Nem erősítette meg lapunk kérdésére a Magyar Közút Kht. szóvivője, hogy minden megyei székházukat, valamint üzemmérnökségeik egy részét áruba bocsátják. Mint tegnapi számunkban megírtuk, információink szerint az összes megyei központot értékesíteni fogják. Válaszként Házi Katalin kommunikációs igazgató azt közölte, hogy a kht. ingatlanstratégiája a fölöslegessé vált épületek hasznosítására irányul. Az egyelőre tervezetként létező stratégia éves szinten 1–1,2 milliárd forint ingatlanüzemeltetésen keletkező megtakarítást, hosszú távon összesen négymilliárd forint ingatlanértékesítésből származó bevételt, valamint a megmaradó ingatlanok nagyobb kihasználtságát irányozza elő. A cég az eredményként jelentkező bevételt és megtakarítást visszaforgatja az országos közúthálózat fejlesztésére és karbantartására.
A fentiekkel szemben a lapunk birtokába került, László Sándor vezérigazgató által aláírt körlevél azt közli a kht. vezető beosztású munkatársaival, hogy a megyei központi irodaházakat és köztük a régióközpontot ellátó intézményeknek helyet adó épületeket is értékesítik. Az ingatlanstratégia alkotói szerint három-négy azonos összetételű csomagot hoznak létre, amely tartalmazza az irodaházakat és az ötvenmillió forint feletti ingatlanokat. A régióközpontokban dolgozó 30-35, a megyei központokban 20-25 munkatárs elhelyezéséről nem szól a körlevél, de az üzemmérnökségeket említő részből kiderül, hogy az irodaházakból kiköltöztetett dolgozókat az üzemmérnökségeken kívánják elhelyezni. Csakhogy az üzemmérnökségeken jelenleg nincs iroda, oda először építeni kell, csak azután lehet beköltöztetni a tisztviselőket. Azokon a helyszíneken, ahol pedig eladják a megyei irodaházat és az üzemmérnökséget is, irodát kell bérelni. Az irodabérlés, esetleg visszabérlés költsége már középtávon elviheti az ingatlaneladásból befolyt összeget.
Fontos kérdés, mi lehet a közlekedési kormányzat célja az ingatlanok értékesítésével. A lapunkat informáló, a Magyar Közút belső ügyeit jól ismerő szakember szerint nehéz megmagyarázni, miért fontos gyorsan pénzzé tenni a közútkezelő ingatlanvagyonát. Félő, hogy a cég kiürítése egy későbbi teljes privatizáció előkészítésének a része. A gyors eladást indokolhatja az is – vélekedett informátorunk –, hogy László Sándor vezérigazgató megbízatása május végén lejár.
Orbán Viktor: Magyarország a középmezőny élére kerülhet a bérszínvonalban