Íme a Ferrari magyarázata a döntésre, ami Leclerc győzelmébe került

A Ferrari felemás futamot zárt vasárnap Silverstone-ban. Hosszú időn keresztül két autója állt a mezőny élén, Sainz meg is nyerte a Formula–1-es Brit Nagydíjat, ám a verseny végére a korábbi éllovas Charles Leclerc visszaesett a negyedik helyre, és ezt jórészt csapata furcsa döntésének „köszönhette”. Az olasz istálló utólag megmagyarázta a történteket, de a monacóit egyelőre nem sikerült meggyőzniük az igazukról.

Magyar Nemzet
2022. 07. 04. 14:21
Charles Leclerc of Monaco and the Ferrari after qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 2, 2022 in Northampton, United Kingdom. (Photo by Jose Breton/Pics Action/NurPhoto) (Photo by Jose Breton / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Fotó: NurPhoto via AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Történt ugyanis, hogy a 39. körben Esteban Ocon műszaki hiba miatt feladta a brit futamot, de nem tudta biztonságos helyre leparkolni az Alpine-t, ugyanis az autó azonnal leállt. Elkerülhetetlen volt a safety car beküldése, ezzel pedig Charles Leclerc és csapattársa, Carlos Sainz (mindkettő Ferrari) sem járt jól, mivel az őket üldöző Lewis Hamilton (Mercedes) egy pillanat alatt ledolgozta a hátrányát velük szemben.

A biztonsági autós szakasz kezdetén az istállók többsége kihívta pilótáit a bokszba, Sainz, Hamilton és Sergio Pérez (Red Bull) is kiállt, azonban Leclerc-nek nem adta meg a Ferrari ezt a lehetőséget. A monacói pilóta emiatt gumihátrányba került a többiekkel szemben, hiszen míg a mögötte autózók új, lágy abroncsokkal rendkívül gyorsak voltak, addig neki a használt keményeken kellett köröznie.

Esélytelen volt, hogy visszaverje a támadásokat, Sainz, Pérez, majd Hamilton is megelőzte, Leclerc-nek végül csak a negyedik hely jutott, míg csapattársa megnyerte a futamot. 

 

A nagyközönség értetlenül állt a Ferrari döntése előtt, mert a futamon jobb helyzetben lévő, ráadásul a világbajnoki pontversenyben is előrébb álló pilótájukat hozták hátrányos helyzetbe. Mattia Binotto utólag megmagyarázta a döntésük hátterét.

– Nem volt elég nagy távolság közöttük ahhoz, hogy mindketten kereket cserélhessenek. Ha mindkét pilótát kihívjuk, a második autó a bokszban időt, a pályán pozíciókat veszített volna. Azért Carlost hívtuk ki a bokszba, mert Charles jó helyzetben volt a pályán. Ő vezetett, és a cserék után az élen maradt. A gumijai hat-hét körrel frissebbek voltak Carlosénál, aki a második helyen a rajt utáni első néhány kanyarban védeni tudta őt, ami a kemény abroncsokon a legnehezebb szakasz. Abban bíztunk, hogy a lágy gumik gyorsabban kopnak. Három-négy nehéz körre számítottunk, azt gondoltuk, hogy ezt követően fel tudja majd venni a versenyt a többiekkel. A lágy gumik azonban lassabban koptak, mint azt vártuk – ismerte el a csapatfőnök.

Binotto visszatekintve is azt gondolja, az istálló jó döntés hozott, de a biztonsági autós szakasz betett a versenyüknek.

– Ha kereket cseréltünk volna Charles autóján, a többi pilóta pedig kint marad, akkor visszacsúszott volna a negyedik helyre. Nem vagyok benne biztos, hogy fel tudott volna zárkózni. Utólag persze könnyű levonni a helyes következtetéseket. Egyértelmű, hogy ezúttal is rossz pillanatban ért minket a biztonsági autós szakasz, hiszen kényelmes előnyben voltunk.

A csapatvezető a futam után azonnal Leclerc-hez ment, próbálta megnyugtatni versenyzőjét, kevés sikerrel. Binotto elárulta, tisztában volt vele, hogy a monacói pilóta frusztrált lesz, mert jó helyzetben volt, fantasztikus teljesítményt nyújtott, miközben a bajnokságot vezető Max Verstappen (Red Bull) műszaki problémák miatt azért küzdött, hogy egyáltalán pontszerző helyen végezzen.

– Elmondhatatlanul csalódott vagyok, mert sérült autóval is nyerhettem volna. Frusztráló, hogy most sem sikerült jó eredményt elérni, de ez van… – ezek már Leclerc szavai. – Nekem kemény gumik voltak fent, a többieknek lágyak, emiatt szenvedtem. Mindent megtettem, de ez nem volt elég.

Amikor a 24 éves pilótát arról kérdezték, mi a véleménye a csapata döntéséről, kitérő választ adott: – Először is látnom kell a teljes képet. Egyelőre nem tudom, hogy mit gondoljak.

Leclerc ugyanakkor hozzátette, csapattársa sikerének örül, mivel Sainznak hosszú ideig kellett várnia arra, hogy futamot nyerjen a Formula–1-ben.

– Azt hiszem, hogy ma ez a lényeg. Nem akarom, hogy mindenki az én csalódást keltő versenyemmel foglalkozzon, neki ez az első győzelme, ami különleges dolog. Carlos és a csapat számára ez remek eredmény, így én is örülök neki.

 

Borítókép: Charles Leclerc Silverstone-ban (Fotó: Jose Breton/Nurphoto/AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.