A hatóság honlapján rövid közleményben tudatta a hírt: „a kormány 156/2008 (VI. 6.) rendeletével megszüntette a 2006. január 1-jén az Országgyűlés törvényi rendelkezése alapján létrehozott Magyar Vasúti Hivatalt, és egyúttal felmentette Antal Dánielt, a hivatalnak a miniszterelnök a 2/2006 (I. 13.) ME-határozata alapján hat évre kinevezett elnökét. A hivatal szervezeti jogutódja július 1-jétől a műszaki, biztonsági kérdésekkel foglalkozó Nemzeti Közlekedési Hatóság.”
A Magyar Vasúti Hivatal saját meghatározása szerint azt tekintette feladatának, hogy a többszereplős európai piac minden vasúttársasága számára biztosítsa a vasúti infrastruktúrához való hozzáférés azonos feltételeit. Az üzleti életet szabályozó ár- és engedélyező hatóságként azért dolgoztak, hogy a magyarországi pályahálózatokat használó vasúttársaságok versenyképes áron, szerződéses kötelezettségeiket pontosan betartva, az adófizetők hosszú távú érdekeit figyelembe véve fejlesszék szolgáltatásaikat. A hivatal hatáskörébe tartozott a vasúti szolgáltató cégek működési engedélyének kiadása, a vezetők és vezető testületek alkalmasságának megállapítása, a vasúti pályahálózatok használati díjainak ellenőrzése. A Magyar Vasúti Hivatal negyedévente összefoglalta és elemezte a vasúti áruszállítás, személyszállítás és a vasúti infrastruktúra piacainak fejleményeit és hatósági döntéseit.
A hivatal és ambiciózus fiatal vezetője, Antal Dániel számos esetben konfliktusba került a vasúti piac nagy súlyú szereplőivel, elsősorban a MÁV Zrt.-vel. Emlékezetes, hogy kis híján meghiúsult a MÁV-Start tavaly július 1-jei indulása, mert a MÁV-ból kivált cég vezetői nem tudták produkálni a törvényben megszabott feltételeket. A hatóság számos peres eljárásban igyekezett érvényt szerezni az általa képviselt szabályrendszernek, többek közt a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.-vel szemben a használati díjak mértéke ügyében. Mint akkor lapunk is beszámolt róla, hiába jelölte ki a közlekedési miniszter, szabályos kinevezés nélkül kezdte meg február 1-jén munkáját a MÁV-Start Zrt., Kozák Tamás vezérigazgatói kinevezéséhez ugyanis a vasúti hatóság hozzájárulása lett volna szükséges. Azzal is komoly felzúdulást váltott ki a hatóság, hogy 100 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a MÁV Zrt.-re amiatt, mert a pályavasúti tevékenységet működési engedély hiányában végzi. Mindebből kitűnik, hogy a hatóság a működése során számos gazdasági- és egyéni érdeket sértett, s az új közlekedési miniszter, úgy tűnik, jobbnak látta megszabadulni a konfliktusforrástól.
Forró nyárra készül a MÁV. Az idei nyáron a kerékpárszállítás iránti fokozott igényt is igyekszik kielégíteni a vasúttársaság. A nyári menetrend szerint Budapestről a Balaton déli partjára 13, az északira 8 pár vonat közlekedik majd kerékpárszállító kocsival. A forgalmasabb balatoni állomásokon külön információs szolgálatot működtetnek majd.
Berobban a kánikula, életbe lépett a másodfokú hőségriadó
