A 61 éves Carlos Sainznak ez karrierje során a negyedik diadala a világ legnehezebbnek tartott tereprali-viadalán. A kétszeres rali-világbajnok 2010, 2018 és 2020 után győzött ismét. Ezzel az Audi lett az első gyártó, amelynek hibrid-elektromos hajtású járművel sikerült megnyernie a Dakart. Sainz legfőbb riválisává a verseny második hetében a kilencszeres rali-vb-győztes francia Sebastian Loeb lépett elő, ő azonban műszaki hiba miatt a csütörtöki gyorsasági szakaszon több mint egy órát vesztegelt, így nem maradt esélye utolérni spanyol riválisát. A pénteki szakaszt Loeb és navigátora, Fabian Lurquin ugyan megnyerte, de az összetettben ez is csak arra volt elég, hogy a dobogó legalsó fokára felállhasson. Az összetett második helyet ugyanis a hajrában jó tempót diktáló és konstans teljesítményt nyújtó Guillaume De Mevius, Xavier Panseri belga, francia duó kaparintotta meg Toyotával.
A motorosoknál pályafutása második Dakar-sikerét aratta az amerikai Ricky Brabec. A Hondával versenyző 32 éves motoros 2020 után diadalmaskodott ismét. Brabec a pénteki zárószakaszon hetedik lett, de ez is elég volt neki a győzelemhez, legfőbb üldözője, a botswanai Ross Branch ugyanis csak kilencedikként ért célba.
Az idei Dakar január 5-én rajtolt al-Ulából és a prológ mellett 12 gyorsasági szakasz, csaknem 8000 kilométernyi táv leküzdése után ért véget Dzsanbúban.