A pilóták fanyalognak, de a nézők sínylik meg a változást

A pilótáknak nem tetszik a kvalifikációk új lebonyolítása, amelyet a magyarországi versenyhétvégén tesztel először a Formula–1. Lewis Hamilton máris új javaslattal állt elő, mert nem tetszik neki, hogy a nézők fizetnek rá a módosításra. Ráadásul ebben az esetben Max Verstappen is egyetért a rekordbajnokkal, ami meglehetősen ritkán fordul elő.

2023. 07. 22. 10:12
F1 Hamilton Lewis Magyar Nagydíj Hungaroring
F1 Hamilton Lewis Magyar Nagydíj Hungaroring Fotó: Kurucz Árpád
Vélemény hírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Formula–1 a környezetvédelmet szem előtt tartva csökkenteni szeretné a gumipazarlást, ezért a Hungaroringen egy újítással próbálkozik. Ennek értelmében a pilótáknak a megszokott tizenhárom szett gumiabroncs helyett csak tizenegy használatát engedélyezi a versenyhétvége három napján, ráadásul a szombati időmérő egyes szakaszaiban csak a meghatározott típusú kerekek kerülhetnek fel egy-egy autóra: a Q1-ben a kemény, a Q2-ben a közepes és a Q3-ban a lágy gumikon folyhat a körözés.

Max Verstappen, pilóták
Az egymással rivalizáló pilóták, Verstappen és Hamilton most ugyanazon a véleményen vannak Fotó: MTI/Kovács Tamás

A változtatást a pilóták szerint a nézők sínylik meg, mert gumispórolás céljából a szabadedzéseken várhatóan a megszokottnál ritkábban hajtanak majd a pályára. Ez már a tesztidőszakban, a Magyar Nagydíj szabadedzésein is megmutatkozott. Az első tréning alatt sem száguldoztak sokat a versenyzők, igaz, ekkor az eső állta ennek útját, a második gyakorláson viszont Max Verstappen (Red Bull) és a Mercedes versenyzői, Lewis Hamilton és George Russell sem töltött el túl sok időt a pályán. Előbbi például mindössze tizennyolc kört teljesített az egyórás szabadedzés időtartama alatt.

– Nem használtunk túl sok gumiszettet ma – árulta el Verstappen. – Az új formátummal korlátok közé vagyunk szorítva az abroncsok használatát illetően. Nem akartam túl sok szett gumit feltenni az autóra, hogy felkészültnek mondhassuk magunkat holnapra. Ez ugyanakkor elég sajnálatos, mert rengeteg szurkoló látogatott ki, és alig láttak minket a pályán. Ezért valamilyen módon tovább kell fejlesztenünk ezt a formátumot, mert most nagyjából csak arról szól, hogy a gumikkal spórolunk, ami szerintem nem helyes – vélte a kétszeres világbajnok holland pilóta, akinek szavaihoz korábbi nagy riválisa, Hamilton is csatlakozott. A tapasztalt brit pilóta a gumipazarlás ellen van, ő viszont más oldalról közelítené meg ezt a kérdést.

 

– Valójában csak egy szett abroncsunk volt, amit ezen az edzésen használni tudtunk, szóval az új lebonyolítás korántsem nevezhető jónak. Ezáltal csak a megszokottnál kevesebb időt töltünk el a pályán, ami nem ideális – szögezte le a rekordbajnok. 

– Ugyanakkor sok, sőt, valójában rengeteg esőgumit dobnak a kukába minden hétvégén, úgyhogy inkább erre kellene megoldást találniuk ahelyett, hogy a nézőket károsítják meg azzal, hogy alig látnak minket a pályán.

Russell éppen az új lebonyolítás okán nem csinált nagy ügyet abból, hogy a második hungaroringi szabadedzésen csak az utolsó helyen zárt.

– Mi teljesen más megközelítést alkalmaztunk, mint a többiek. Csak egy szett gumit használtunk a tréning során, ráadásul az első edzésen már használt abroncsok voltak fent az autómon, szóval a köridőm egyáltalán nem tükrözi a valóságot – magyarázta a Mercedes versenyzője.

A többiekkel szemben Charles Leclerc (Ferrari) egy apró pozitívumot is talált a módosításban.

– Nagyon nehéz értékelni a mai szabadedzések eredményeit, de erre valamilyen szinten számítottunk is, hiszen ez az első olyan hétvége, amikor teszteljük az új formátumot. Mindenki különböző dolgokat próbálgat, ez abból a szempontból jó, hogy úgy vágunk neki az időmérőnek, hogy senki sem tudja, ő és a többiek hol tartanak. Ez biztosan izgalmas – nyilatkozta a monacói pilóta.

A Formula–1-es világbajnokság idei tizenegyedik versenyhétvégéje szombaton 12.30-kor a 3. szabadedzéssel folytatódik, az időmérő 16 órakor lesz, a Magyar Nagydíjra pedig vasárnap 15 órakor kerül sor.

Így érdemes utazni

Érdemes kihasználni a MÁV–Volán-csoport járatait a Formula–1-es versenyhétvége idején. A Hungaroringre Kerepesig a MÁV–HÉV és onnan a Volánbusz ingyenes különbuszai nyújtanak egyszerű eljutási lehetőséget. Visszafelé, ha Budapest az úti cél, a MÁV–Volán-csoport azt javasolja, hogy a Gödöllőig közlekedő különbuszokról a modern, klimatizált motorvonatokkal utazzanak tovább, hiszen a KISS, illetve dupla FLIRT motorvonatok negyedóránként indulnak a Keleti pályaudvarra, a leggyorsabb eljutást biztosítva a fővárosba. A MÁV–HÉV járatait első sorban Mogyoród és az Örs vezér tere között leszálló utasoknak ajánlják. Mindhárom versenynapon fixáras egyúti és odavissza úti jegyet is válthatnak a MÁV–Volán-csoport járataira a látogatók.

Borítókép: Lewis Hamilton a Hungaroringen (Fotó: Kurucz Árpád)
 

 

Mindent egy helyen az Eb-ről

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.