Megkezdi működését a héten a Fővárosi Közgyűlés támogatásával a karitatív céllal létrejött MikulásGyár, amelynek munkáját folyamatosan közvetíti a Magyar Televízió is. A tegnapi sajtótájékoztatón Demszky Gábor főpolgármester elmondta: a rendszerváltás előtt illegálisan dolgozott a szegények érdekében, azóta „még több elesett él a fővárosban” (Demszky 1990 óta irányítja Budapestet – a szerk.), ezért áll ki a kezdeményezés mellett. Rudi Zoltán tévéelnök örömének adott hangot, hogy „egy ilyen nagyszerű eseménynek a köztelevízió teremthet széles körű publicitást”. A MikulásGyár főtámogatója a Coca-Cola cég, amelynek kommunikációs igazgatója szerint a rendezvény „nem a reklámról szól”. Azt firtató kérdésünkre, hogy akkor miért a cég reklámmappáiban osztották ki a sajtóanyagot, valamint a sajtótájékoztatót rögzítő kamerák látószögében miért vannak kólásüvegek, Karvalics Attila annyit válaszolt: „Majd gyere ki a térre, nézd meg, mennyi reklám lesz ott, utána elbeszélgetünk.” A MikulásGyár által összegyűjtött adományokat a Vöröskereszt juttatja el a rászorulókhoz. Az installáció kiötlője az a SuperGroup nevű csoport, amely a 2004. május 1-jei pontonhídról híresült el.

Nézzen képeket az érettségiző diákokról!