A MÁV felügyelőbizottsága (fb) már 2003-ban vizsgálatot indított az ügyben, a tulajdonosi jogokat gyakorló gazdasági és közlekedési tárca pedig – Csillag István vezetésével – leállította a fizetést, ám néhány hét múlva újból elindították a teljesítést – mondta el Gaskó István a Figyelőnetnek. A vasutas szakszervezeti vezető, aki 1992 óta tagja az fb-nek, azt állította, 2002-ben a MÁV-Tiszavas Miskolci Járműjavító Kft. 60 nyitott vasúti kocsit felújított és eladott az Észak–Dél Vascentrum Kft.-nek. Az ügyre úgy derült fény, hogy Mándoki Zoltán egykori MÁV-vezér és Kovács Imre, aki akkor a teherszállítási üzletág vezetője volt, egy cégbejárás alkalmával észrevette a 60 elkészült kocsit a cég telephelyén, és leállították a Tiszavas üzletét, attól tartva, hogy a kocsik konkurens magánvasúthoz kerülhetnek. Úgy döntöttek, visszavásárolják a kocsikat, de a Tiszavas a szerződést időközben már aláírta az Észak– Déllel. A MÁV ócskavassal kívánt fizetni: a 2000 tehervagonnal. Gaskó úgy vélekedett, azért keletkezett mintegy 200 milliós hiány, mert a MÁV az Észak–Déltől nem kapta meg az ellentételezést. Az fb vizsgálatot indított az ügyben, ám ekkor lépett közbe a közlekedési tárca és Csillag István miniszter, aki most nem kívánta kommentálni az fb-tag szavait, mondván, nem emlékszik az ügy részleteire.
Eközben a MÁV Cargo közgyűlése visszahelyezte pozíciójába Kovács Imrét, a társaság korábban őrizetbe vett vezetőjét. A szakember azonban nem fogadta el a kinevezést. Kovács ezt a személye körüli feszült helyzettel indokolta. A közgyűlés ezután az eddigi pénzügyi vezérigazgató-helyettest, Átal Lászlót választotta meg megbízott vezérigazgatónak, valamint igazgatósági tagnak. A korábban a vezérigazgatói feladatok ellátásával megbízott Völgyi Miklós pedig azelőtti, kereskedelmi igazgatói pozíciójába kerül vissza.
Mégis fizet az osztrák vasút. A Rail Cargo Austria (RCA) jogilag érvényesnek tekinti a MÁV Cargo megvételére kötött szerződést, s a maga részéről biztosan teljesíteni fogja azt – szögezte le az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) leányvállalata, amely több mint százmilliárd forintos privatizációs megállapodást írt alá a MÁV teherszállítási üzletágának megvásárlásáról az év elején. A cég ezzel lapunk korábbi értesülésére reagált.
Újabb osztrák útzár lehetetleníti el a magyar ingázókat