Nemcsak a teljes ferihegyi repülőtér gépforgalma csökken jelentősen, több mint 10 százalékkal a nyári menetrendi időszakban, hanem a piacvezető légitársaságé, a Malévé is. Miként a cég kommunikációs igazgatóságán közölték, a Malév-járatok száma a teljes nyári menetrendi időszakra tizedével csökken, a szállított utasok számának növelését sem tervezik. Ennek egyik oka, hogy néhány útirány üzemeltetését megszüntették, többek között Corkba, Münchenbe, Lyonba, Kairóba nem repülnek a cég gépei. Emellett a szezonális nyári járatok egy részét nem indítják újra idén nyáron, többek közt Constantába és Dubrovnikba sem. A leépítések legfőbb oka, hogy a Malév CRJ típusú repülőgépeinek értékesítése folyamatban van, így erre a típusra nem terveznek már nyártól járatokat, és a kieső repülőgépek teljesítményét csak részben pótolták bérelt repülőgépekkel – közölte Németh Krisztina szóvivő.
Korábban hírt adtunk arról, hogy a ferihegyi légikikötő idén nyárra előre jelzett gépforgalma tizedével csökken. Mivel a budapesti repülőtéren a legnagyobb szereplő a Malév, ezért logikus, hogy a teljes forgalom alakulását leginkább a Malév befolyásolja. – A másik ok, ami miatt így összecsengenek a számok – fejtegette a légicég kommunikációs munkatársa –, a SkyEurope kivonulása. A SkyEurope a téli menetrend kezdetével, tavaly októberben zárta be budapesti és krakkói bázisát. A vállalat teljesen kivonult a magyar piacról, és október végén minden budapesti járatát megszüntette.
Ugyanakkor a Malévnál a szállítandó utasok száma nem csökken 10 százalékkal a nyári időszakban, hanem körülbelül a tavalyi szinten lesz. Ennek az az oka, hogy a forgalomból kivont CRJ repülők a legkisebb kapacitású gépek voltak, mindössze 40-50 személyt szállítottak, ezek helyett most nagyobb gépek repülnek majd. A Boeing gépek például 189 utast képesek szállítani. A nemzeti légitársaság előfoglalási adatai kedvezők, ezekből következtetnek arra, hogy utasforgalmuk a járatszámcsökkentés ellenére a tavalyihoz hasonlóan alakul majd. Tavaly áprilistól októberig 2197000 utas utazott a Malév járatain.
A ferihegyi repülőtéren tavaly 4,2 százalékkal nőtt az utasok száma, miközben 2 százalékkal csökkent a járatoké. Idén az első három hónapban 2-4 százalékkal kevesebb gép fordult meg a légikikötőben, de az utasszám növekedése 5-10 százalékos volt – mondta el lapunknak Szollár Domonkos, a Budapest Airport szóvivője. Ugyanakkor, ha lesz is utasszámbővülés Ferihegyen, az biztosan elmarad a versenytársakétól, hiszen például Prágában 7, Bécsben 11 százalékkal bővült a forgalom tavaly. Az elmaradás okairól Szollár Domonkos korábban azt mondta lapunknak, hogy az említett országokban többen tervezik azt, hogy a közeljövőben utaznak. A magyar fizetőképesség a gazdaság általános helyzetével függ össze, minden bizonnyal a megszorítások, a gazdasági növekedés leállása miatt maradnak el kiutazások. A forgalom lanyhuló növekedéséért a magyar főváros állapota is felelőssé tehető: Bécsben vagy Prágában jelentős fejlesztések mentek végbe az elmúlt évtizedben, miközben Budapest állva maradt, s már kevésbé vonzó turisztikai célpont, mint versenytársai.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál