Napi sajtószemle

2006. 12. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

The Christian Science Monitor
Háromszáz japán vállalatvezető fejenként 150 dollárt fizetett, hogy Fudzsivara Maszahikó professzor előadását meghallgassa. A professzor mondanivalójának lényege az volt, hogy Japán elvesztette dicsőséges tisztaságát, szamuráj szellemét és hagyományos szépérzetét azon szokások miatt, amelyeket az Egyesült Államok plántált belé a II. világháborút követően. Hozzátette: „Az amerikaiak rabszolgái vagyunk”. Az aggódó amerikai lap szerint Maszahikó az újjáébredő japán nacionalizmus szelíd oldalát képviseli. A professzor új, A nemzet méltósága című könyvében azt elemzi, hogy az olyan nyugati fogalmak, mint a szabadság és egyenlőség alkalmatlanok Japán számára. Új magazinok látnak napvilágot, amelyek provokatív nyelven egy militarisztikusabb Japánért szállnak síkra, és megkérdőjelezik a háborús bűnösök tárgyalását. Az egyik ilyen folyóirat azonosítja az amerikai kongresszus azon tagjait, akik szeretik és akik gyűlölik Japánt, valamint azon politológusokat, akik segítik az amerikai vállalatokat abban, hogy olcsón vásároljanak meg japán bankokat. Az iskolákban megkezdődött a gyerekek hazaszeretetének és annak kiértékelése, hogy mennyire hajlamosak a hagyományok megtanulására. Az Akarat magazin a professzor és Isihara Sintaro, Tokió ultranacionalista főpolgármestere közötti párbeszédet közöl. Isihara nemrégiben azon tűnődött, hogy Japán miért nem áll a sarkára Amerikával szemben. Isihara a II. világháborút „fantasztikus háborúnak” nevezi, és az említett folyóirat Misima Jukió fasiszta szerzőt katonai egyenruhában ábrázolja percekkel azelőtt, hogy leugrott egy szikláról. A miniszterelnök új könyve pedig a haza szeretetét hangsúlyozza.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.