Kékszalag: egy nő, akit kilencven éve mindenki meg akar szerezni

Július 10-én rajtol Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenye. Már most óriási az érdeklődés az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj iránt, a hazai vitorlássport legnépszerűbb eseményét felvezető első, nagyobb sajtótájékoztatóra Budapesten került sor. A Gresham-palotában megrendezett eseményen kiderült, mik az idei verseny legfontosabb tudnivalói, valamint az élvonalbeli versenycsapatok kormányosai is beszámoltak a felkészülésükről.

2025. 06. 04. 14:11
Minden idők legizgalmasabb versenyét hozhatja az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. Fotó: Magyar Vitorlás Szövetség
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Balaton és a vitorlázás legkiemelkedőbb ünnepe, Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye, az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj, 2025. július 10-én, 9 órakor rajtol el Balatonfüredről, számolt be róla az Origo. A budapesti sajtótájékoztató a Magyar Vitorlás Szövetség elnökének, Gellért Lászlónak a beszédével kezdődött, aki az 1934-ben útjára indított legendás verseny történetéről, majd a Kékszalag általános jelentőségéről is beszélt.

Július 10-én rajtol az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj
Július 10-én rajtol az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj (Fotó: Magyar Vitorlás Szövetség)

– Kiemelt jelentőségű, saját rendezésű eseményről van szó, amelynek a célja a verseny nemzetközi ismertségének, és a Balatonnak, mint turisztikai desztinációnak a népszerűsítése is. A Kékszalag az emberi kitartás ünnepe. Profi csapatok és baráti társaságok is részt vesznek, és együtt vannak a rajtvonalnál. Ez a sport mindannyiunké, a vitorlázók minden szintje és korosztálya jelen van. Generációkon átvívelő sportágról van szó, az esemény lendületét kihasználva próbáljuk növelni a népszerűségét, hiszen célunk, hogy minél többen kipróbálják ezt a sportágat. A Kékszalag a Balaton ünnepe, a magyar vitorlázás csúcspontja. Mindenkit várunk a július 10-ei rajtra – mondta Gellért László.

A Kékszalag fő esélyese a Fifty-Fifty

A támogatók, a szponzorok beszédeit követően a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára, Holczhauser András ismertette röviden az idei Kékszalag programját, majd a versenyen induló, élvonalbeli versenycsapatok kormányosai következtek, akik beszámoltak a felkészülésükről, és arról, mire számítanak a 2025-ös Kékszalagon. 

Közülük Petrányi Zoltán fogalmazott a legképletesebben, szerinte ugyanis a Kékszalag egy olyan nő, akit mindenki 90 éve próbál megszerezni, és a legnehezebb megtartani.

– Minden versenyző a végső győzelemért száll célba. Ott leszünk mi is mindenki sarkában, de a fő esélyes ezúttal a Fifty-Fifty – tette hozzá a korábbi Kékszalag győztes Audax Django kormányosa.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban több mint 150 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre. Mintegy 550-600 hajót várnak a szervezők a rajtra, a Kékszalag időrekordját pedig továbbra is a Józsa Márton vezette Fifty-Fifty tartja – saját korábbi eredményét 2023-ban megdöntve 5 óra 3 perc 56 másodperces idővel.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.