Fernando Alonso kiesését leszámítva a pontszerzők között egyetlen pozíciócsere volt a rajtsorrendhez képest a Forma–1-es Monacói Nagydíj futamán : Lewis Hamilton (Ferrari) és Isack Hadjar (Racing Bulls) ért célba fordított sorrendben, mint ahogyan indultak. Előttük az első négy helyezett, mögöttük pedig a végül 7–10. helyezettek sorrendje változatlan maradt, pedig az új szabály szerint kötelező volt a két bokszkiállás a szűk utcai pályán. Ez sem okozott azonban izgalmat: még ha egyesek meg is próbáltak máshogyan taktikázni, az nem vezetett komolyabb eredményre.

Bocsánatot kértek a nézőktől a Forma–1-es Monacói Nagydíj miatt
A Williams volt az egyik leginkább taktikázó csapat, náluk Alexander Albon és Carlos Sainz feltartásokkal próbálták segíteni a másikat, és végül mindketten pontot szereztek a 9-10. hellyel. A thaiföldi és a spanyol pilóta így sem volt boldog a monte-carlói verseny után. Albon a leintéskor a csapatrádióban „ronda” jelzővel illette a futamot, majd az interjúzónában elnézést kért a nézőktől, hogy ezt kellett látniuk a Monacói Nagydíjon. Sainz szintén szabadkozott, és egyértelművé tette, hogy másfajta manipulációt kell kitalálni ahhoz, hogy a hercegségbeli futamokat érdekesebbé tegyék, mert gyermekként ő nem ilyen versenyekről álmodott.
A vonatozást a negyedikként végzett Max Verstappen a Mario Kart videójátékhoz, az unalmában egy sikánt is szándékosan levágó és ezért bokszutca-áthajtásos büntetésben részesülő George Russell pedig egy nem túl szórakoztató sakkozáshoz hasonlította.
A holland szerint egy Forma–1-es autóval legfeljebb egy Forma–2-eset lehetett volna itt megelőzni, és mind egyetértettek abban, hogy – mivel a Monacói Nagydíj szerződése 2031-ig szól, így még legalább hatszor láthatjuk a pilótákat Monte-Carlóban körözni – valóban praktikus lenne kiötletelni valami hasznos változást a következő hetekben.
A Haas büntetést kapott a futamot követően
Ahogyan szinte minden futam után, úgy a Monacói Nagydíjat követően is indított vizsgálatokat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), és ezúttal sem maradt el a büntetés.
Azt most a Haas istállója kapta, amiért Oliver Bearman autóján felejtettek egy hűtőberendezést a versenyt megelőző kivezető körre – 5000 euró pénzbírság lett a csapat büntetése.
Emellett Pierre Gasly szembesült a Cunoda Jukival szembeni incidens következményeivel: amellett, hogy az Alpine francia pilótája kiesett a hibája után, egy megrovást is kapott érte.
A Forma–1-es idény május 30. és június 1. között a Spanyol Nagydíjjal folytatódik, a szezon harmadánál a mclarenes Oscar Piastri előnye három pont a csapattárs Lando Norris előtt a tabella élén.