Büntetés követte a Monacói Nagydíj futamát, amire mindenki kifakadt

A 2025. évi Forma–1-es Monacói Nagydíj vasárnapi futamán az sem okozott izgalmakat, hogy kötelezővé tették a két bokszkiállást. A versenyre kifakadt pilóták egyöntetű véleménye szerint annyira unalmas volt a vonatozás, hogy valamit sürgősen változtatni kellene a hercegségbeli utcai pályán rendezett nagydíjakra vonatkozóan.

2025. 05. 26. 7:38
Oliver Bearman autójával hibázott a Haas, ezért büntetést kapott. Fotó: NurPhoto via AFP/Alessio Morgese
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fernando Alonso kiesését leszámítva a pontszerzők között egyetlen pozíciócsere volt a rajtsorrendhez képest a Forma–1-es Monacói Nagydíj futamán : Lewis Hamilton (Ferrari) és Isack Hadjar (Racing Bulls) ért célba fordított sorrendben, mint ahogyan indultak. Előttük az első négy helyezett, mögöttük pedig a végül 7–10. helyezettek sorrendje változatlan maradt, pedig az új szabály szerint kötelező volt a két bokszkiállás a szűk utcai pályán. Ez sem okozott azonban izgalmat: még ha egyesek meg is próbáltak máshogyan taktikázni, az nem vezetett komolyabb eredményre.

Carlos Sainz, F1, Monacói Nagydíj: a Williams és a Forma–1-es vonatozás
Carlos Sainz a két Mercedes előtt: a Forma–1-es Monacói Nagydíj futamán szinte bármikor elkészülhetett volna ez a kép (Fotó: NurPhoto via AFP/Alessio Morgese)

Bocsánatot kértek a nézőktől a Forma–1-es Monacói Nagydíj miatt

A Williams volt az egyik leginkább taktikázó csapat, náluk Alexander Albon és Carlos Sainz feltartásokkal próbálták segíteni a másikat, és végül mindketten pontot szereztek a 9-10. hellyel. A thaiföldi és a spanyol pilóta így sem volt boldog a monte-carlói verseny után. Albon a leintéskor a csapatrádióban „ronda” jelzővel illette a futamot, majd az interjúzónában elnézést kért a nézőktől, hogy ezt kellett látniuk a Monacói Nagydíjon. Sainz szintén szabadkozott, és egyértelművé tette, hogy másfajta manipulációt kell kitalálni ahhoz, hogy a hercegségbeli futamokat érdekesebbé tegyék, mert gyermekként ő nem ilyen versenyekről álmodott.

A vonatozást a negyedikként végzett Max Verstappen a Mario Kart videójátékhoz, az unalmában egy sikánt is szándékosan levágó és ezért bokszutca-áthajtásos büntetésben részesülő George Russell pedig egy nem túl szórakoztató sakkozáshoz hasonlította. 

A holland szerint egy Forma–1-es autóval legfeljebb egy Forma–2-eset lehetett volna itt megelőzni, és mind egyetértettek abban, hogy – mivel a Monacói Nagydíj szerződése 2031-ig szól, így még legalább hatszor láthatjuk a pilótákat Monte-Carlóban körözni – valóban praktikus lenne kiötletelni valami hasznos változást a következő hetekben.

A Haas büntetést kapott a futamot követően

Ahogyan szinte minden futam után, úgy a Monacói Nagydíjat követően is indított vizsgálatokat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), és ezúttal sem maradt el a büntetés. 

Azt most a Haas istállója kapta, amiért Oliver Bearman autóján felejtettek egy hűtőberendezést a versenyt megelőző kivezető körre – 5000 euró pénzbírság lett a csapat büntetése. 

Emellett Pierre Gasly szembesült a Cunoda Jukival szembeni incidens következményeivel: amellett, hogy az Alpine francia pilótája kiesett a hibája után, egy megrovást is kapott érte.

A Forma–1-es idény május 30. és június 1. között a Spanyol Nagydíjjal folytatódik, a szezon harmadánál a mclarenes Oscar Piastri előnye három pont a csapattárs Lando Norris előtt a tabella élén.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.