Jelenleg egy dolog biztos a Formula–1-ben, méghozzá hogy a Red Bull végez az élen. Így volt ez az elmúlt tizenkét futamon – ami egyedülálló széria a száguldó cirkuszban –, a többi dobogós helyezés viszont nem volt „kibérelve” egy csapatnak sem, az Aston Martin, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren pilótái osztoztak rajta.
Az idényt közülük az Aston Martin kezdte a legjobban, Fernando Alonso (képünkön) sok pezsgőt locsolt szét a pódiumon. Az utóbbi néhány versenyen viszont megtorpantak, a Magyar Nagydíjon csupán három pont jutott nekik, pedig Alonso korábban a Hungaroringet nevezte meg azon helyszínek egyikének, ahol győzhetne. Mike Krack elárulta, egyes fejlesztéseik állhatnak a visszaesés hátterében.
– Összetett feladat egy Formula–1-es autó fejlesztése. Ha változtatunk valamin, az nemcsak egy adott dolgon változtat, hanem vannak mellékhatások is, úgyhogy folyton mérlegelnünk kell, hogy mit használjunk. Úgy hisszük, hogy egy-két alkalommal nem a megfelelő megoldást választottuk, de magabiztosak vagyunk. Néhány hétbe beletelt, míg megtaláltuk a problémák okát, de bízunk benne, hogy a következő versenyeken fejlődni fogunk – nyilatkozta a csapatfőnök, akihez hasonlóan Fernando Alonso is abban reménykedik, hogy a hétvégi Belga Nagydíjról jobb eredményekkel távoznak.
– Gyors pályáról van szó, én pedig mindig élvezek Spában versenyezni. Remélhetőleg a hétvégén jó eredménnyel vágunk vissza. Bár sprinthétvége következik, így csak egy szabadedzésünk lesz az időmérő előtt, hogy megtaláljuk a helyes megoldásokat. Ez minden csapatnak nehéz lesz, főleg az eltérő időjárás-előrejelzések miatt – vélekedett a kétszeres világbajnok.
Az Aston Martin hátra-, a McLaren előrelépett
Az Astonnal szemben a McLarennek nincs oka a panaszra. Lando Norrisnak a legutóbbi két versenyen két második hely a mérlege. Ők mégis óvatosabban fogalmaznak a mostani futam előtt, mert bár Spát a gyors pályák között emlegetik, a három lassú kanyarral még meggyűlhet a McLaren baja, ott időt veszíthetnek a többiekhez képest.