A szóvivő tájékoztatása szerint amennyiben e hónap közepéig sikerül megegyezni, úgy a társaság folytathatja a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) értékesítését. – Ha a biztosító nem rendezi ügyeit, június végéig át kell adnia ügyfeleit a 12 kgfb-vel foglalkozó cég valamelyikének, ám ez is csak a tartalékhiány rendezésével történhet meg – tette hozzá a szóvivő. Mint azt korábban megírtuk, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) keddtől felfüggesztette a MÁV Biztosítónál a kgfb-termékek értékesítését. Kiss Bálint, a biztosító elnök-vezérigazgatója a hét elején még visszautasította a felügyelet döntését. A kompromisszumkeresőnek korántsem nevezhető megnyilvánulásokról és az ebben bekövetkezett fordulatról, valamint a további tervekről szerettük volna megkérdezni Kiss Bálintot is, ám többszöri megkeresésünkre sem reagált. Ugyanakkor a távirati irodának elmondta: tegnap nyolc befektető is jelezte, hogy részesedést vásárolna egy, a MÁV Biztosító gépjármű-biztosításait átvevő új cégben.
Hogy így lesz-e vagy sem, az kiderül, a társaságnak azonban nincs jó híre. – Az utóbbi időben a szervizek egy része el sem vállalta a MÁV-biztosítós autók okozta károk kijavítását, olyan sok pénz ragadt benn – mondta lapunk kérdésére a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) alelnöke. Balogh Árpád tájékoztatása szerint a biztosítótársaság „ezer apró trükkel” igyekezett elérni, hogy az ügyfelei által okozott károkból minél kevesebbet kelljen kifizetnie. A Gémosz hivatalosan nem fordult a PSZÁF-hez az ügyben, mert a szervizek az első rossz tapasztalatok után be sem fogadtak ilyen autót, de a károsult autósok tömegesen tettek bejelentést – tette hozzá Balogh Árpád.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál