A Red Bull olyan domináns sorozatot produkál, amelyre harmincöt éve nem volt példa a Formula–1-ben, a McLaren 1988-as, tizenegy győzelemből álló rekordját túlszárnyalva a jelenkor királyai zsinórban tizenkét sikernél tartanak. Max Verstappen (Red Bull) szállította vasárnap a történelmi eredményt, és a kétszeres világbajnok az eddigieknél is nagyobb előnnyel nyert, közel 34 másodperccel a második Lando Norris (McLaren) előtt intették le őt. A holland pilótának valójában a vetélytársaival nem is kellett foglalkoznia. Ezt a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff érzékeltette a legjobban, aki szerint Verstappen szó szerint más ligában versenyzett.

– Feltüzelhetnénk magunkat azzal, ha azt mondjuk, a második helyen is végezhettünk volna, de ez mit sem számít abban a helyzetben, amikor a győztes harminc másodperces előnnyel nyer. Ez egy meritokrácia, szóval ha valaki a szabályokat betartva jobb teljesítményt nyújt, azt el kell fogadnunk.
Most olyan volt, mintha Formula–2-es autók versenyeztek volna egyetlen F1-essel. És az F1-es végül harminc másodperccel megelőzte a többieket – mutatott rá Wolff.
A Mercedes csapatfőnöke hozzátette, ő elismeri a Red Bull eredményeit, és elutasítja az olyan szabályjavaslatokat, amelyekkel mesterséges módon csökkentenék a különbséget az egyes istállók között. Pedig hasonló ötlettel a közelmúltban pilótája, Lewis Hamilton is előállt. A hétszeres világbajnok például azt szabta volna meg, hogy a csapatok mikor kezdhessék fejleszteni a következő évi versenyautójukat, de a felvetésével nemigen értettek egyet.
A jelek szerint Wolff is más véleményen van.
– Azért szeretem a Formula–1-et, mert itt a sport a szórakoztatás előtt áll, és nem fordítva. Nem hozhatunk olyan szabályokat, amelyekkel mindenki egy szintre kerülne. Éveken át mi is átéltük ezt a Mercedesszel, kettős győzelmeket arattunk minden versenyen – ami egyértelműen nem válik a szórakoztatás javára. Ezért most jobb munkát kell végeznünk, hogy újra versenyképesek legyünk. Mert a rajongókhoz hasonlóan mi is frusztrálttá válunk, ha az időmérő után azt gondoljuk, közel vagyunk a Red Bullhoz, a futamon pedig azt nézzük, hogy egy autó eltűnik előttünk a naplementében – magyarázta az osztrák szakember.