Európában 2006-tól hódíthat az új Legend

Vadász Gabriella
2005. 01. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindig is híres volt a Honda újító szelleméről és a tökéletességig csiszolt műszaki megoldásairól, s a japán márka új zászlóshajójának tervezésekor sem törte meg ezt a hagyományt. A Legend egyik legújszerűbb megoldása a szuper vezethetőségű összkerékhajtás (SH-AWD), amely a sportautókra jellemző kormányzást garantál, ám mindez nem megy a kifinomult működés és a komfort rovására. Ez a forradalmian új technológia sokkal többet tud egy hagyományos összkerékhajtási rendszernél: az optimális vezethetőség érdekében egyrészt elosztja a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, másrészt képes arra, hogy az azonos tengelyen lévő kerekek között is ideális arányban ossza meg a vonóerőt. Kanyarban az ívkülső kerék gyorsabban forog a belsőnél, így a Legend kormányzása gyakorlatilag teljesen semleges.
A Legendhez több kifinomult, a vezetést segítő rendszer is kérhető lesz. A HIDS, azaz a Honda intelligens vezetősegítő rendszere két különböző alrendszerből áll. Az egyik a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a másik pedig az intelligens sebességtartó automatika. A szélvédő felső része mögé szerelt kamera képe alapján a rendszer felismeri a sávot, amelyben az autó halad, s megfelelő mértékű aktív kormányzással gátolja meg annak elhagyását. A távtartó a hűtőmaszkba épített radartól kapott információk alapján méri a távolságot a Legend előtt haladó járműhöz képest, és a sebességtartó automatikán keresztül szabályozza a tempót, és tartja a megfelelő követési távolságot. A japán specifikációjú autókban az intelligens éjjellátó berendezés is megtalálható, amely két, az első lökhárítóba épített infravörös kamerát tartalmaz. A kamerák jelét fölhasználva a rendszer a vezető elé, a szélvédőre vetíti a szabad szemmel még nem látható gyalogosok képét az autó előtti útszakaszon.
Ennyi műszaki kuriózum mellett a máskülönben pazar motor szinte hétköznapinak tűnik: a 3,5 literes, huszonnégy szelepes, alumínium VTEC-gép teljesítménye 6200-as percenkénti fordulatszám mellett 295 lóerő. A hozzá kapcsolódó, kompakt méretű ötfokozatú szekvenciális SportShift váltómű teljesen automatikus üzemmódban is használható, ám a vezető a váltókarral vagy a volánra helyezett karocskákkal is kapcsolhat a fokozatok között.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.