A dühöngő Verstappen óriásit bukott a végén, a McLaren duplán örülhet

Kettős McLaren-győzelemmel zárult a Forma–1-es Spanyol Nagydíj, Oscar Piastri nyert Lando Norris előtt. Max Verstappen sokáig versenyben volt a második helyért, de a végén nagyot bukott, és még büntetést is kapott. Charles Leclerc futott be végül a harmadik helyen.

2025. 06. 01. 16:41
Oscar Piastri hibátlanul teljesített a Forma–1-es Spanyol Nagydíjon Fotó: AFP/NurPhoto/ANDREA DIODATO
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

209 ezred – ennyi választotta el egymástól a két McLarent a Forma–1-es Spanyol Nagydíj időmérőjén . Hihetetlen, de annyira szorosak idén a kvalifikációk, hogy ez volt az eddigi legnagyobb különbség a pole pozíciót megszerző pilóta és a második között. Ezúttal Oscar Piastri volt kicsivel – vagy az idei viszonyokat tekintve sokkal – jobb, mögötte Lando Norris, az azonos idővel zárt Max Verstappen (Red Bull) és George Russell (Mercedes), Lewis Hamilton (Ferrari), Kimi Antonelli (Mercedes), illetve Charles Leclerc (Ferrari) következett. Rajtuk kívül tizenegyen, azaz összesen tizennyolcan álltak fel a rajtrácsra: az időmérőn leglassabb Cunoda Juki (Red Bull) a bokszból rajtolt, Lance Stroll (Aston Martin) pedig a kvalifikáción még részt vett, de kéz- és csuklófájdalom miatt a Spanyol Nagydíjra már nem állt ki. Elképzelhető, hogy műtétre és amiatt kihagyásra kényszerül a kanadai versenyző.

McLaren's Australian driver Oscar Piastri leads the race at the start of the Spanish Formula One Grand Prix at the Circuit de Catalunya in Montmelo, on the outskirts of Barcelona, on June 1, 2025. (Photo by Pierre-Philippe MARCOU / AFP)
Piastri simán eljött, de Verstappen megelőzte Norrist a Spanyol Nagydíj rajtja után. Fotó: AFP

Verstappen lerajtolta Norrist

Piastri remekül rajtolt, Norrisról ez nem mondható el, Verstappen el is húzott mellette. Hamilton egy pozíciót nyert, Russell viszont kettőt is veszített az első kör végére: Leclerc is megelőzte a másik Ferrarival.

Norris a 10. körre felzárkózott Verstappen nyakára, a Ferrari pedig arra kérte Hamiltont, hogy engedje el a nyomában loholó Leclerc-t. A hétszeres világbajnok engedelmeskedett, az olaszok pilótái helyet cseréltek. Norris a 13. körben vitte dűlőre a dolgot, Verstappen ezután – az élmezőnyt tekintve – megnyitotta a kerékcserék sorát.

A McLarenek sokáig húzták, Norris a 22., Piastri a 23. körben látogatott ki a bokszba – előbbinek tíz, utóbbinak öt másodperc volt a lemaradása a kerékcsere után Verstappennel szemben.

A Red Bull egy kiállással többet tervezett a riválisnál, így Verstappen a 30. körben új garnitúrát kapott. Piastri visszavette az első helyet, és közel öt másodperccel előzte meg ekkor Norrist. Szépen, lassan a brit közelebb férkőzött a csapattársához, Verstappen pedig mindkét McLarenhez. De a narancssárgáknak voltak tartalékaik, a veszélyt érezve rákapcsoltak.

Verstappen a 48. körben járt utoljára a bokszban. Norris egy körrel később, a McLaren kivédekezte a Red Bull előzési kísérletét. Ugyanakkor Norris csak egy másodperccel volt Verstappen előtt a csere után. 

 

Piastri simán nyert, Verstappen elrontotta a végét

Röviddel később pedig ez is eltűnt, mivel Antonelli alatt bemondta az unalmast a Mercedes az 55. körben, biztonsági autós szakasz következett. Az élmezőnyből mindenki cserélt, lágyakat tettek fel, Verstappennek azonban csak kemény keveréke maradt, erre pedig ráfázott. Ahelyett, hogy a McLareneket vadászta volna le, Leclerc őt előzte meg, és Russell sem járt messze ettől.

A McLarenek senkitől sem zavartatva haladtak a kettős győzelem felé, Piastri a pályafutása során hetedszer nyert, és növelte az előnyét a pontversenyben a másodikként leintett Norrisszal szemben.

A rádión folyamatosan forrongó Verstappen önerőből nem tudta utolérni Leclerc-t, sőt végül a csapata tanácsára Russellt is elengedte, akit korábban a kanyar levágásával tartott maga mögött. De ez sem ment egyszerűen, Verstappen érthetetlen elengedési manővere apró koccanással végződött. Emiatt a négyszeres világbajnok nemcsak a negyedik helyet bukta el, hanem tíz másodperces időbüntetést is kapott, így a tizedik helyre esett vissza.

Verstappen és Russell esete:

Piastrin, Norrison, Leclerc-en és Russellen kívül Nico Hülkenberg (Sauber), Hamilton, Isack Hadjar (RB), Pierre Gasly (Alpine), Fernando Alonso (Aston Martin) és persze Verstappen szerzett pontot.

Folytatás két hét múlva Kanadában.

Spanyol Nagydíj (66 kör, 307,236 km, a pontszerzők):

1. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:32:57.375 óra

2. Lando Norris (brit, McLaren) 2.471 másodperc hátrány

3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 10.455 mp h.

4. George Russell (brit, Mercedes) 11.359 mp h.

5. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 13.648 mp h.

6. Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 15.508 mp h.

7. Isack Hadjar (francia, RB) 16.022 mp h.

8. Pierre Gasly (francia, Alpine) 17.882 mp h.

9. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 21.564 mp h.

10. Max Verstappen (holland, Red Bull) 21.826 mp h.

A vb-pontversenyek állása 9 futam után (még 15 van hátra):

versenyzők:

1. Piastri 186 pont

2. Norris 176

3. Verstappen 137

4. Russell 111

5. Leclerc 94

6. Hamilton 71

7. Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 48

8. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 42

9. Hadjar 21

10. Esteban Ocon (francia, Haas) 20

11. Hülkenberg 16

12. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 14

13. Sainz Jr. 12

14. Gasly 11

15. Cunoda Juki (japán, Red Bull) 10

16. Oliver Bearman (brit, Haas) 6

17. Liam Lawson (új-zélandi, RB) 4

18. Alonso 2

csapatok:

1. McLaren 362 pont

2. Ferrari 165

3. Mercedes 159

4. Red Bull 144

5. Williams 54

6. RB 28

7. Haas 26

8. Sauber 16

9. Aston Martin 16

10. Alpine 11

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.