A Szentendrei útig ér az M0-s

A Megyeri híd áll, és határidőre át is adják, még ha nem is készülhetett el a hozzá kapcsolódó szigetmonostori kis híd. Az autópályákat építő állami cég elnöke szerint a beruházásokkal foglalkozó számvevőszéki jelentés számos megállapítását elfogadják, bár a beruházó kezét megkötik azok a törvények, szabályozások, amelyek nem segítik a közpénzkímélő megoldások alkalmazását.

2008. 07. 20. 19:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha környezetvédelmi érvelésbe bújtatják is, valójában helyi érdeket képviselnek azok, akik bírálják az M0-s északi szakaszának beruházását – mondta Reményik Kálmán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója tegnap. Ehelyett örülni kellene, hogy amikor több fővárosi hidat részben vagy teljesen lezárnak, lesz egy létesítmény, amelyik átveszi a szerepüket – fejtegette az elnök. Reményik vitatta egyes környezetvédő szervezetek érvelését, hogy az új híd többlet forgalmat generál az érintett területeken, valójában szerinte éppen hogy megosztja azt. Az M0-s északi Duna-hídjának várható szeptember végi átadása után ott napi 58 ezer autó halad majd át, ez a felét sem teszi ki az Árpád híd mai 130 ezres napi forgalmának. Az új híd megnyitásával az Árpád híd forgalma napi 100 ezerre esik vissza, azonban a Margit híd lezárása után arra számítanak a szakemberek, hogy az Árpád hídon visszaáll a korábbi forgalom, az új hídon pedig 62-64 ezerre nő a naponta áthaladó gépkocsik száma.
Reményik Kálmán reagált azon polgármesterek bírálataira is, akik jelezték, hogy akadályokat gördítenek az új híd, valamint az M0-s északi szektorának átadása elé. Ezzel kapcsolatban elmondta, hogy 2003-ban a NIF jogelődje, az NA Rt., a fővárosi, és az újpesti önkormányzat, továbbá a szakminisztérium szerződést kötöttek a híd és az autópálya kiegészítő beruházásairól. Ebben pedig nem szerepeltek a kerület vezetője, Derce Tamás által most követelt új csomópontok.
Reményik elismerte, hogy a Megyeri híd valóban azzal a feltétellel kapott környezetvédelmi engedélyt, hogy a település és Szentendre között felépül egy közúti híd. A község ezt a településtől északra, míg Szentendre délebbre kívánta megvalósítani. Amíg a települések nem tudnak megegyezni a híd helyszínéről, addig nem kezdhetik el a beruházás előkészítését. Az M0-s továbbépítéséről annyi hangzott el, hogy a 11-es és a 10-es főutak között 5,5 kilométer hosszú alagutat kell építeni az autópálya számára, ami jelentősen megdrágítja a beruházást. Ez a szakasz legközelebb 2014 őszére készülhet el.
A beszélgetésre meghívták Kemény Emilt, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) főigazgató-helyettesét, aki megerősítette: vizsgálták, hogy a közpénzeket optimálisan használják-e fel az autópálya beruházások során. Kemény elismerte, hogy a NIF gúzsba kötve táncol, amikor a bonyolult és az állami beruházóval szemben az önkormányzatoknak, az ingatlantulajdonosoknak kedvező mai szabályozási, jogi környezetben kell eleget tennie a pénzügyi és politikai kívánalmaknak. Az ÁSZ jelentése kritikával illette többek közt a kőröshegyi völgyhíd és a dunaújvárosi autópályahíd megvalósítását. Előbbivel kapcsolatban Reményik Kálmán elmondta, hogy a NIF által kidolgozott olcsóbb vonalvezetésű terveket Kőröshegy jegyzője határozatával elutasította. A Pentele-híd pedig nem a semmiben áll, hangsúlyozta az elnök, mert ma is autópályát köt össze országos főúttal, és már előkészítették az M8-as pálya folytatását is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.