A február végi adatok szerint a 138 balatoni horgászcsónak-kikötő közül mindössze tizenhétnek van engedélye, a többi illegális. A tó partvonal-szabályozási tervében 80 kikötőhely szerepel, következésképpen 58-at meg kell szüntetni – tudtuk meg a Balatoni Halászati Rt. horgászturisztikai vezetőjétől. Szakál Tamás megérti a tavi sporthorgászok aggodalmát, ugyanakkor arra emlékeztet, hogy a törvény betartása a civil szervezetekre, így a sporthorgászok számára is kötelező. – Engedéllyel és kiépített kikötővel nem rendelkező vízi jármű a tómederben nem tárolható – idézte a Balaton-törvény horgászladik-parkolókra is vonatkozó passzusát Fejér Vilmos, a Balatoni Vízügyi Kirendeltség vezetője.
A tényekkel szemben másként vélekednek a csónaktulajdonosok: – Nem lakni, csak pecázni szeretnénk, ezért túlzónak tartjuk azt a hatósági szigort, amelyet érvényesíteni szeretnének velünk szemben – mondta a minap egy siófoki tanácskozáson a Veszprém Megyei Horgászszövetség ügyvezető elnöke, Rajnai Árpád. A balatoni horgászok kiszámították: egy vízügyi, környezetvédelmi és ÁNTSZ-engedéllyel rendelkező, hullámmentes kikötő építése – a területbérleti díj nélkül – egy csónakra vetítve 350–500 ezer forintba kerülne. Márpedig ekkora kiadásra a balatoni horgászcsónak-tulajdonosoknak nem futja.
Ukránbarát és bevándorláspárti paktumot kötött az Európai Néppárt és a baloldal – Magyar Péter és a Tisza Párt is jóváhagyta a megállapodást