Mick Schumacher 2021-ben mutatkozott be a Formula–1-ben, a debütáló évét, majd az azt követőt is a Haasnál töltötte. Vélhetően nem a terveinek megfelelően alakult ez az időszak, mert a remek eredmények helyet autótöréseivel hallatott magáról, és sok kárt okozott a csapatnak. Végül az amerikai istálló egy tapasztaltabb pilótára, Nico Hülkenbergre cserélte, Schumacher pedig ülés nélkül maradt a 2023-as idényre. A Mercedes kínált mentőövet neki, tesztpilótaként alkalmazta a németet.
Már öt hónap eltelt az évből, de Schumacher még nem vitte pályára a németek autóját, csupán szimulátoron próbálhatta ki azt. Ez hamarosan megváltozik, mert a hétvégi Spanyol Nagydíj után a Ferrari és a Mercedes Barcelonában marad, hogy tesztelje a Pirelli 2024-re szánt gumikeverékeit. És míg kedden az Ezüst nyilak pilótapárosának egyik tagja, George Russell rója majd a kilométereket, addig szerdán Mick Schumacher ugorhat be Lewis Hamilton helyére.
Nem Schumacher nevével van a probléma
Ralf Schumacher korábban azt pedzegette, hogy unokaöccse, Mick azért nem lett a mezőny tagja idén, mert Helmut Markónak problémája van a Schumacher névvel. Az expilóta fejtegetése szerint a Red Bull tanácsadójának ellenkezése miatt nem alkalmazta Schumachert a bikák fiókcsapata, az Alpha Tauri, és helyette inkább a holland Nyck de Vries kapott lehetőséget.
Marko tagadta, hogy a felvetésnek lett volna igazságalapja, és csípős választ adott Ralf Schumachernek.
– Nincs problémám a Schumacher névvel. Sőt számomra Michael Schumacher volt a legjobb pilóta, Ralffal pedig rendszeresen beszélgetek. Egy dolgot azonban összekever: az F1-es projektünk a teljesítményen alapul, nem a marketingen – szögezte le az OE24 kérdésére.
Marko ezzel Ralf Schumacher azon kijelentésére utalt, hogy az egykori versenyző szerint a Red Bull üzleti szempontból is jól járna Mick szerződtetésével, mivel az energiaitalosoknak nem Németország a legerősebb piaca.
Borítókép: Mick Schumacher Monacóban (Fotó AFP/Nurphoto/Jakub Porzycki)