Aki egyszer utazott a stockholmi metrón, az svéd, állította egyszer Margot Wallström, a skandináv állam külügyminisztere. Ez valóban ilyen egyszerűnek tűnik, ha valaki megnézi a Skandináv Légitársaság (SAS) legújabb hirdetését. Sőt Wallström kijelentése kicsit még kirekesztőnek is tűnik a film megtekintése után. Ugyanis a reklám azt hangsúlyozza, hogy olyan nincs, hogy svéd, ahogy nincs dán vagy norvég sem, mi mindannyian utazók vagyunk. Azaz semmi értelme azért utazni a stockholmi metrón, hogy valaki svéd legyen. Ahogy a tizenéves kislányok mondják, az életkor csak egy szám. Vagy ahogy az SAS sugallja, a nemzetiség csak egy adminisztrációs kód, amelynek semmi jelentősége.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/12/vzC18r6VrlWCpSxLAOGpAMiXO2zxX-lNKO-HtdOyVN4/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2JlOGQ0YzViMTY0NTRkZjNiZjg1NDk0Mjk5MTQ0Yzg0.jpg)
Békeköltségvetés
Ha minden jól alakul, akkor újra felpöröghet a belső fogyasztás, az embereknek végre nem a legrosszabbakra kell készülniük, hanem mindenki ismét léphet előre egyet.