Ford Focus C-Max bemutató

A Ford a legutolsók között nevezett be Európa slágerkategóriájába, a kompakt egyterűek osztályába. Az nyilvánvaló volt, hogy az újoncnak csak kiváló minőséggel és ötletes megoldásokkal lehet esélye megszorítani az évekkel ezelőtt elrajtolt mezőnyt, és valóban: a Focus C-Max alkotói találtak még kiaknázatlan lehetőségeket az ötszemélyes buszlimuzin koncepciójában.

MNO
2004. 03. 21. 5:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az év vége felé piacra kerülő modell elnevezése, bár könnyen megfejthető, némi magyarázatra szorul. A keresztnév az autónak a „három C” (comfort, confidence, control), azaz a kényelem, a bizalom és az irányhatóság terén nyújtott kimagasló teljesítményéről tanúskodik. A családnév magától értetődő, hiszen legtöbb konkurenséhez hasonlóan a márka alsó-középkategóriás modelljének műszaki alapjaira épül a jármű. Csakhogy míg a többiek általában vagy eleve nem használták ősük nevét (lásd Opel Zafira), vagy az idők során váltak önálló modellé, mint a Picasso és a Scénic, a Ford büszkén hirdeti származását.



Nem is csoda, hiszen a Focus elismerten a kategória legélvezetesebben vezethető tagja. A C-Max hasonló babérokra tör saját háza táján: a Focusénál 10 százalékkal szilárdabb karosszéria, a kompakt modelléből továbbfejlesztett futómű, a megnövelt tengely- és nyomtáv, a segédvázra helyezett első felfüggesztés és kormánymű, valamint a szériában kínált négy tárcsafék stabil, ugyanakkor élménydús menetdinamikát ígér. Ehhez kapcsolódik az opciós lista nagyvonalúsága is, amely akár 18 collos felni felszerelését is lehetővé teszi, 225/40-es abroncsokkal.



Egy kompakt buszlimuzin esetében persze a térkínálat és a flexibilitás az elsődleges kérdés. A Focus (némelyek számára túlzottan is) eredeti stílusú műszerfala helyett a Mondeo stílusában kialakított parancsnoki állás várja a vezetőt. A műszerfalra került a sebességváltó karja. A két első ülés közé hatalmas, légkondicionált üreget rejtő padlókonzol rendelhető, de már alapkivitelben is mindenütt kisebb-nagyobb pakolórekeszekkel, polcokkal és fiókokkal találkozhatunk. Hátul a két szélső ülés a magasabb felszereltségi szinteken előre és befelé csúsztatható. Az újszerű, átlós ülésmozgatásnak köszönhetően a Ford páratlan kényelmet ígér két utas számára – más mechanikával, de hasonló eredményt ért el a valóban pazar komfortot kínáló Opel Meriva is, amit nyilván felülmúl majd az eleve tágasabb C-Max. Ha már az Opelnél tartunk: a C-Max bemutatkozásakor sokakban felmerült a kérdés, miért nem épített a Zafirához hasonlóan 5+2 üléses járművet a Ford. A gyár szakemberei ezt a C-Max ütőkártyájának szánt mentteljesítményekkel magyarázzák, szerintük ugyanis az igen ritkán használt ülésekkel feleslegesen növelték volna az autó tömegét, ráadásul hátrányosan változott volna a modell súlyeloszlása.



Az utóbbi időben a kompakt egyterűek kerültek a szórakoztató-információs technológia fejlődésének fókuszába. Nincs ez másképp a Ford esetében sem. A gyár hagyományos beszállítója, a Visteon a Sonyval szövetkezve két, kifejezetten a modellhez hangolt audiorendszert kínál, így a C-Max egyben a japán cégóriás ugródeszkája az autóiparba.



Az autó már bevezetésekor gazdag motorkínálattal igyekszik elcsavarni a vásárlók fejét. Két dízelmotorjuk az e téren abszolút szaktekintélynek számító PSA Peugeot-Citroën hathatós közreműködésével készült. Az 1,6 literes Duratorq TDCi 110 lóerejét változó geometriájú turbófeltöltő, elektronikus gázpedál és második generációs befecskendező rendszer csalogatja elő. A 240 Nm nyomatékú motor előzetesen becsült átlagfogyasztása mindössze 5 liter. Ennél nem egészen egy literrel kíván többet a kétliteres, 135 lóerős dízelmotor, amelyet hatfokozatú manuális váltóművel szállít majd a gyár. A 320 Nm nyomatékú erőforrás kevesebb mint 10 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h tempóra a kategóriája legáramvonalasabb képviselőjének kikiáltott autót. A paletta harmadik tagja a bevált Duratec benzinmotor család új generációjának 1,8 literes, 120 lóerős tagja lesz, 7,7 literes átlagfogyasztással.



Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.