Avolt Központi Közlekedési Felügyelet (ma Nemzeti Közlekedési Hatóság) bejelentése alapján két éve rendelt el nyomozást a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) hivatali visszaélés és más bűncselekmények gyanúja miatt F. Rajmund ellen – tájékoztatta lapunkat Kapus Sándor alezredes, az NNI korrupció és környezetkárosító bűnözés elleni osztályának vezetője. A férfi a hatóság hajózási felügyeleténél dolgozott. Azt vizsgálták, hogy F. Rajmund hivatali működése alatt hatáskörét túllépte-e, kötelességét megszegve együttműködött-e egyes ügyfelekkel, közvetítőkkel, nekik jogosulatlan előnyt nyújtva.
Kapus Sándor elmondta: főként a folyami, de helyenként a balatoni közlekedésben érintett vitorlások, uszályok, teherhajók műszaki vizsgájának érvényességével, engedélyével, lajstromba vételével voltak gondok. A felügyelő alkalmanként ezeket a dokumentumokat visszadátumozta, egyes esetekben az eljáráshoz szükséges jegyzőkönyveket, dokumentációkat nem készítette el, de az is előfordult, hogy levizsgáztatott olyan járművet, amelyet nem is látott. A szakértő az utóbbi esetben megállapította, hogy a hajó a rendes eljárásban nem ment volna át a műszaki vizsgán. Egy alkalommal pedig a hatósági díjjal nem tudott elszámolni. A férfi szakhatósági tevékenységét egyedüliként végezte az országban. Lapunk kérdésére Kapus Sándor elárulta: lehet, hogy a gyanúsított csak baráti szívességből segített ügyfeleinek, de az sincs kizárva: más előnyhöz jutott szolgálataiért cserébe.
A vádjavaslat szerint F. Rajmund öt rendbeli hivatali visszaéléssel, három rendbeli közokirat-hamisítással, illetve sikkasztással gyanúsítható. A rendőrség a hajózási felügyelő két fővárosi és egy balatonföldvári társát felbujtóként elkövetett hivatali visszaélés és közokirat-hamisítás miatt vonná felelősségre. Az aktákat az NNI már elküldte a Fővárosi Főügyészségre. Lapunk úgy tudja, hogy F. Rajmundot munkáltatója fegyelmivel elbocsátotta.
Több fa is az útra vagy házakra dőlt Veszprém vármegyében