A csapatfőnöke elárulta, mi a probléma Schumacherrel

A Formula–1-es Haas istálló versenyzőjének, Mick Schumachernek egyelőre nem jön ki a lépés ebben az idényben, ő azon két állandó pilóta egyike, aki még nem szerzett pontot. Günther Steiner csapatfőnök elárulta, javulást vár a fiatal némettől, és megmagyarázta, hogy mi állhat Schumacher küszködésének hátterében.

Magyar Nemzet
2022. 05. 02. 15:30
Haas F1 Team Germany's Mick Schumacher arrives ahead the second practice session at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 23, 2022, ahead of the Formula One Emilia Romagna Grand Prix. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP) Fotó: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több dolog is újdonságot jelent Mick Schumachernek ebben az idényben. A német pilóta egyrészt olyan csapattársat kapott Kevin Magnussen személyében, akivel nem tudja tartani a lépést, másrészt a Haas versenyképes autót fejlesztett 2022-re, így a tavalyi sereghajtó hirtelen a középmezőnyben találta magát. 

Schumacher tavalyi csapattársa Nyikita Mazepin volt, akinek az orosz–ukrán háború miatt távoznia kellett a csapattól. Az orosz pilóta nem okozott nagy fejtörést Schumachernek, hiszen rendre mögötte végzett. Igaz, a német sem ment sokra ezzel a „részsikerrel”, csapattársához hasonlóan egyszer sem szerzett pontot 2021-ben.

 

Mazepin kirúgása után Magnussen kapott újra ülést az F1-ben, és a dán versenyző visszatérése óta valósággal szárnyal. Az idény eddigi négy futamából három alkalommal (és az imolai sprinten is) pontszerző helyen végzett, így már tizenöt pont szerepel a neve mellett. Schumachernek viszont még egy versenyen sem sikerült az első tízben végeznie, Nicholas Latifin (Williams) kívül ő az egyetlen a mezőny állandói pilótái közül, aki pont nélkül áll a hétvégi Miami Nagydíj előtt.

Günther Steiner csapatfőnök szerint Schumacher egyszerűen nincs hozzászokva, hogy versenyképes autóval rendelkezik, és már nem a mezőny végén kell bóklásznia, hanem csatákba kellene keverednie.

– Meg kell tanulnia, hogyan vezessen, ha előrébb halad. Sűrű a középmezőny. Mondtam is neki, hogy minél előrébb jut a Formula–1-ben, annál kevesebb levegőhöz jut – fogalmazott a Die Welt kérdésére a Haas csapatfőnöke. 

– Újdonságot jelent neki, hogy az autót előzésre is használhatja. Az előző idényben mindig hátul autóztunk, szóval előzésre ritkán volt lehetősége.

Steiner hozzátette, Schumacher keményen dolgozik azon, hogy fejlődjön, rengeteg időt áldoz erre.

A nagybátyja sem kelt a védelmére

Mick Schumachernek az előző futamon, Imolában lehetősége nyílhatott volna a pontszerzésre, de a német versenyző nem tudott élni vele. Az Emilia-Romagna Nagydíjon a tizedik helyről rajtolt, azonban hibái eredményeképp nem előre, hanem hátrafelé haladt, és végül utolsó előttiként intették le. A Haas versenyzője két alkalommal is megpördült. Ezt nagybátyja, az F1-ben hatszoros futamgyőztes Ralf Schumacher sem hagyhatta szó nélkül, szerinte Mick ilyen hibákat nem engedhet meg magának.

– Ilyesminek nem lenne szabad megtörténnie. Túl későn lépett a fékre, ezért hibázott. Most le kell ülnie, és átgondolnia a hétvégén történteket. Elmondható, hogy Mick idén legtöbbször elmarad Magnussen teljesítményétől. Ez pedig a szokásosnál is rosszabb hétvége volt – vélekedett az egykori pilóta.

 

Borítókép: Mick Schumacher Imolában (Fotó: AFP/Anderj Isakovic)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.