Közel négy évvel ezelőtt, 2020. december 2-án jelentette be az F1-es Haas-istálló, hogy szerződteti az akkor már Formula–3-as bajnok, a később elhódított Formula–2-es bajnoki cím felé tartó Mick Schumachert, aki így tragikus sorsú édesapja, Michael Schumacher második, 2012-es visszavonulása után csempészte vissza a legendás családnevet az F1-be.

Rajongók milliói, és valószínűleg marketingszakemberek tömege áhították világszerte, hogy a „kis Schumi” sikeres legyen, a Haas volánja mögött viszont erre esélye sem volt 2021-ben. Az amerikai istálló nem titkoltan átmeneti szezont teljesített, a koronavírus miatt gazdasági nehézségek is hátráltatták, a gárda szűkös forrásait az új szabályrendszer első évére, 2022-re készülő autóra fordították. Ez meg is látszott a 2021-es eredménysoron, Schumacher legjobb helyezése egy 12. pozíció volt a Hungaroringen. A Haas a mezőnyben egyedüliként nulla ponttal zárta az évet, az ifjú Schumacher azonban „házon belül” jobbnak bizonyult csapattársánál, Nyikita Mazepinnél.
A hibák megpecsételték a sorsát
A következő évben az orosz–ukrán háború „elsodorta” Schumacher mellől Mazepint, akit visszatérőként Kevin Magnussen váltott. A rutinos dán a 2022-es évad első felében többször is pontszerző helyre kormányozta a jelentősen feljavult Haast, amelynek volánja mögött Mick Schumacher eleinte gyengébben teljesített. A szezon második felében már felvette a ritmust, sőt időnként jobbnak bizonyult márkatársánál, az év során azonban többször is nagy balesetet szenvedett, jelentős kiadásokra kényszerítve az anyagiakban továbbra sem dúskáló csapatát. A Haas vezetése – élén a Netflixen futó F1-es sorozatnak köszönhetően népszerű, szókimondásáról is híres csapatfőnökkel, Günter Steinerrel – ezt nem nézte jó szemmel, így az év előrehaladtával egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy Schumachernek nem lesz maradása a Haasnál. Mire ezt hivatalosan is bejelentették, a németnek már nem volt lehetősége máshol elhelyezkedni, így 2023-ra kiszorult a mezőnyből.

Ekkor Michael Schumacher utolsó csapata, a Mercedes mentőövet dobott, és tavaly év elejétől kezdve teszt- és tartalékversenyzőként szerződtette Mick Schumachert. A fiatal német több helyszínen is jelen volt tartalékként, ám leginkább szimulátorozással tudta segíteni a stuttgartiak munkáját, elvétve tesztlehetőséget is kapott. Mivel 2024-re is ülés nélkül maradt, pozícióját megtarthatta, ezzel párhuzamosan az F1-ben is érdekelt Alpine hosszú távú versenyzésben szereplő csapatába is bekerült.