Előreláthatóan az M0-s körgyűrű új, keleti és északi blokkjának szeptemberi átadása sem fogja megoldani a belváros kaotikus közlekedési viszonyait, mivel tovább csúszik a Szabadság híd átadása, 2009 januárjában pedig a Margit hídon is megkezdődnek a rekonstrukciós munkálatok. Jó hír ugyanakkor, hogy az M0-s körgyűrű új, 26,5 kilométeres szakasza és az ahhoz kapcsolódó Megyeri híd megnyitásával újabb közlekedési csatorna segíti az átutazókat és tehermentesíti a nehézgépjármű-forgalom alól a pesti oldal külső kerületeit. A Vecséstől az M3-as autópályáig tartó kétszer két sávos autóút Ecser, Maglód, Pécel, Nagytarcsa és Csömör mellett halad el, s érinti a XVII., a XVI., valamint a XV. kerületet. A több mint 66,7 milliárd forintból megvalósuló szakasz burkolata aszfalt helyett betontechnológiával készült, ami a nagy forgalomnak is jobban ellenáll, illetve élettartama is hosszabb, a kivitelezők 12 felüljárós csomópontot alakítottak ki, s 42 műtárgyat építettek meg. Az M0-s körgyűrűn az átadás után összesen 80 kilométeren lehet közlekedni, az új útszakasz csatlakozik a szintén átadás előtt álló Megyeri hídhoz is. A szakemberek abban bíznak, hogy szeptember közepétől így enyhül a dugó a Hungária körúton, s eltűnnek a kamionok a fővárosi bevezető utakról. Az InfoRádiónak a minap nyilatkozó Berényi János, a Közlekedéstudományi Intézet tagozatvezetője ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a tranzitforgalom tényleges csökkenéséhez megoldást kell találni a 11-es úton érkező forgalom átvezetésére, mivel még hiányzik az összeköttetés az M0-s budai oldala és a Dunakanyar fő közlekedési ütőere között. A pesti oldalon élőknek ugyanakkor megnyugtató lehet, hogy lapértesülések szerint januártól a korábbi tervekkel ellentétben mégsem kell fizetni az M0-s használatáért. A díjfizetés a szakmai szervezetek és az önkormányzatok ellenállásába ütközött, ráadásul az uniós direktívák is arra ösztönzik a kormányokat, hogy a városokat elkerülő szakaszokat tegyék ingyenessé.
A Margit híd felújítása kapcsán ugyanakkor csak az látszik biztosnak, hogy januárban kezdődnek a rekonstrukciós munkák, ezalatt pedig csak 4-es és 6-os villamosok és a gyalogosok kelhetnek át rajta. A világörökség részét képező, legutóbb harminc évvel ezelőtt felújított Margit híd rekonstrukciója előreláthatólag 12 milliárd forintba kerül, a közlekedés pedig nagyban megváltozik rajta. Mint arról a tervezéssel megbízott Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. vezette Margit Híd Konzorcium korábban beszámolt, a rekonstrukció során önálló buszsávokat nem alakítanak ki, de a villamospályát úgy erősítik meg, hogy a BKV-buszok is használhatják azt. A gyalogosok előtt bezárja kapuit az útpálya alatti margitszigeti átjáró, mivel azt csak karbantartási célra tartják meg. Ezzel a híd déli oldalán lévő panorámateraszt többszörösére bővíthetik. Az aluljárót lámpás kereszteződés váltja fel, ugyanis csupán egyes, csúcsidőn kívüli időszakokban várható a mostaninál valamivel nagyobb zsúfoltság. A forgalom szempontjából talán leglátványosabb változás, hogy csaknem két méterrel kiszélesítik a híd Margitsziget felé eső járdáját, amelyen elkülönített kerékpársávot építenek ki. Fontos változás lesz az autósok számára, hogy a jelenlegi éles, 30 fokos kanyarívet úgynevezett ívpótlékkal a mostaninál enyhébbé alakítják, a két-két forgalmi sávot pedig kiszélesítik. A korhű átépítésnek köszönhetően a villamos felső vezeték egy középső oszlopsoron lesz. Eltűnnek a ronda és alaposan elrozsdásodott oszlopok is, helyükre archaizáló kandeláberek kerülnek. A Margit híd teljesen új korlátokat és díszvilágítást is kap, ami a pilléreket, a szobrokat és az alsó íveket világítja meg.
A Szabadság híd felújítási munkálatai komolynak mondható elhúzódását több tényező okozza, jelesül a 4-es metró építése körüli problémák és újabban az, hogy az eddig engedély nélkül végzett zajos éjszakai és hét végi munkát a továbbiakban – immár engedéllyel – csak korlátozással folytathatják a munkások. A híd közúti forgalom előtt való megnyitását – mint azt korábban megírtuk – már egyszer halasztották a kivitelezők, eszerint a tervezett átadás 2008 decembere helyett 2009 májusára csúszott a Fővám téri metróállomás építése és a díszvilágítás kivitelezése miatt. A munka engedélyezése körül pedig a múlt héten robbant ki kisebb botrány, miután kiderült: a hídépítők éjszakai és hét végi munkavégzést engedély nélkül folytattak, zavarva ezzel a környék lakóinak nyugalmát. Az V. kerületi önkormányzat rekordtempóban, 48 óra alatt kiállította ugyan a kivitelező Hídépítő Zrt. által megkért engedélyt, ám ennek értelmében nagy zajjal járó – például kő- és fémvágási munkákat – nem végezhetnek éjszaka, hét végi éjjeleken pedig egyáltalán nem dolgozhatnak a munkások. Kovács László, a Szabadság híd felújítását irányító műszaki igazgató az ügy kapcsán úgy nyilatkozott: nem tudja, hogy a korlátozás mekkora csúszást okoz, az újabb ütemezésre még várni kell. Szerződés szerint december 20-án a gyalogos- és villamosforgalomnak kellene megindulnia.
Újabb osztrák útzár lehetetleníti el a magyar ingázókat