trófeáját a holland Max Verstappen (Red Bull), de az Abu-Dzabiban rendezett szezonzáró hullámai azóta sem csillapodtak le. Mi több, a BBC napvilágra került információi szerint a Mercedes azért nem fellebbezett az elutasított óvása után, mert alkut kötött a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA), Michael Masi versenyigazgató fejét követelte, és ezek szerint meg is kapta.

Magyar Nemzet
2022. 01. 12. 15:13
Formula One Grand Prix of Brazil
epa09582288 Britain's Lewis Hamilton (front) of Mercedes and Dutch Max Verstappen (back) of Red Bull compete during the Brazilian Formula One Grand Prix at the Jose Carlos Pace racetrack in Sao Paulo, Brazil, 14 November 2021. EPA/ANTONIO LACERDA Fotó: ANTONIO LACERDA
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Abu-Dzabiban megnyugtató előnnyel száguldott az élen a nyolcadik világbajnoki címe felé, de Nicholas Latifi (Williams) balesete négy körrel a vége előtt mindent megváltoztatott. Bejött a biztonsági autó, amikor pedig az utolsó kör előtt elhagyta a pályát, a második helyen haladó frissebb gumikon volt, mint Hamilton, meg is előzte őt, így a Red Bull pilótája lett a világbajnok. Az utolsó kör előtt Michael Masi versenyigazgató megváltoztatva az első döntését úgy rendelkezett, hogy csak a két éllovas közötti lekörözött versenyzők vehetik vissza a körüket, s így Verstappen hirtelen Hamilton mögött találta magát. Utóbb a Mercedes óvott, mindhiába, Toto Wolff csapatfőnök és a duzzogó Hamilton pedig el sem ment emiatt a Nemzetközi Automobil-szövetség párizsi díjátadó gálájára. A hétszeres világbajnok azóta is kerüli a nyilvánosságot, és nem erősítette meg, hogy az idei vb-n is ott lesz a mezőnyben.

Michael Masinak a futam végjátékában hozott döntéseit meg lehet kérdőjelezni, kétségkívül dönthetett volna másképpen is, akár úgy is, hogy a biztonságot szem előtt tartva a safety car mögött ér célba a mezőny – s akkor Hamilton a világbajnok –, de azt sem lehet állítani, hogy egyértelműen hibát követett el.

Hamilton húzta a rövidebbet, de a Formula–1-nek és a Nemzetközi Automobil-szövetségnek az lett volna a legrosszabb, ha nem tudnak világbajnokot hirdetni, hanem a jogi csatározásokba fullad a szezon. A Mercedes végül meghajolt, az elutasított óvása után elállt a fellebbezéstől, s erre a BBC most váratlan magyarázattal szolgált. Információi szerint – meg nem nevezett magas rangú forrásra hivatkozva – a Mercedes megegyezett a FIA-val, hogy a 2022-es szezon előtt Michael Masinak távoznia kell a posztjáról, miként Nikolas Tombazisnak, a FIA formulaautós technikai igazgatójának is! Brit források szerint Hamilton éppen erre vár.

A Mercedes ugyanakkor mindezt tagadja, az istálló hivatalos magyarázata az, hogy a FIA ígéretet tett a szezonzárón történtek alapos kivizsgálására, s lépéseket tesz, hogy a jövőben hasonló vitás eset ne forduljon elő. A Nemzetközi Automobil-szövetségnek azonban az elmúlt egy hónap nem volt elegendő arra, hogy tisztába tegye az Abu-Dzabiban történteket. No persze nincs könnyű helyzetben, Michael Masi helyére pedig most nem is tudna hirtelen kit kinevezni. 

Új lelátók épülnek a Hungaroringen

A Hungaroring Sport Zrt. szerdai tájékoztatása szerint új lelátók kerülnek a pályára, mert a július 31-i Magyar Nagydíjra szóló ülőhelyek nagy része január elejéig gazdára talált. A Supergold és a Gold4 lelátóra korlátozott számban még kaphatók belépők, ám a többi tribünre kitehetik a „megtelt” táblát. A pálya vezetősége ezért úgy döntött, hogy 2019-hez hasonlóan kiegészítő tribünöket épít a Bronz 1 és Bronz 2, illetve a Silver 1 és Silver 2 lelátó között (Grid tribün), valamint a célegyenest megelőző 14-es kanyarban (Silver 6). Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jegyértékesítés függvényében körülbelül ötezerrel nő az ülőhelyek száma.

– 2019-ben szombat este gyakorlatilag kitehettük a megtelt táblát, mert vasárnapra egyetlen tribünjegyünk sem volt, már csak állóhelyre szóló belépőket tudtunk értékesíteni – emlékeztetett Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Akkor 230 ezer ember kísérte figyelemmel a Magyar Nagydíj történéseit a négy nap alatt, a vasárnapi versenyt 92 ezren szurkolták végig a Hungaroringen. Most időarányosan hasonlóan magas az érdeklődés, ezért újból kiegészítő lelátók építése mellett döntöttünk. A tavalyi, végletekig kiélezett Verstappen–Hamilton-párharc felkorbácsolta a Formula–1 iránti érdeklődést, ezért bízunk benne, hogy akár a 2019-es látogatottsági adatokat is túlszárnyalhatjuk – mondta Gyulay Zsolt.

Borítókép: Lewis Hamilton és Max Verstappen a 2021-es Brazil Nagydíjon (Fotó: EPA/Antonio Lacerda)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.