Ferihegyen a Malév sem szárnyal

2008. 04. 23. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemcsak a teljes ferihegyi repülőtér gépforgalma csökken jelentősen, több mint 10 százalékkal a nyári menetrendi időszakban, hanem a piacvezető légitársaságé, a Malévé is. Miként a cég kommunikációs igazgatóságán közölték, a Malév-járatok száma a teljes nyári menetrendi időszakra tizedével csökken, a szállított utasok számának növelését sem tervezik. Ennek egyik oka, hogy néhány útirány üzemeltetését megszüntették, többek között Corkba, Münchenbe, Lyonba, Kairóba nem repülnek a cég gépei. Emellett a szezonális nyári járatok egy részét nem indítják újra idén nyáron, többek közt Constantába és Dubrovnikba sem. A leépítések legfőbb oka, hogy a Malév CRJ típusú repülőgépeinek értékesítése folyamatban van, így erre a típusra nem terveznek már nyártól járatokat, és a kieső repülőgépek teljesítményét csak részben pótolták bérelt repülőgépekkel – közölte Németh Krisztina szóvivő.
Korábban hírt adtunk arról, hogy a ferihegyi légikikötő idén nyárra előre jelzett gépforgalma tizedével csökken. Mivel a budapesti repülőtéren a legnagyobb szereplő a Malév, ezért logikus, hogy a teljes forgalom alakulását leginkább a Malév befolyásolja. – A másik ok, ami miatt így összecsengenek a számok – fejtegette a légicég kommunikációs munkatársa –, a SkyEurope kivonulása. A SkyEurope a téli menetrend kezdetével, tavaly októberben zárta be budapesti és krakkói bázisát. A vállalat teljesen kivonult a magyar piacról, és október végén minden budapesti járatát megszüntette.
Ugyanakkor a Malévnál a szállítandó utasok száma nem csökken 10 százalékkal a nyári időszakban, hanem körülbelül a tavalyi szinten lesz. Ennek az az oka, hogy a forgalomból kivont CRJ repülők a legkisebb kapacitású gépek voltak, mindössze 40-50 személyt szállítottak, ezek helyett most nagyobb gépek repülnek majd. A Boeing gépek például 189 utast képesek szállítani. A nemzeti légitársaság előfoglalási adatai kedvezők, ezekből következtetnek arra, hogy utasforgalmuk a járatszámcsökkentés ellenére a tavalyihoz hasonlóan alakul majd. Tavaly áprilistól októberig 2197000 utas utazott a Malév járatain.
A ferihegyi repülőtéren tavaly 4,2 százalékkal nőtt az utasok száma, miközben 2 százalékkal csökkent a járatoké. Idén az első három hónapban 2-4 százalékkal kevesebb gép fordult meg a légikikötőben, de az utasszám növekedése 5-10 százalékos volt – mondta el lapunknak Szollár Domonkos, a Budapest Airport szóvivője. Ugyanakkor, ha lesz is utasszámbővülés Ferihegyen, az biztosan elmarad a versenytársakétól, hiszen például Prágában 7, Bécsben 11 százalékkal bővült a forgalom tavaly. Az elmaradás okairól Szollár Domonkos korábban azt mondta lapunknak, hogy az említett országokban többen tervezik azt, hogy a közeljövőben utaznak. A magyar fizetőképesség a gazdaság általános helyzetével függ össze, minden bizonnyal a megszorítások, a gazdasági növekedés leállása miatt maradnak el kiutazások. A forgalom lanyhuló növekedéséért a magyar főváros állapota is felelőssé tehető: Bécsben vagy Prágában jelentős fejlesztések mentek végbe az elmúlt évtizedben, miközben Budapest állva maradt, s már kevésbé vonzó turisztikai célpont, mint versenytársai.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.