209 ezred – ennyi választotta el egymástól a két McLarent a Forma–1-es Spanyol Nagydíj időmérőjén . Hihetetlen, de annyira szorosak idén a kvalifikációk, hogy ez volt az eddigi legnagyobb különbség a pole pozíciót megszerző pilóta és a második között. Ezúttal Oscar Piastri volt kicsivel – vagy az idei viszonyokat tekintve sokkal – jobb, mögötte Lando Norris, az azonos idővel zárt Max Verstappen (Red Bull) és George Russell (Mercedes), Lewis Hamilton (Ferrari), Kimi Antonelli (Mercedes), illetve Charles Leclerc (Ferrari) következett. Rajtuk kívül tizenegyen, azaz összesen tizennyolcan álltak fel a rajtrácsra: az időmérőn leglassabb Cunoda Juki (Red Bull) a bokszból rajtolt, Lance Stroll (Aston Martin) pedig a kvalifikáción még részt vett, de kéz- és csuklófájdalom miatt a Spanyol Nagydíjra már nem állt ki. Elképzelhető, hogy műtétre és amiatt kihagyásra kényszerül a kanadai versenyző.

Verstappen lerajtolta Norrist
Piastri remekül rajtolt, Norrisról ez nem mondható el, Verstappen el is húzott mellette. Hamilton egy pozíciót nyert, Russell viszont kettőt is veszített az első kör végére: Leclerc is megelőzte a másik Ferrarival.
Norris a 10. körre felzárkózott Verstappen nyakára, a Ferrari pedig arra kérte Hamiltont, hogy engedje el a nyomában loholó Leclerc-t. A hétszeres világbajnok engedelmeskedett, az olaszok pilótái helyet cseréltek. Norris a 13. körben vitte dűlőre a dolgot, Verstappen ezután – az élmezőnyt tekintve – megnyitotta a kerékcserék sorát.
A McLarenek sokáig húzták, Norris a 22., Piastri a 23. körben látogatott ki a bokszba – előbbinek tíz, utóbbinak öt másodperc volt a lemaradása a kerékcsere után Verstappennel szemben.
A Red Bull egy kiállással többet tervezett a riválisnál, így Verstappen a 30. körben új garnitúrát kapott. Piastri visszavette az első helyet, és közel öt másodperccel előzte meg ekkor Norrist. Szépen, lassan a brit közelebb férkőzött a csapattársához, Verstappen pedig mindkét McLarenhez. De a narancssárgáknak voltak tartalékaik, a veszélyt érezve rákapcsoltak.