A Formula–1 a környezetvédelmet szem előtt tartva csökkenteni szeretné a gumipazarlást, ezért a Hungaroringen egy újítással próbálkozik. Ennek értelmében a pilótáknak a megszokott tizenhárom szett gumiabroncs helyett csak tizenegy használatát engedélyezi a versenyhétvége három napján, ráadásul a szombati időmérő egyes szakaszaiban csak a meghatározott típusú kerekek kerülhetnek fel egy-egy autóra: a Q1-ben a kemény, a Q2-ben a közepes és a Q3-ban a lágy gumikon folyhat a körözés.
A változtatást a pilóták szerint a nézők sínylik meg, mert gumispórolás céljából a szabadedzéseken várhatóan a megszokottnál ritkábban hajtanak majd a pályára. Ez már a tesztidőszakban, a Magyar Nagydíj szabadedzésein is megmutatkozott. Az első tréning alatt sem száguldoztak sokat a versenyzők, igaz, ekkor az eső állta ennek útját, a második gyakorláson viszont Max Verstappen (Red Bull) és a Mercedes versenyzői, Lewis Hamilton és George Russell sem töltött el túl sok időt a pályán. Előbbi például mindössze tizennyolc kört teljesített az egyórás szabadedzés időtartama alatt.
– Nem használtunk túl sok gumiszettet ma – árulta el Verstappen. – Az új formátummal korlátok közé vagyunk szorítva az abroncsok használatát illetően. Nem akartam túl sok szett gumit feltenni az autóra, hogy felkészültnek mondhassuk magunkat holnapra. Ez ugyanakkor elég sajnálatos, mert rengeteg szurkoló látogatott ki, és alig láttak minket a pályán. Ezért valamilyen módon tovább kell fejlesztenünk ezt a formátumot, mert most nagyjából csak arról szól, hogy a gumikkal spórolunk, ami szerintem nem helyes – vélte a kétszeres világbajnok holland pilóta, akinek szavaihoz korábbi nagy riválisa, Hamilton is csatlakozott. A tapasztalt brit pilóta a gumipazarlás ellen van, ő viszont más oldalról közelítené meg ezt a kérdést.