Tavaly, a koronavírus-járvány miatti kétéves kihagyás után tért vissza a versenynaptárba a versenyzők egyik kedvenc pályája, a szuzukai. Az esővel bőven tarkított futam nem is okozott csalódást, és bár Max Verstappen (Red Bull) végül simán nyert, a leintéskor még úgy tűnt, hogy ezzel nem biztosította be a második világbajnoki címét. Csak néhány perccel később, az interjúk során derült ki, hogy mégis sikerült neki. Charles Leclerc (Ferrari) öt másodperces büntetés miatt ugyanis elveszítette második helyét, ezzel pedig Verstappen behozhatatlan előnyre tett szert.
A holland pilóta szívének így minden bizonnyal kedves a japán pálya, most azonban bármennyire is igyekszik, idén nem lesz alkalma megismételni ezt a teljesítményt. A korábbi számítások alapján Szuzukában már elhódíthatta volna a harmadik vb-címét, de a Red Bull szempontjából félresikerült Szingapúri Nagydíjjal borult ez a terv, és a bajnokavatás legalább két héttel, a katari futamig tolódott.
Ez csak a pilóták pontversenyére igaz, a konstruktőrök között a hétvégén révbe érhet a Red Bull. Míg erre az osztrákoknak a legutóbb minimális esélyük volt, Japánban könnyedén elérhetik a céljukat, ha bizonyítani tudják, hogy a szingapúri verseny csak kilengés volt, és ismét a riválisaik elé kerülnek.
A Red Bullnak 309 pontos előnnyel kell rendelkeznie a vasárnapi futam után a címvédéshez, ehhez pedig csak egy ponttal kell többet gyűjtenie a Mercedesnél, illetve elkerülni, hogy a Ferrari 24 ponttal többet szerezzen nála.
Az idei eredményeket tekintve nagy a valószínűsége, hogy ez megtörténik, mert eddig mindössze Szingapúrban fordult elő, hogy a Mercedes egy hétvégén a szerzett pontok tekintetében túlszárnyalta a Red Bullt, a Ferrari pedig legutóbb a 2022-es szezonnyitón, Bahreinben vert rá legalább 24 pontot a bikákra – annak köszönhetően, hogy akkor műszaki hiba miatt Verstappen és Sergio Pérez is kiesett.