Amit a magyarokkal megtettek, azt Nyugaton nem húzták meg

Az időjárás a Giro d’Italia kezdete óta nehézségeket okoz az olasz kerékpáros-körverseny résztvevőinek. A pénteki hegyi szakaszt alaposan megnyirbálták, de a múlt héten véget ért magyar körversennyel ellentétben találtak megoldást arra, hogy ne maradjanak verseny nélkül a szurkolók.

Magyar Nemzet
2023. 05. 19. 17:24
Borgofranco d'Ivrea, 2023. május 19. Buszra szállnak a versenyzõk Borgofranco d'Ivreában 2023. május 19-én, mert a kedvezõtlen idõjárási körülmények, a nagy esõ miatt törölték a 106. Giro d'Italia olasz országúti kerékpáros körverseny 13., Borgofranco d'Ivrea és svájci Crans Montana közötti szakaszának elsõ hosszát. MTI/AP/LaPresse/Fabio Ferrari Fotó: MTI/AP/LaPresse/Fabio Ferrari
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Múlt héten nem várt véget ért a magyar kerékpáros-körverseny, a Tour de Hongrie. A budapesti záró szakaszra hiába készültek a szurkolók, a csapatok az időjárási körülmények miatt nem vállalták a versenyzést, csak laza tempóban körbetekergettek a magyar fővárosban kijelölt pályán. Hasonló lépésre Olaszországban, a Giro d’Italia mezőnye egyszer sem szánta el magát, bár pénteken minden eddiginél közelebb kerültek ehhez.

A Nagy Szent Bernát-hágót, amely eredetileg az idei Giro legmagasabb pontja lett volna, már korábban kivették az útvonalból, majd péntek délelőtt alaposan le is rövidítették a szakaszt. A tervezett 199 helyett mindössze 75 kilométert kellett megtenniük a kerekeseknek, s az olaszországi rész elhagyásával a teljes versenytávot Svájcban teljesítették, a szakasz azonban így is tartalmazott két komoly emelkedőt.

Bár a rajongók nem maradtak verseny nélkül, sokan még így is elégedetlenségüket fejezték ki hozzászólásukban, mondván, amatőr kerékpárosok is rendre tekernek rossz időjárási körülmények között.

Az első emelkedő tetejére Valter Attila tavalyi csapattársa, az utolsó profi idényét teljesítő Thibaut Pinot (Groupama–FDJ) ért fel elsőként, ezzel alaposan csökkentette hátrányát a kék trikóért folyó hegyi pontversenyben vezető Davide Baisszal (EOLO–Kometa) szemben. A szökevények közül Pinot volt az, aki akár a rózsaszín trikó átvételére is pályázhatott, hiszen a szakasz előtt mindössze 4:48 perc hátránya volt az összetett éllovas Geraint Thomas (Ineos Grenadiers) mögött.

Pinot az utolsó emelkedőn is támadott a szakaszgyőzelem és a kék trikó átvételének reményében, s látványosan vitatkozott a szökevénytársakkal, akik nem akartak együttműködni vele. Jefferson Cepeda (EF Education–EasyPost) és Einer Rubio (Movistar) azonban rendre visszazárkózott rá. Előbbi aztán megelégelte a francia szidalmait, ő is megpróbálkozott egy támadással.

Rubio viszont csak egyszer támadott, 400 méterrel a vége előtt, s ezzel a kolumbiai versenyző meg is szerezte a szakaszgyőzelmet.

Az összetett élcsoportja nem változott, Thomas megőrizte előnyét Roglic és Almeida előtt.

Giro d’Italia, 13. szakasz, Le Chable–Crans-Montana (75 km)
1. Einer Rubio (kolumbiai, Movistar) 2:16:23 óra
2. Thibaut Pinot (francia, Groupama–FDJ) 4 másodperc hátrány
3. Jefferson Cepeda (ecuadori, EF Education–EasyPost) 11 mp h.

Az összetett élmezőny
1. Geraint Thomas (brit, Ineos Grenadiers) 51:20:01 óra
2. Primoz Roglic (szlovén, Jumbo–Visma) 2 másodperc hátrány
3. Joao Almeida (portugál, UAE Team Emirates) 22 mp h.

Borítókép: A Jumbo–Visma kerekesei is buszra szálltak, hogy eljussanak az új rajthelyszínre (Fotó: MTI/AP/LaPresse/Fabio Ferrari)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.