A szocialisták bosszúja a vagonbotrány?

Lapunk értesülései szerint gazdasági és politikai ellenérdekek állhatnak a vasúti tehervagonok körüli botrányt kirobbantó szocialista képviselő lépései mögött. Nem ért egyet a MÁV Zrt. fel-ügyelőbizottságának elnöke azzal, hogy a húsz kilométer hosszú járműpark eladása egymilliárd forintnyi vagyonvesztést okozott a vasúttársaságnak.

2008. 09. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mégsem kezdeményezte a MÁV Cargo hűtlen kezeléssel gyanúsított vezetőjének és két társának előzetes letartóztatását a Fővárosi Főügyészség – tájékoztatta Zamecsnik Péter, Kovács Imrének, a MÁV Cargo vezérigazgatójának ügyvédje az MTI-t. Mindhárom gyanúsított őrizetbe vételét megszüntették, a büntetőeljárás tovább folytatódik. Az ügyvéd azt is elmondta az MR1-Kossuth rá-dióban, hogy az ügyet kirobbantó szocialista országgyűlési képviselő, Szép Béla azért nem tekinthetett bele a MÁV Zrt. könyveibe, mert „ellenoldali érdekelt fél”.
Az egyik hírportál értesülése szerint e kijelentés mögött az állhat, hogy a MÁV záhonyi igazgatóságának egykori osztályvezetője az egyik legnagyobb vállalkozónak számít a körzetben. Lapunk egy informátortól úgy értesült, hogy Szép Béla saját gazdasági vállalkozásában szenvedett érdeksérelmet, ezért fordult a főügyészhez. Maga az országgyűlési képviselő úgy nyilatkozott, hogy a záhonyi körzet érdekeit féltve fordult az ügyészséghez. Elmondása szerint a térségben sokan veszítették el a munkájukat azért, mert a MÁV Cargo monopolhelyzetre tört. Szép Béla azt is elmondta a Hvg.hunak, hogy a MÁV megszüntette a helyi irányító szervezeteit. Ez az országgyűlési képviselőt is érzékenyen érinthette, hiszen korábban ott dolgozott. Ennek ellenére nem egészen logikus, hogy a 2007-es feljelentéskor mennyiben segített a záhonyi munkahelyek megtartásában, hogy az ügyészség megvizsgálta a 2003-as vagonselejtezés ügyét. Egyik informátorunk szerint az MSZP és az SZDSZ közötti elszámolási vita áll a vagon-gate kirobbantásának hátterében.
Túlzott a hírekben szereplő, egymilliárdot meghaladó káröszszeg – válaszolta kérdésünkre Reményik Kálmán, a MÁV Zrt. felügyelőbizottságának elnöke. A szakember azt mondta, saját ismeretei, illetve a MÁV Zrt. felügyelő testületei elé került iratok és dokumentumok alapján nem tudja megerősíteni azt, hogy egymilliárdos kár érte a vasúttársaságot. Reményik szerint mintegy 400 millió forintot kapott a vasúttársaság a leselejtezett vagonokért. Tekintve, hogy a teljes, kétezer darabos kontingens ócskavasára az akkori kurzus szerint nagyjából 650 millió forint körül alakult, a hiány legfeljebb 250 millió lehet. A kétezer darab vasúti kocsiból ezerkétszázat nulla könyv szerinti értéken tartottak nyilván ebben az időben, csaknem százötvenet 15 ezer forint alatt, vagyis a tárgyalt kétezer vasúti kocsi könyv szerinti értéke nem érte el a hulladékvasárat. Ráadásul a vagonok többsége, mintegy ezerötszáz darab kéttengelyes volt, amelyeknek hiába volt műszaki engedélye, ilyen méretű vasúti kocsival nem üzletszerű a szállítás, tehát azért sem voltak használhatóak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.