időjárás 18°C Paszkál 2022. május 17.
logo

Európában 2006-tól hódíthat az új Legend

Vadász Gabriella
2005.01.28. 00:00

Mindig is híres volt a Honda újító szelleméről és a tökéletességig csiszolt műszaki megoldásairól, s a japán márka új zászlóshajójának tervezésekor sem törte meg ezt a hagyományt. A Legend egyik legújszerűbb megoldása a szuper vezethetőségű összkerékhajtás (SH-AWD), amely a sportautókra jellemző kormányzást garantál, ám mindez nem megy a kifinomult működés és a komfort rovására. Ez a forradalmian új technológia sokkal többet tud egy hagyományos összkerékhajtási rendszernél: az optimális vezethetőség érdekében egyrészt elosztja a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, másrészt képes arra, hogy az azonos tengelyen lévő kerekek között is ideális arányban ossza meg a vonóerőt. Kanyarban az ívkülső kerék gyorsabban forog a belsőnél, így a Legend kormányzása gyakorlatilag teljesen semleges.
A Legendhez több kifinomult, a vezetést segítő rendszer is kérhető lesz. A HIDS, azaz a Honda intelligens vezetősegítő rendszere két különböző alrendszerből áll. Az egyik a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a másik pedig az intelligens sebességtartó automatika. A szélvédő felső része mögé szerelt kamera képe alapján a rendszer felismeri a sávot, amelyben az autó halad, s megfelelő mértékű aktív kormányzással gátolja meg annak elhagyását. A távtartó a hűtőmaszkba épített radartól kapott információk alapján méri a távolságot a Legend előtt haladó járműhöz képest, és a sebességtartó automatikán keresztül szabályozza a tempót, és tartja a megfelelő követési távolságot. A japán specifikációjú autókban az intelligens éjjellátó berendezés is megtalálható, amely két, az első lökhárítóba épített infravörös kamerát tartalmaz. A kamerák jelét fölhasználva a rendszer a vezető elé, a szélvédőre vetíti a szabad szemmel még nem látható gyalogosok képét az autó előtti útszakaszon.
Ennyi műszaki kuriózum mellett a máskülönben pazar motor szinte hétköznapinak tűnik: a 3,5 literes, huszonnégy szelepes, alumínium VTEC-gép teljesítménye 6200-as percenkénti fordulatszám mellett 295 lóerő. A hozzá kapcsolódó, kompakt méretű ötfokozatú szekvenciális SportShift váltómű teljesen automatikus üzemmódban is használható, ám a vezető a váltókarral vagy a volánra helyezett karocskákkal is kapcsolhat a fokozatok között.