Mégsem kezdeményezte a MÁV Cargo hűtlen kezeléssel gyanúsított vezetőjének és két társának előzetes letartóztatását a Fővárosi Főügyészség – tájékoztatta Zamecsnik Péter, Kovács Imrének, a MÁV Cargo vezérigazgatójának ügyvédje az MTI-t. Mindhárom gyanúsított őrizetbe vételét megszüntették, a büntetőeljárás tovább folytatódik. Az ügyvéd azt is elmondta az MR1-Kossuth rá-dióban, hogy az ügyet kirobbantó szocialista országgyűlési képviselő, Szép Béla azért nem tekinthetett bele a MÁV Zrt. könyveibe, mert „ellenoldali érdekelt fél”.
Az egyik hírportál értesülése szerint e kijelentés mögött az állhat, hogy a MÁV záhonyi igazgatóságának egykori osztályvezetője az egyik legnagyobb vállalkozónak számít a körzetben. Lapunk egy informátortól úgy értesült, hogy Szép Béla saját gazdasági vállalkozásában szenvedett érdeksérelmet, ezért fordult a főügyészhez. Maga az országgyűlési képviselő úgy nyilatkozott, hogy a záhonyi körzet érdekeit féltve fordult az ügyészséghez. Elmondása szerint a térségben sokan veszítették el a munkájukat azért, mert a MÁV Cargo monopolhelyzetre tört. Szép Béla azt is elmondta a Hvg.hunak, hogy a MÁV megszüntette a helyi irányító szervezeteit. Ez az országgyűlési képviselőt is érzékenyen érinthette, hiszen korábban ott dolgozott. Ennek ellenére nem egészen logikus, hogy a 2007-es feljelentéskor mennyiben segített a záhonyi munkahelyek megtartásában, hogy az ügyészség megvizsgálta a 2003-as vagonselejtezés ügyét. Egyik informátorunk szerint az MSZP és az SZDSZ közötti elszámolási vita áll a vagon-gate kirobbantásának hátterében.
Túlzott a hírekben szereplő, egymilliárdot meghaladó káröszszeg – válaszolta kérdésünkre Reményik Kálmán, a MÁV Zrt. felügyelőbizottságának elnöke. A szakember azt mondta, saját ismeretei, illetve a MÁV Zrt. felügyelő testületei elé került iratok és dokumentumok alapján nem tudja megerősíteni azt, hogy egymilliárdos kár érte a vasúttársaságot. Reményik szerint mintegy 400 millió forintot kapott a vasúttársaság a leselejtezett vagonokért. Tekintve, hogy a teljes, kétezer darabos kontingens ócskavasára az akkori kurzus szerint nagyjából 650 millió forint körül alakult, a hiány legfeljebb 250 millió lehet. A kétezer darab vasúti kocsiból ezerkétszázat nulla könyv szerinti értéken tartottak nyilván ebben az időben, csaknem százötvenet 15 ezer forint alatt, vagyis a tárgyalt kétezer vasúti kocsi könyv szerinti értéke nem érte el a hulladékvasárat. Ráadásul a vagonok többsége, mintegy ezerötszáz darab kéttengelyes volt, amelyeknek hiába volt műszaki engedélye, ilyen méretű vasúti kocsival nem üzletszerű a szállítás, tehát azért sem voltak használhatóak.
Újabb osztrák útzár lehetetleníti el a magyar ingázókat