Kóka János gazdasági miniszterként a jövő autójaként mutatta be azt a német–osztrák fejlesztésű városi elektromos autót, amelynek gyártását a magyar kormány támogatással kívánta segíteni. Ám miközben a miniszter a Jövő Háza előtt a jövő autójában pózolt, egy magyar elektromosautó-fejlesztő vállalkozás, a Brixxon Elektromos Autó Kft. tulajdonosában, Horváth Sándor Lászlóban megérlelődött az elhatározás, hogy külföldön kell próbálkoznia.
Hogy miért látott fantáziát az akkori tárcavezető a meg nem nevezett tulajdonú befektetésben, azóta sem derült ki. Sőt, a sajtóban olyan cikkek láttak napvilágot, amelyek szerint a „jövő autója” tizenéves konstrukció, idejétmúlt technológiát képvisel. Piaci pletykák szerint Kóka érdeklődése magánérdekekből ered. Felhívták lapunk figyelmét arra, hogy a beruházási támogatásokról döntő ITD Hungary vezető munkatársa, a támogatási programok osztályának vezetője Szandrocha Kamilla, Kóka élettársa. Lapunk kérdésére a magyar befektetésösztönzési ügynökség, az ITD Hungary azt a tájékoztatást adta, hogy az elektromosautó-gyártás támogatásáról egy másik munkatárs, Kilián Csaba befektetésösztönzési igazgató tárgyal.
Azt is megtudtuk, jelenleg is tárgyalásokat folytatnak a fejlesztésnek gyártót kereső befektetőcsoporttal. A tárgyalások részleteiről csak azok lezárulta után tudnak tájékoztatást nyújtani, annyi azonban elmondható, hogy a gyártó nagyrészt újrahasznosított anyagokból állítja majd elő a terméket, a cég Magyarországon 250 új munkahelyet teremtene, ide költözne a fejlesztés is. Megjegyzésünkre, miszerint november óta nem sok minden történt az ügyben, az ITDH képviselője azt mondta, hogy döntéseik elhanyagolható százaléka születik meg fél éven belül.
Bár Ausztriában nem foglalkozott külön befektetésösztönzési ügynökség vele, a magyar Brixxon Elektromos Autó Kft.-t mégis tárt karokkal fogadták. Tavaly októberben az ausztriai Weizben jártak egy ökoautó show-n, ahol a tartomány megújuló energiáért felelős vezetője azonnal megkereste cég képviselőit, s kijelentette, hogy támogatják a társaságot anyagilag és területtel is. Horváth Sándor László hangsúlyozta: 100 millió forint kellett volna a társaságnak, hogy beinduljon a gyártás Magyarországon, de erre nemhogy állami támogatást, de bankhitelt sem kaptak.
A társaság már megrendelte a szükséges alkatrészeket, s készen áll a gyártásra is. Horváth Sándor László kifejtette: a jövő héten írják alá Ausztriában a végleges szerződést, addig várnak, s ha valaki érdeklődik, azzal leülnek tárgyalni, hogy tiszta lelkiismerettel mondhassák el, megtettek mindent, hogy Magyarországon kezdődhessen meg a gyártás. A társaság tulajdonosa májusban magánemberként is kiköltözik Ausztriába.
16 méter magas kútba esett egy három éves gyerek Hatvanban