Amikor a híd névadói vadabbnál vadabb ötletekkel bombázták a szervezőket – egy amerikai komikus kampányt folytatott, hogy az internetes szavazás során róla nevezzék el a hidat –, még nem voltak láthatók a hatalmas vasbeton pilonok a folyó medrében. Ezek a nagy A betűt formáló építmények kilométerekről hirdetik a híd egyéniségét, és ha ma rendeznének névadó közvélemény-kutatást, magam biztosan ezekről a kezdőbetűkről nevezném el az építményt. Persze a jelenlegi névvel nehéz lenne vitatkozni, hiszen a műtárgy némi jóakarattal két Megyert köt össze: a budai Békásmegyert a pesti Káposztásmegyerrel. Valójában Békástól kicsit északra, Budakalász magasságában éri el a híd bekötőútja a Szentendrei utat, míg a pesti oldalon egy lakatlan területen, a 2-es utat – nem szintben – keresztezve ér partot, és az M0 2-es és M2-es közti szakszán haladva éri el Káposztásmegyert.
Bár csak 2006-ban kezdte el építeni a Hídépítő Zrt., ez év augusztus végén vagy szeptemberben már átadják a forgalomnak a létesítményt. Az eddigi leghosszabb fővárosi hídnál, az Árpádnál kétszer nagyobb, 1862 méter hosszú a Megyeri híd. A pilonok 100 méter magasságúak, egymástól 300 méterre helyezték el őket, a belőlük induló kábelek egyenként 25-25 hídelemet tartanak. Az utolsó, ötvenegyedik elemet emelték be utoljára a múlt héten. Két hatalmas úszódaru emelte a hatalmas, 12 méteres és 150 tonna tömegű egységet a helyére, de hogy beférjen, a már elkészült hídszerkezetet néhány centimétert „szét kellett tolni”, s a szakemberek így hegesztették a szomszédos szerkezetekhez. A hatalmas pilonok további meglepetéssel szolgálnak: egyik szárukban ferde lift, míg a másikban lépcső vezet a kereszttartókig, onnan viszont már függőlegesen lehet feljutni a csúcsig.
Szerkezetileg háromféle megoldást alkalmaztak a kivitelezők: a Szentendrei-Duna-ág felett acélhíd, az ártér felett feszített vasbeton szerkezet, a Duna fő ága felett pedig ferdekábeles híd épült. Az autósok irányonként két sávban közlekedhetnek a hídon, de leállósávot, kerékpárutat és gyalogutat is építenek. A 61,9 milliárd forintért megvalósuló műtárgy hazánkban eddig nem alkalmazott modern technikával készült. A mintegy százezer köbméter beton és tizenkétezer tonna acélszerkezet felhasználásával készülő átkelő több tekintetben is egyedülálló hazánkban. A leglátványosabb rész az újpesti oldalon a Duna főága felett ível át. A két jellegzetes tartószerkezetre, a pilonokra legyezőszerűen nyolcvannyolc ferde kábellel függesztették fel a pálya elemeit. A pilonok elkészítésekor hazánkban eddig nem alkalmazott technikát használtak. Az alapépítményi elemek három részből állnak, a legnagyobb, 160 tonnás tagot csak két emelődaru tudta a helyére illeszteni.
Műszaki szempontból a legérdekesebb a két acélhíd építése volt – állítják a mérnökök. A hídgyárból kikerülő részelemeket Csepelen szerelték össze, és onnan uszállyal szállították fel az építkezés helyszínére, ahol aztán daruval beemelték a helyükre. A nagy Duna-ágon 12 méter hosszú elemeket úsztattak fel, a kis Duna-ágon pedig 120 méteres komplett hídelemeket. Az összes többi alkotóelem, a cölöpök, a vasbeton szerkezetek a betongyárakból gépkocsival érkeztek a helyszínre.
A híd rendkívül biztonságos, az előírásoknál is erősebbre építették a pályalemezeit, az árvíznek és a földrengésnek is ellenállnak. Az ilyen építményekre vonatkozó földrengési fokozatokat tartalmazó, úgynevezett eurokód csupán két kategóriát különböztet meg: a 3,5-es alattit, illetve az ennél súlyosabbat. A Megyeri híd azonban a 7-es fokozatú földrengésnek is ellenáll majd, bár a mérések szerint ekkora rengés még nem volt ebben a térségben.
A Megyeri híd megépülése után újabb szakasszal bővülhet a fővárost elkerülő körgyűrű, így jelentősen javulhat Budapest északkeleti részének közlekedése. Bár az M0 keleti szektorának átadása kisajátítási problémák miatt késik, az év végére várhatóan elkészül az M4–M3 közti szakasz. A hídig az átvezetést a már meglévő, a 2-es utat az M2-vel összekötő út teszi lehetővé. A bezáródó körgyűrű előreláthatólag jelentősen mérsékli a Hungária és a Róbert Károly körút kamionforgalmát. A Megyeri híd pedig tehermentesítheti az Árpád és Margit hidat. Erre szükség is lesz, ha az utóbbit felújítás miatt több évre lezárják a forgalom elől.
Az Orbán Balázst támadó Polyák Gábor David Pressman pénzosztója