Négy mondat a BKV-ról 3,5 millióért

Négy oldal helyett négymondatos hirdetés 3,5 millió forintért: ennyit fizetett a nyúlfarknyi szövegért a BKV a Forbes amerikai gazdasági magazinnak – értesültünk.

2003. 11. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Információink szerint a csőd szélén álló közlekedési társaság nemcsak a világ leggazdagabb embereiről listát készítő s a világ legfelső cégvezetőinek szóló újságban, hanem egy másik gazdasági lapban, a brit The Economistban is hirdetett. Ez utóbbi magazinban „a budapesti közösségi közlekedésben rendszeresített jegyek megvásárlási lehetőségét” mutatta be a BKV egy interjúban és egy hirdetésben.
Ismeretes: korábban nagy botrányt okozott, hogy több, a fővárosi önkormányzat tulajdonában álló társaság is PR-interjúkat, illetve hirdetéseket jelentetett meg busás összegért az amerikai Forbes magazinban. A vízműveknek, a csatornázási műveknek és a BKV-nak a Fővárosi Közgyűlés illetékes bizottságai részére kell megküldeniük azokat a jelentéseket, amelyekkel megindokolják, miért volt szükségük nemzetközi sajtóban hirdetni. Főképp a száz százalékban önkormányzati tulajdonú BKV esetében vetődtek fel kétségek és kifogások a reklámok megtérülését illetően.
*
Mint megtudtuk, a BKV egy négyoldalas PR-interjút tervezett eredetileg a Forbes magazinban az elkövetkezendő évek beruházásairól, ám a végén csak négy mondat jelent meg az újságban, amelyért 3,5 millió forintot fizetett a közlekedési társaság. Aba Botond, a BKV vezérigazgatójának állítása szerint a BKV csak a megjelenés után tapasztalta, hogy az interjú szövegéből mindössze négy mondat került a lapba. Elmondása alapján a BKV már felszólította a Forbes magazin képviselőjét, hogy intézkedjék a kifizetett összeg arányos részének visszatérítéséről.
Lapunk megtudta azt is, hogy a Fővárosi Vízművek Rt. és a Fővárosi Csatornázási Művek Rt. 4,29 millió forintért hirdetett a Forbesban, s mindkét cég a külföldi – többek között az amerikai piacon is érdekelt – résztulajdonosainak érdekeire hivatkozott. Ugyanakkor csak a csatornázási művek esetében fizette a hirdetést a cég külföldi befektetője a menedzsmentdíjából.
Zsinka László, a MIÉP frakcióvezetője leszögezte: a 3,5 millió forint értékű négy mondat a BKV költséghatékonyságát jellemzi. Hozzátette: a vízműveknél is a külföldi befektetőknek kellett volna fizetnie a reklámokat.
Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ frakcióvezetője feltette a kérdést: miért nem a külföldi befektetőcégek hirdettek, s vajon a BKV a metró privatizációjának előkészítésén dolgozik-e, hiszen a közlekedési társaság vezetője a metróépítésről és a jármű-rehabilitációról beszélt volna a PR-interjúban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.